Zapraszamy do aktywnego udziału!
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora
WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!
brak kontaktu z instalatorem
Cytat z Agata Nowak data 5 marca 2021, 19:55Witajcie!
Od września 2020r.posiadam instalację.
Montaż został wykonany przez firmę, której właścicielem jest osoba z rodziny. Niestety coś jest nie tak i chciałam prosić instalatora o sprawdzenie, jednak osoba, zasłania się brakiem czasu.
Do tego okazuje się, że nie dostałam wszystkich dokumentów. Mam tylko fakturę na montaż i zakup.
Chciałam zapytać czy jest możliwość podpisania umowy z inną firmą, która mogłaby przejąć moją instalację. Zupełnie nie wiem co mam zrobić. Dzwonilam do kilku ale wszyscy odsyłają do instalatora.Widzę, że zostałam z tym sama.
Witajcie!
Od września 2020r.posiadam instalację.
Montaż został wykonany przez firmę, której właścicielem jest osoba z rodziny. Niestety coś jest nie tak i chciałam prosić instalatora o sprawdzenie, jednak osoba, zasłania się brakiem czasu.
Do tego okazuje się, że nie dostałam wszystkich dokumentów. Mam tylko fakturę na montaż i zakup.
Chciałam zapytać czy jest możliwość podpisania umowy z inną firmą, która mogłaby przejąć moją instalację. Zupełnie nie wiem co mam zrobić. Dzwonilam do kilku ale wszyscy odsyłają do instalatora.Widzę, że zostałam z tym sama.
Cytat z kar llo data 5 marca 2021, 20:13Myślę że nie będzie tak źle, proszę podać miejscowość może znajdzie się ktoś z Pani okolicy tutaj na forum.
Jak jest Pani w stanie opisać problem to może ktoś tutaj będzie w stanie dodatkowo pomóc.
Myślę że nie będzie tak źle, proszę podać miejscowość może znajdzie się ktoś z Pani okolicy tutaj na forum.
Jak jest Pani w stanie opisać problem to może ktoś tutaj będzie w stanie dodatkowo pomóc.
Cytat z Agata Nowak data 5 marca 2021, 21:08dziękuję Panu karllo za zainteresowanie.
Dostałam pierwszy rachunek po podłączeniu instalacji. Okazało się, ze mam do zapłaty blisko 1000zl.
Po przeanalizowaniu okazalo się, ze wg.ZE pobrałam od nich więcej energii niż przed instalacją.Obliczylam porównując poprzednie rachunki z ostatnich 2 lat i wychodzi prawie 2 kW dziennie więcej. Oczywiście nie spodziewalam się, ze od konca wrzesnia do konca grudnia będę miała dużą produkcję.Jednak az takiego rachunku to się nie spodziewałam.Nie dokładalam żadnych sprzętów, zużywalismy tyle ile zawsze, oszczędzając tak jak zawsze. Instalacja jest przewymiarowana bo planowalam w przyszlosci ogrzewanie elektryczne, a teraz to juz nie wiem czy się na nie decydowac.
Instalacja 9,9kW, roczne zużycie 6,300tys.kWh
Od jakichś 2 tygodni wg aplikacji falownik nie wprowadza energii do sieci.Falownik Fronius 10.0-3-M. Doczytałam tu na forum, ze mozna to sprawdzic na liczniku.
Rozwazam, założenie Smart Metera, chociaż to dodatkowy spory wydatek.
Mieszkam w bardzo bliskich okolicach Lublina.
dziękuję Panu karllo za zainteresowanie.
Dostałam pierwszy rachunek po podłączeniu instalacji. Okazało się, ze mam do zapłaty blisko 1000zl.
Po przeanalizowaniu okazalo się, ze wg.ZE pobrałam od nich więcej energii niż przed instalacją.Obliczylam porównując poprzednie rachunki z ostatnich 2 lat i wychodzi prawie 2 kW dziennie więcej. Oczywiście nie spodziewalam się, ze od konca wrzesnia do konca grudnia będę miała dużą produkcję.Jednak az takiego rachunku to się nie spodziewałam.Nie dokładalam żadnych sprzętów, zużywalismy tyle ile zawsze, oszczędzając tak jak zawsze. Instalacja jest przewymiarowana bo planowalam w przyszlosci ogrzewanie elektryczne, a teraz to juz nie wiem czy się na nie decydowac.
