Zapraszamy do aktywnego udziału!
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora
WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!
Brak danych o dostarczaniu do sieci
Cytat z kar llo data 25 lutego 2021, 11:19Cytat z Piotr Wowra data 25 lutego 2021, 10:05........w instalacjach gdzie nie ma licznika Fronius Smart Meter lub licznika z wyjściem S0 nie ma informacji o rozpływie energii wytworzonej przez generator PV, dlatego w nowej aplikacji jest tylko 1 ikona pokazująca moc bieżącą - jest to informacja jednoznaczna z "dostarczaniem energii do sieci (domowej lub Operatora)"; jeżeli jest pokazywana moc to ta moc trafia do sieci, nie ma innej możliwości.
Jeśli w instalacji jest zainstalowany dodatkowo licznik, wtedy są pokazywane dodatkowe ikony sieci domowej i OSD oraz animacja obrazująca rozpływ energii pomiędzy tymi punktami.............
Czyli tak jak obstawiałem...
Doprecyzowując aby nie było niejasności, stara wersja miała na stałe wszystkie pięć ikonek (falownik, panele, odbiorniki, sieć i akumulator) i zależnie od posiadania odpowiednich modułów to adekwatne ikony były aktywne. Jest jedna zależność: wysyłanie/odbieranie informacji o stanie dla danej ikonki i prawdopodobnie wedle ostatnich zmian stara aplikacja nie otrzymuje informacji o tym że powinna pokazać wypływ mocy do sieci więc tego nie pokazuje.
Nowa wersja adaptuje się zależnie od tego co ma pokazywać i jeżeli mamy dodatkowy licznik FSM lub S0 to otrzymamy dodatkowe ikony zużycia energii przez odbiorniki i przepływu energii do sieci. Mając zamontowany sam falownik otrzymamy tylko ikonę wskazującą produkcję.
Edit
Tak wygląda aplikacja z licznikiem FSM (z S0 tak samo).
Cytat z Piotr Wowra data 25 lutego 2021, 10:05........w instalacjach gdzie nie ma licznika Fronius Smart Meter lub licznika z wyjściem S0 nie ma informacji o rozpływie energii wytworzonej przez generator PV, dlatego w nowej aplikacji jest tylko 1 ikona pokazująca moc bieżącą - jest to informacja jednoznaczna z "dostarczaniem energii do sieci (domowej lub Operatora)"; jeżeli jest pokazywana moc to ta moc trafia do sieci, nie ma innej możliwości.
Jeśli w instalacji jest zainstalowany dodatkowo licznik, wtedy są pokazywane dodatkowe ikony sieci domowej i OSD oraz animacja obrazująca rozpływ energii pomiędzy tymi punktami.............
Czyli tak jak obstawiałem...
Doprecyzowując aby nie było niejasności, stara wersja miała na stałe wszystkie pięć ikonek (falownik, panele, odbiorniki, sieć i akumulator) i zależnie od posiadania odpowiednich modułów to adekwatne ikony były aktywne. Jest jedna zależność: wysyłanie/odbieranie informacji o stanie dla danej ikonki i prawdopodobnie wedle ostatnich zmian stara aplikacja nie otrzymuje informacji o tym że powinna pokazać wypływ mocy do sieci więc tego nie pokazuje.
Nowa wersja adaptuje się zależnie od tego co ma pokazywać i jeżeli mamy dodatkowy licznik FSM lub S0 to otrzymamy dodatkowe ikony zużycia energii przez odbiorniki i przepływu energii do sieci. Mając zamontowany sam falownik otrzymamy tylko ikonę wskazującą produkcję.
Edit
Tak wygląda aplikacja z licznikiem FSM (z S0 tak samo).
Dodane pliki:Cytat z Mariusz Witkowski data 25 lutego 2021, 13:02Dziękuję za odpowiedzi.
Mam jeszcze jedno pytanie chciałbym podłączyć licznik BEMKO BM030-L.
Gdzies na forum widziałem, że aby zmienić ustawienia licznika trzeba się zalogować na konto "serwisowe".
Czy mógłby ktoś mi przybliżyć ten temat?
Dziękuję za odpowiedzi.
Mam jeszcze jedno pytanie chciałbym podłączyć licznik BEMKO BM030-L.
Gdzies na forum widziałem, że aby zmienić ustawienia licznika trzeba się zalogować na konto "serwisowe".
Czy mógłby ktoś mi przybliżyć ten temat?
Cytat z kar llo data 25 lutego 2021, 14:42Tak aby skonfigurować licznik w ustawieniach falownika trzeba zalogować się do falownika np po jego adresie ip i tam zalogować na konto services. Teraz kwestia kto ci ten falownik konfigurował - instalator? Kwestia teraz czy utworzył hasło do tego konta, pewnie musisz się z nim skontaktować.
