Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Brak danych o dostarczaniu do sieci

PreviousPage 2 of 2
Cytat z Piotr Wowra data 25 lutego 2021, 10:05

........w instalacjach gdzie nie ma licznika Fronius Smart Meter lub licznika z wyjściem S0 nie ma informacji o rozpływie energii wytworzonej przez generator PV, dlatego w nowej aplikacji jest tylko 1 ikona pokazująca moc bieżącą - jest to informacja jednoznaczna z "dostarczaniem energii do sieci (domowej lub Operatora)"; jeżeli jest pokazywana moc to ta moc trafia do sieci, nie ma innej możliwości.

Jeśli w instalacji jest zainstalowany dodatkowo licznik, wtedy są pokazywane dodatkowe ikony sieci domowej i OSD oraz animacja obrazująca rozpływ energii pomiędzy tymi punktami.............

Czyli tak jak obstawiałem...

Doprecyzowując aby nie było niejasności, stara wersja miała na stałe wszystkie pięć ikonek (falownik, panele, odbiorniki, sieć i akumulator) i zależnie od posiadania odpowiednich modułów to adekwatne ikony były aktywne. Jest jedna zależność: wysyłanie/odbieranie informacji o stanie dla danej ikonki i prawdopodobnie wedle ostatnich zmian stara aplikacja nie otrzymuje informacji o tym że powinna pokazać wypływ mocy do sieci więc tego nie pokazuje.

Nowa wersja adaptuje się zależnie od tego co ma pokazywać i jeżeli mamy dodatkowy licznik FSM lub S0 to otrzymamy dodatkowe ikony zużycia energii przez odbiorniki i przepływu energii do sieci. Mając zamontowany sam falownik otrzymamy tylko ikonę wskazującą produkcję.

 

Edit

Tak wygląda aplikacja z licznikiem FSM (z S0 tak samo).

Dodane pliki:
  • Screenshot_2021-02-25-11-21-18-702_com.fronius.solarweb.png
  • Screenshot_2021-02-25-13-43-06-066_com.fronius.solarweb.png
  • Screenshot_2021-02-25-17-11-08-757_com.fronius.solarweb.png

Dziękuję za odpowiedzi.

Mam jeszcze jedno pytanie chciałbym podłączyć licznik BEMKO BM030-L.

Gdzies na forum widziałem, że aby zmienić ustawienia licznika trzeba się zalogować na konto "serwisowe".

Czy mógłby ktoś mi przybliżyć ten temat?

Tak aby skonfigurować licznik w ustawieniach falownika trzeba zalogować się do falownika np po jego adresie ip i tam zalogować na konto services. Teraz kwestia kto ci ten falownik konfigurował - instalator? Kwestia teraz czy utworzył hasło do tego konta, pewnie musisz się z nim skontaktować.

Najpierw zamontuj licznik i popodpinaj prawidłowo i dopiero konfiguruj w falowniku ustawienia. Sporo informacji znajdziesz na forum.

Jak pomogłem łapka w górę.

Montował go instalator, mój kolega. Byłem przy tym, ale nie przypominam sobie aby logował się na konto service. Czy jest jakiś sposób aby zalogować si na domyślnych ustawieniach login i hasło?

 

 

A masz hasła do kont admin i unser?

Co do Bemko to chyba takowy już ktoś testował wedle połączenia z falownikiem Fronius LINK

 

Co do konta services, jak nie było nadawane hasło dla tego konta to możesz spróbować zalogować się jako admin i tam wybrać zakładkę hasła i spróbować dodać je, jak nie pozwoli to kontakt z działem obsługi Fronius z prośbą o reset hasła.

Ale czy chodzi o hasło do solarweb ?   Czy przez solar.service ?

Czy może że gdy pierwszy raz gdy łączyłem się z falownikiem i podłączałem do sieci wifi podawałem login i hasło. czy o to chodzi ?

Nie dokładnie, chociaż jak znasz jakieś hasło które używałeś do aplikacji solaservices możesz je spróbować. Ale najpierw musisz dostać się do datamengera przez jego adres ip falownika, czyli jaki przydzielony został mu przez domową sieć pod która jest podpięty pod internet. Tam zawoła cię o wybranie użytkownika i podanie hasła...

Właściwie to możesz i użyć programu solar.service i tam zalogować przez zakładkę dataloger, następnie ustawienia (po prawej stronie ekranu) i zakładka hasła.

Konto admina i jego hasło ustawialiście podczas konfiguracji falownika. Konto solarweb to troszkę inny obszar i inny dostęp.

Witam

I to jest prawidłowy widok instalacji bez licznika FSM lub S0

Z poważaniem

Andrzej Długosz Eko-Anwa

503005359 oze@eko-anwa.pl

Maciej K. has reacted to this post.
Maciej K.
PreviousPage 2 of 2