Instalacja 9,9kW, roczne zużycie 6,300tys.kWh
Od jakichś 2 tygodni wg aplikacji falownik nie wprowadza energii do sieci.Falownik Fronius 10.0-3-M. Doczytałam tu na forum, ze mozna to sprawdzic na liczniku.
Rozwazam, założenie Smart Metera, chociaż to dodatkowy spory wydatek.
Mieszkam w bardzo bliskich okolicach Lublina.
Cytat z Arkadiusz Głaz data 6 marca 2021, 11:22to raczej nie wina instalatora a ZE i wystarczy zmienić odczyt i opłaty z prognozowanych na rzeczywiste podsyłam link do dsykusji https://forum.muratordom.pl/showthread.php?361517-Rozliczenie-prosumenta-z-tauronem , co do apki i wprowadzania danych, to warto skontaktować się z działem Fronius telefonicznie- przejrzą i pokierują co dalej
to raczej nie wina instalatora a ZE i wystarczy zmienić odczyt i opłaty z prognozowanych na rzeczywiste podsyłam link do dsykusji https://forum.muratordom.pl/showthread.php?361517-Rozliczenie-prosumenta-z-tauronem , co do apki i wprowadzania danych, to warto skontaktować się z działem Fronius telefonicznie- przejrzą i pokierują co dalej
Cytat z kar llo data 6 marca 2021, 11:22A pod jaki zakład energetyczny Pani podlega, jaką ma pani taryfę?
Na moim przykładzie z PGE to do tego co pobiorę z sieci mam doliczone 25% tego i taką wartość wtedy odliczają z magazynu energii.
A może Pani podać ile wyprodukował Pani falownik przez te miesiące, dane z solarweb i poniższe wartości z licznika ZE.
Dostałam pierwszy rachunek po podłączeniu instalacji. Okazało się, ze mam do zapłaty blisko 1000zl.
Od września 2020r.posiadam instalację.
Instalacja 9,9kW, roczne zużycie 6,300tys.kWh
Jak wymienili Pani licznik na elektroniczny to proszę odczytać sobie wartości tak dla sprawdzenia z fakturami wszystkie pozycje poprzednich miesięcy:
pobrana energia: 1.8.1 - 1.8.2 - itd...
energia wprowadzona do sieci: 2.8.1 - 2.8.2 - itd...
Oraz wartość z obecnego miesiąca z pozycji 1.8.0 (pobrana energia) oraz 2.8.0 (energia wprowadzona do sieci)
Po przeanalizowaniu okazalo się, ze wg.ZE pobrałam od nich więcej energii niż przed instalacją.Obliczylam porównując poprzednie rachunki z ostatnich 2 lat i wychodzi prawie 2 kW dziennie więcej. Oczywiście nie spodziewalam się, ze od konca wrzesnia do konca grudnia będę miała dużą produkcję.Jednak az takiego rachunku to się nie spodziewałam.Nie dokładalam żadnych sprzętów, zużywalismy tyle ile zawsze, oszczędzając tak jak zawsze. Instalacja jest przewymiarowana bo planowalam w przyszlosci ogrzewanie elektryczne, a teraz to juz nie wiem czy się na nie decydowac.
Jeśli instalacja była założona we wrześniu to tak może być że brakuje Pani już energii w magazynie i za pobraną nadmiarowo trzeba zapłacić, ale to trzeba byłoby porównać stany licznika ZE z produkcją falownika z konkretnych miesięcy.
