Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

DataMenager 2.0 - nie wczytuje strony konfiguracji po aktualizacji.

Dzień dobry,

Zainstalowałem falownik 2.5 Galvo z DataManager 2.0. Po włączeniu urządzenia do sieci dc, energetycznej i lan, przystąpiłem do konfiguracji DM. Pierwszym krokiem, który wykonałem było kliknięcie w aktualizację. Aktualizacja przebiegła pomyślnie i na tym kończy się to co dobre. Obecnie nie mam możliwości zalogowania do DM. Sam DM zarówno w trybie A jak i B pozwala na rozpoczęcie konfiguracji, pojawia się próba załadowania strony WWW, zmienia się .ico na fronius w przeglądarce, pojawia się title na górze przeglądarki, ładuje się szare tło i koniec. Dalej nie chce iść. Nie ma żadnej grafiki, żadnego linku, żadnego guzika.  Testy były wykonywane na różnych systemach XP,7,8,10, MacOS, IOS, Android, przeglądarki w każdej możliwej wersji IE, FireFox, Safari, Chrome. Zarówno instalowane nowe, jak i czyszczone całkowicie te, które są codziennie używane. Zmieniany sposób połączenia - bezpośrednio LAN 1:1 jak i przez sieć nie dają żadnej rożnicy. Po aktualizacji przypuszczam, że wystąpił jakiś błąd w oprogramowaniu, które nie pozwala dla interfejsu WWW dokończyć ładowania. Finder wykrywa falownik, lecz connect przekierowuje na stronę WWW, która się nie może do końca wczytać. Zaznaczam, że to nie jest problem, jaki wystepuje u innych, u mnie nawet nie dochodzi do momentu paska ładowania. Zmiana języków w przeglądarce również nie pomaga.
DM połączyłem z wykorzystaniem sniffera - widać, że łączy się do internetu i widać, że odzywa się do serwerów - jak przypuszczam - froniusa. Ciekawe jest to, że została w DM poprzednia konfiguracja WiFi. Pomimo, że nie mogę się do niej dostać, DM poprawnie łączy się po WiFi ( zna SSID, hasło ).

Dodałem DM do Solar.WEB, lecz też nie wyświetla danych. Aplikacje na Android również nie radzą sobie z otwarciem konfiguracji DM.

1. Czy serwis może zdalnie dostać się do mojego DM? Moge wystawić go na publiczny adres IP.
2.Czy jest jakaś procedura serwisowego defaultowania całego DM?
3. Mój Galvo nie pozwala na włączenie WiFI acces point - nie ma takiej opcji w Menu, ale potrafi się łączyć jako client - to normalne?
4. Jak naprawić oprogramowanie bez dostawania się do DM?

 

Szanowny Panie Sebastianie,

 

Należy zmienić język przeglądarki na język angielski. Ta zmiana rozwiąże wszystkie problem. Jeżeli to nie pomoże to prześlę Panu link do restartu konfiguratora.

 

Pozdrawiam

TSN

Przecież napisałem, że zmiana języków przeglądarki również nie pomaga. Wygląda jakby mój przypadek był inny, niż te spotkane w podobnych wątkach na forum. U mnie nie dochodzi do paska postępu, który kręci bez końca.  Jak można zresetować konfigurator?

AHA 🙂