Najpierw zamontuj licznik i popodpinaj prawidłowo i dopiero konfiguruj w falowniku ustawienia. Sporo informacji znajdziesz na forum.
Jak pomogłem łapka w górę.
Tak aby skonfigurować licznik w ustawieniach falownika trzeba zalogować się do falownika np po jego adresie ip i tam zalogować na konto services. Teraz kwestia kto ci ten falownik konfigurował - instalator? Kwestia teraz czy utworzył hasło do tego konta, pewnie musisz się z nim skontaktować.
Najpierw zamontuj licznik i popodpinaj prawidłowo i dopiero konfiguruj w falowniku ustawienia. Sporo informacji znajdziesz na forum.
Jak pomogłem łapka w górę.
Cytat z Mariusz Witkowski data 25 lutego 2021, 14:52Montował go instalator, mój kolega. Byłem przy tym, ale nie przypominam sobie aby logował się na konto service. Czy jest jakiś sposób aby zalogować si na domyślnych ustawieniach login i hasło?
Montował go instalator, mój kolega. Byłem przy tym, ale nie przypominam sobie aby logował się na konto service. Czy jest jakiś sposób aby zalogować si na domyślnych ustawieniach login i hasło?
Cytat z kar llo data 25 lutego 2021, 15:08A masz hasła do kont admin i unser?
Co do Bemko to chyba takowy już ktoś testował wedle połączenia z falownikiem Fronius LINK
Co do konta services, jak nie było nadawane hasło dla tego konta to możesz spróbować zalogować się jako admin i tam wybrać zakładkę hasła i spróbować dodać je, jak nie pozwoli to kontakt z działem obsługi Fronius z prośbą o reset hasła.
A masz hasła do kont admin i unser?
Co do Bemko to chyba takowy już ktoś testował wedle połączenia z falownikiem Fronius LINK
Co do konta services, jak nie było nadawane hasło dla tego konta to możesz spróbować zalogować się jako admin i tam wybrać zakładkę hasła i spróbować dodać je, jak nie pozwoli to kontakt z działem obsługi Fronius z prośbą o reset hasła.
Cytat z Mariusz Witkowski data 25 lutego 2021, 15:10Ale czy chodzi o hasło do solarweb ? Czy przez solar.service ?
Czy może że gdy pierwszy raz gdy łączyłem się z falownikiem i podłączałem do sieci wifi podawałem login i hasło. czy o to chodzi ?
Ale czy chodzi o hasło do solarweb ? Czy przez solar.service ?
Czy może że gdy pierwszy raz gdy łączyłem się z falownikiem i podłączałem do sieci wifi podawałem login i hasło. czy o to chodzi ?
Cytat z kar llo data 25 lutego 2021, 15:22Nie dokładnie, chociaż jak znasz jakieś hasło które używałeś do aplikacji solaservices możesz je spróbować. Ale najpierw musisz dostać się do datamengera przez jego adres ip falownika, czyli jaki przydzielony został mu przez domową sieć pod która jest podpięty pod internet. Tam zawoła cię o wybranie użytkownika i podanie hasła...
Właściwie to możesz i użyć programu solar.service i tam zalogować przez zakładkę dataloger, następnie ustawienia (po prawej stronie ekranu) i zakładka hasła.
Konto admina i jego hasło ustawialiście podczas konfiguracji falownika. Konto solarweb to troszkę inny obszar i inny dostęp.
Nie dokładnie, chociaż jak znasz jakieś hasło które używałeś do aplikacji solaservices możesz je spróbować. Ale najpierw musisz dostać się do datamengera przez jego adres ip falownika, czyli jaki przydzielony został mu przez domową sieć pod która jest podpięty pod internet. Tam zawoła cię o wybranie użytkownika i podanie hasła...
Właściwie to możesz i użyć programu solar.service i tam zalogować przez zakładkę dataloger, następnie ustawienia (po prawej stronie ekranu) i zakładka hasła.
Konto admina i jego hasło ustawialiście podczas konfiguracji falownika. Konto solarweb to troszkę inny obszar i inny dostęp.
Cytat z Andrzej Długosz data 25 lutego 2021, 23:21Witam
I to jest prawidłowy widok instalacji bez licznika FSM lub S0
Z poważaniem
Andrzej Długosz Eko-Anwa
503005359 oze@eko-anwa.pl
Witam
I to jest prawidłowy widok instalacji bez licznika FSM lub S0
Z poważaniem
Andrzej Długosz Eko-Anwa
503005359 oze@eko-anwa.pl