Teraz aspekt produkcji do zużycia. W dzień podczas produkcji występuje zużywanie energii na bieżąco czyli autokonsumpcja ale tutaj ta wartość dopiero wychodzi podczas użytkowania i można przyjąć ją na poziomie między 10% a 30% w skali roku, ale nie powiedziane że nie będzie większa lub mniejsza. Przyjmując autokonsumpcję na poziomie 15% z wskazanego zużycia a resztę poza godzinami pracy falownika pobrać z sieci: około 5,4MWh/rok i do tego trzeba doliczyć opust - czyli mamy już około 6,7MWh/rok. Do tego dodajemy autokonsumpację około 0,9MWh/rok co daje nam razem zapotrzebowanie około 7,6MWh/rok wyprodukowane przez falownik aby zaspokoić obecne zużycie ale przy tej mocy falownika i idealnym ustawieniu paneli powinniśmy uzyskać produkcję 12MWh/rok więc zostaje nam ponad 4MWh na ogrzewanie o którym Pani wspomniała - teraz kwestia czy to wystarczy?
Jest to liczenie zgrubne / jako przykład - proszę tego nie traktować jako pewnik.
Od jakichś 2 tygodni wg aplikacji falownik nie wprowadza energii do sieci.Falownik Fronius 10.0-3-M. Doczytałam tu na forum, ze mozna to sprawdzic na liczniku.
Raczej nie możliwe, proszę nie sugerować się aplikacją i tym co pokazuje, możliwe że ma Pani starszą wersję która ostatnio przekłamuje, wartości energii wprowadzonej do sieci proszę odczytać z pozycji 2.8.0 licznika ZE
Rozwazam, założenie Smart Metera, chociaż to dodatkowy spory wydatek.
Aby widzieć zużycie w aplikacji musi Pani dokupić licznik, nie musi to być FSM, może to być jakiś tańszy do 200zł - minus tego to tylko jeden taki licznik możemy spiąć z falownikiem aby widzieć zużycie w aplikacji. Przy FSM możemy użyć 4sztuki aby opomiarować sobie dom.
A pod jaki zakład energetyczny Pani podlega, jaką ma pani taryfę?
Na moim przykładzie z PGE to do tego co pobiorę z sieci mam doliczone 25% tego i taką wartość wtedy odliczają z magazynu energii.
A może Pani podać ile wyprodukował Pani falownik przez te miesiące, dane z solarweb i poniższe wartości z licznika ZE.
Dostałam pierwszy rachunek po podłączeniu instalacji. Okazało się, ze mam do zapłaty blisko 1000zl.
Od września 2020r.posiadam instalację.
Instalacja 9,9kW, roczne zużycie 6,300tys.kWh
Jak wymienili Pani licznik na elektroniczny to proszę odczytać sobie wartości tak dla sprawdzenia z fakturami wszystkie pozycje poprzednich miesięcy:
pobrana energia: 1.8.1 - 1.8.2 - itd...
energia wprowadzona do sieci: 2.8.1 - 2.8.2 - itd...
Oraz wartość z obecnego miesiąca z pozycji 1.8.0 (pobrana energia) oraz 2.8.0 (energia wprowadzona do sieci)
Po przeanalizowaniu okazalo się, ze wg.ZE pobrałam od nich więcej energii niż przed instalacją.Obliczylam porównując poprzednie rachunki z ostatnich 2 lat i wychodzi prawie 2 kW dziennie więcej. Oczywiście nie spodziewalam się, ze od konca wrzesnia do konca grudnia będę miała dużą produkcję.Jednak az takiego rachunku to się nie spodziewałam.Nie dokładalam żadnych sprzętów, zużywalismy tyle ile zawsze, oszczędzając tak jak zawsze. Instalacja jest przewymiarowana bo planowalam w przyszlosci ogrzewanie elektryczne, a teraz to juz nie wiem czy się na nie decydowac.
Jeśli instalacja była założona we wrześniu to tak może być że brakuje Pani już energii w magazynie i za pobraną nadmiarowo trzeba zapłacić, ale to trzeba byłoby porównać stany licznika ZE z produkcją falownika z konkretnych miesięcy.
Teraz aspekt produkcji do zużycia. W dzień podczas produkcji występuje zużywanie energii na bieżąco czyli autokonsumpcja ale tutaj ta wartość dopiero wychodzi podczas użytkowania i można przyjąć ją na poziomie między 10% a 30% w skali roku, ale nie powiedziane że nie będzie większa lub mniejsza. Przyjmując autokonsumpcję na poziomie 15% z wskazanego zużycia a resztę poza godzinami pracy falownika pobrać z sieci: około 5,4MWh/rok i do tego trzeba doliczyć opust - czyli mamy już około 6,7MWh/rok. Do tego dodajemy autokonsumpację około 0,9MWh/rok co daje nam razem zapotrzebowanie około 7,6MWh/rok wyprodukowane przez falownik aby zaspokoić obecne zużycie ale przy tej mocy falownika i idealnym ustawieniu paneli powinniśmy uzyskać produkcję 12MWh/rok więc zostaje nam ponad 4MWh na ogrzewanie o którym Pani wspomniała - teraz kwestia czy to wystarczy?
Jest to liczenie zgrubne / jako przykład - proszę tego nie traktować jako pewnik.
Od jakichś 2 tygodni wg aplikacji falownik nie wprowadza energii do sieci.Falownik Fronius 10.0-3-M. Doczytałam tu na forum, ze mozna to sprawdzic na liczniku.
Raczej nie możliwe, proszę nie sugerować się aplikacją i tym co pokazuje, możliwe że ma Pani starszą wersję która ostatnio przekłamuje, wartości energii wprowadzonej do sieci proszę odczytać z pozycji 2.8.0 licznika ZE
Rozwazam, założenie Smart Metera, chociaż to dodatkowy spory wydatek.
Aby widzieć zużycie w aplikacji musi Pani dokupić licznik, nie musi to być FSM, może to być jakiś tańszy do 200zł - minus tego to tylko jeden taki licznik możemy spiąć z falownikiem aby widzieć zużycie w aplikacji. Przy FSM możemy użyć 4sztuki aby opomiarować sobie dom.
Cytat z Andrzej Długosz data 6 marca 2021, 16:20Witam
Proszę o kontakt.
Z poważaniem
Andrzej Długosz Eko-Anwa
503005359 oze@eko-anwa
Witam
Proszę o kontakt.
Z poważaniem
Andrzej Długosz Eko-Anwa
503005359 oze@eko-anwa
Cytat z Agata Nowak data 9 marca 2021, 20:10Witajcie!
Dziękuję wszystkim odpowiadającym za zainteresowanie moim problemem.
Przy pierwszym odczycie licznika nie było inkasenta-być może ZE odczytuje u siebie w systemie. Opłaty są na bieżąco , przynajmniej tak wynika z faktury.
Jestem w PGE, mam taryfę G12 (na taryfie nocnej miałam zawsze większe zużycie niż na dziennej ponieważ mam ogrzewacz wody)
Wg.aplikacji falownik wyprodukował od konca wrzesnia do konca grudnia 1095,4kWh(ZE na rachunku podaje, że wprowadzone do sieci jest 704kWh)
Próbowałam odczytać z licznika i porównać z fakturą, ale to kompletnie inne wskazania przy każdym z miesięcy.
Pozycja 1.8.0 3780,5kWh
pozycja 2.8.0 1144,7kWh
Chciałam jeszcze zapytać, czy mogę się upominać o gwarancję na falownik i panele od instalatora?Czy instalator miał obowiązek zrobić pomiary po podlączeniu instalacji i czy powinien był mi je przekazać ?
- Czy gdybym posiadała komplet dokumentów mogłabym przekazać serwis nad moją instalacją innej firmie?Czy wogóle zdażają się takie sytuacje?Bo jeśli np. firma przestanie istnieć to kto wtedy serwisuje w razie jakichś problemów?
Witajcie!
Dziękuję wszystkim odpowiadającym za zainteresowanie moim problemem.
Przy pierwszym odczycie licznika nie było inkasenta-być może ZE odczytuje u siebie w systemie. Opłaty są na bieżąco , przynajmniej tak wynika z faktury.
Jestem w PGE, mam taryfę G12 (na taryfie nocnej miałam zawsze większe zużycie niż na dziennej ponieważ mam ogrzewacz wody)
Wg.aplikacji falownik wyprodukował od konca wrzesnia do konca grudnia 1095,4kWh(ZE na rachunku podaje, że wprowadzone do sieci jest 704kWh)
Próbowałam odczytać z licznika i porównać z fakturą, ale to kompletnie inne wskazania przy każdym z miesięcy.
Pozycja 1.8.0 3780,5kWh
pozycja 2.8.0 1144,7kWh
Chciałam jeszcze zapytać, czy mogę się upominać o gwarancję na falownik i panele od instalatora?Czy instalator miał obowiązek zrobić pomiary po podlączeniu instalacji i czy powinien był mi je przekazać ?
- Czy gdybym posiadała komplet dokumentów mogłabym przekazać serwis nad moją instalacją innej firmie?Czy wogóle zdażają się takie sytuacje?Bo jeśli np. firma przestanie istnieć to kto wtedy serwisuje w razie jakichś problemów?
Cytat z kar llo data 9 marca 2021, 20:49Ja bym się raczej instalacji nie czepiał puki co (do tego wrócimy później), produkcja 1095kWh jest na dobrym poziomie przyjmując całe miesiące: październik, listopad i grudzień, nie wiemy tylko ile dni było września... autokonsumpcja z tego okresu też jest ok, chociaż czym większa tym lepiej i może warto przestawić grzanie cwu w godziny dzienne kiedy jest produkcja (ale tutaj trzeba przeanalizować czym jest grzana woda i czy przestawienie się opłaci).
Przy tych licznikach robią odczyty zdalnie. Proszę wczytać się w fakturę i umowę i sprawdzić w jaki sposób jest Pani rozliczana, czy są prognozy, jaki jest okres rozliczania (dwa razy na rok czy częściej) tutaj może być problem. A kiedy było do zapłaty rozliczenie okresu przed montażem licznika dwukierunkowego, między czerwcem a wrześniem było troszkę czasu i zużycia?
Proszę odczytać wszystkie wartości z licznika 1.8.1 - 1.8.2 - 1.8.3 - 1.8.4 etc... podobnie 2.8.1 - 2.8.2 - 2.8.3 - 2.8.4 i podać je tutaj
Dodatkowo proszę wrzucić zdjęcia z faktur ale tylko tabelek bez Pani danych personalnych/adresowych.
Pomiary powinien zrobić... ale na obecną chwilę zawarcie umowy z kimś nowym dużo nie da, ale po kolei... ustalmy pewne fakty...
Co do gwarancji to on wykonując montaż instalacji PV daje gwarancję na to co zrobił, minimum na dwa lata i w razie co może Pani go o to ścigać, nawet drogą sądową ale na spokojnie, najpierw wgląd i ocena tego co jest wykonane...
Na falownik ma Pani jako podstawę po zarejestrowaniu falownika dwa lata, na więcej (5/7lat) musi Pani sobie tą gwarancję przedłużyć za darmo. Co do paneli to zależy od producenta i tutaj przeważnie jest tak: jak coś się uszkodzi lub jakiś panel będzie nie tak to prawidłowo dzwoni się do instalatora i on demontuje ten uszkodzony, zgłasza hurtowni w której kupował lub bezpośrednio w oddziale producenta w naszym kraju - czy go wymienią czy nie to już inny temat... Co do konstrukcji to ciężko coś powiedzieć nie wiedząc na czym to było zrobione... A i jeszcze co do kwitków na których sklep/sprzedawca/instalator podbija gwarancję to już powoli tzw przeżytek i w obecnych czasach wystarczy faktura jako dowód gwarancji, oczywiście nie jest to reguła ale...).
Jak bardzo się Pani obawia to może Pani zamówić usługę sprawdzenia instalacji przez innego instalatora, może Pani też porobić dużo zdjęć ukazujących wykonaną instalację i tutaj wstawić zdjęcia, zobaczymy jak to wygląda i jak będzie coś widać co jest błędem to wtedy będzie trzeba się zastanowić co z tym zrobić.
Pozycja 1.8.0 3780,5kWh
pozycja 2.8.0 1144,7kWh
Rozumiem że te wskazania są z ostatnich dni? Proszę podać jeszcze stan produkcji na dzień dzisiejszy lub jutrzejszy ze stanem z licznika pozycji 1.8.0 i 2.8.0 oraz stan produkcji z falownika. Na pewno dodatkowy licznik FSM lub S0 by więcej powiedział tak to pozostaje liczenie...
Na koniec roku 2020 stan magazynu był 704kWh czyli zaspokoił pobranej energii poza produkcją około 560kWh a za resztę musiała Pani zapłacić... instalacja ruszyła na koniec września więc dużo się nie uzbierało... Jak poda Pani dane z licznika i produkcji z konkretnych miesięcy (dane produkcji z konkretnych miesięcy do odczytania na solarweb) to będę w stanie coś więcej powiedzieć...
Styczeń i luty są miesiącami małej produkcji, występuje duża autokonsumpcja więc i mało może być wysyłane energii do sieci.
Ja bym się raczej instalacji nie czepiał puki co (do tego wrócimy później), produkcja 1095kWh jest na dobrym poziomie przyjmując całe miesiące: październik, listopad i grudzień, nie wiemy tylko ile dni było września... autokonsumpcja z tego okresu też jest ok, chociaż czym większa tym lepiej i może warto przestawić grzanie cwu w godziny dzienne kiedy jest produkcja (ale tutaj trzeba przeanalizować czym jest grzana woda i czy przestawienie się opłaci).
Przy tych licznikach robią odczyty zdalnie. Proszę wczytać się w fakturę i umowę i sprawdzić w jaki sposób jest Pani rozliczana, czy są prognozy, jaki jest okres rozliczania (dwa razy na rok czy częściej) tutaj może być problem. A kiedy było do zapłaty rozliczenie okresu przed montażem licznika dwukierunkowego, między czerwcem a wrześniem było troszkę czasu i zużycia?
Proszę odczytać wszystkie wartości z licznika 1.8.1 - 1.8.2 - 1.8.3 - 1.8.4 etc... podobnie 2.8.1 - 2.8.2 - 2.8.3 - 2.8.4 i podać je tutaj
Dodatkowo proszę wrzucić zdjęcia z faktur ale tylko tabelek bez Pani danych personalnych/adresowych.
Pomiary powinien zrobić... ale na obecną chwilę zawarcie umowy z kimś nowym dużo nie da, ale po kolei... ustalmy pewne fakty...
Co do gwarancji to on wykonując montaż instalacji PV daje gwarancję na to co zrobił, minimum na dwa lata i w razie co może Pani go o to ścigać, nawet drogą sądową ale na spokojnie, najpierw wgląd i ocena tego co jest wykonane...
Na falownik ma Pani jako podstawę po zarejestrowaniu falownika dwa lata, na więcej (5/7lat) musi Pani sobie tą gwarancję przedłużyć za darmo. Co do paneli to zależy od producenta i tutaj przeważnie jest tak: jak coś się uszkodzi lub jakiś panel będzie nie tak to prawidłowo dzwoni się do instalatora i on demontuje ten uszkodzony, zgłasza hurtowni w której kupował lub bezpośrednio w oddziale producenta w naszym kraju - czy go wymienią czy nie to już inny temat... Co do konstrukcji to ciężko coś powiedzieć nie wiedząc na czym to było zrobione... A i jeszcze co do kwitków na których sklep/sprzedawca/instalator podbija gwarancję to już powoli tzw przeżytek i w obecnych czasach wystarczy faktura jako dowód gwarancji, oczywiście nie jest to reguła ale...).
Jak bardzo się Pani obawia to może Pani zamówić usługę sprawdzenia instalacji przez innego instalatora, może Pani też porobić dużo zdjęć ukazujących wykonaną instalację i tutaj wstawić zdjęcia, zobaczymy jak to wygląda i jak będzie coś widać co jest błędem to wtedy będzie trzeba się zastanowić co z tym zrobić.
Pozycja 1.8.0 3780,5kWh
pozycja 2.8.0 1144,7kWh
Rozumiem że te wskazania są z ostatnich dni? Proszę podać jeszcze stan produkcji na dzień dzisiejszy lub jutrzejszy ze stanem z licznika pozycji 1.8.0 i 2.8.0 oraz stan produkcji z falownika. Na pewno dodatkowy licznik FSM lub S0 by więcej powiedział tak to pozostaje liczenie...
Na koniec roku 2020 stan magazynu był 704kWh czyli zaspokoił pobranej energii poza produkcją około 560kWh a za resztę musiała Pani zapłacić... instalacja ruszyła na koniec września więc dużo się nie uzbierało... Jak poda Pani dane z licznika i produkcji z konkretnych miesięcy (dane produkcji z konkretnych miesięcy do odczytania na solarweb) to będę w stanie coś więcej powiedzieć...
Styczeń i luty są miesiącami małej produkcji, występuje duża autokonsumpcja więc i mało może być wysyłane energii do sieci.
Cytat z kar llo data 11 marca 2021, 14:13Nie wiem czy będzie Pani jeszcze kontynuowała temat ale dodam...
Nie podała Pani kiedy był odczyt licznika ZE ze stanem: pozycja 2.8.0 1144,7kWh ale jak na koniec roku 2020 stan z licznika był 704kWh to od początku 2021 roku do dnia odczytu powyższego stanu 1144,7kWh czyli oddano do sieci około 440kWh i raczej nie wskazuje to na jakieś problemy z wysyłaniem energii do sieci lub z pracą instalacji ale to jest tylko domysł z powyższych danych.
Nie wiem czy będzie Pani jeszcze kontynuowała temat ale dodam...
Nie podała Pani kiedy był odczyt licznika ZE ze stanem: pozycja 2.8.0 1144,7kWh ale jak na koniec roku 2020 stan z licznika był 704kWh to od początku 2021 roku do dnia odczytu powyższego stanu 1144,7kWh czyli oddano do sieci około 440kWh i raczej nie wskazuje to na jakieś problemy z wysyłaniem energii do sieci lub z pracą instalacji ale to jest tylko domysł z powyższych danych.
Cytat z Arkadiusz Głaz data 11 marca 2021, 17:46Instalator ma obowiązek przeprowadzić pomiary wykonanej instalacji i zostawić podpisany protokół z tych pomiarów dopuszczający do użytku- są potrzebne do zgłoszenia instalacji do ZE ( co prawda instalator podopisuje oświadczenie o wykonaniu takowych) oraz , stanowią podstawę przy problemach z poszczególnymi komponentami PV ( falownik moduły optymalizatory czy zabezpieczenia ) , jak również są dowodem przy uszkodzeniu zgłaszanym z polisy budynku do T. ubezpieczeniowego, a w/g ustawy Prawo Budowlane, a konkretnie art 62 ust.2 należy je powtarzać i są ważne przez 5 lat. Gwarancje na wszystkie elementy składowe instalacji również powinien instalator przekazać inwestorowi.
Instalator ma obowiązek przeprowadzić pomiary wykonanej instalacji i zostawić podpisany protokół z tych pomiarów dopuszczający do użytku- są potrzebne do zgłoszenia instalacji do ZE ( co prawda instalator podopisuje oświadczenie o wykonaniu takowych) oraz , stanowią podstawę przy problemach z poszczególnymi komponentami PV ( falownik moduły optymalizatory czy zabezpieczenia ) , jak również są dowodem przy uszkodzeniu zgłaszanym z polisy budynku do T. ubezpieczeniowego, a w/g ustawy Prawo Budowlane, a konkretnie art 62 ust.2 należy je powtarzać i są ważne przez 5 lat. Gwarancje na wszystkie elementy składowe instalacji również powinien instalator przekazać inwestorowi.