Zapraszamy do aktywnego udziału!
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora
WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!
hasło serwisowe
Cytat z Lesław Dobrzyński data 24 listopada 2019, 07:44Miałem banalną sytuację. Może komuś się przyda.
Przy zamontowaniu licznika Smart Meter chciałem na falowniku go aktywować. Po zalogowniu się i wyborze opcji ustawienia stronka zażądała hasła "serwis". Nikt nie pamiętał co to za hasło. Wkońcu po przeczytaniu angielskiej wersji instrukcji wydedukowałem, że to hasło nie było utworzone.
Zatem do ustawień "hasła". Założyłem hasło "Serwis" i dopiero mogłem zrobić wszystko z ustawieniami Smart Meter.
Ps. Niestety aplikacja (stronka) do obsługi falownika jest tak uboga. nie ma obsługi błędów. W mojej ocenie powinno być tak, że po próbie zalogowania do Serwis, powinien wyskakiwać komunikat, że nie zostało założone hasło dla "serwis".
Jest więcej takich miejsc gdzie obsługa błedów jest bardzo zła.
Pozdawian
Miałem banalną sytuację. Może komuś się przyda.
Przy zamontowaniu licznika Smart Meter chciałem na falowniku go aktywować. Po zalogowniu się i wyborze opcji ustawienia stronka zażądała hasła "serwis". Nikt nie pamiętał co to za hasło. Wkońcu po przeczytaniu angielskiej wersji instrukcji wydedukowałem, że to hasło nie było utworzone.
Zatem do ustawień "hasła". Założyłem hasło "Serwis" i dopiero mogłem zrobić wszystko z ustawieniami Smart Meter.
Ps. Niestety aplikacja (stronka) do obsługi falownika jest tak uboga. nie ma obsługi błędów. W mojej ocenie powinno być tak, że po próbie zalogowania do Serwis, powinien wyskakiwać komunikat, że nie zostało założone hasło dla "serwis".
Jest więcej takich miejsc gdzie obsługa błedów jest bardzo zła.
Pozdawian
Cytat z Andrzej Długosz data 24 listopada 2019, 14:16Witam
Muszę się nie zgodzić z tymi tezami, gdyż to w gestii instalatora przeszkolonego i znającego dokumentację falowników Fronius należy montaż i prawidłowe uruchomienie falownika. Instrukcje wszystkie są dostępne w języku polskim.
- Montując Falownik należy zapoznać się z dokumentacją dostępną na stronie:
- https://www.fronius.com/pl-pl/poland/energia-sloneczna/produkty-i-rozwizania/wszystkie-produkty/falownik/fronius-symo/fronius-symo-5-0-3-m
- Montując licznik Smart Meter należy zapoznać się z dokumentacją na stronie:
- https://www.fronius.com/pl-pl/poland/energia-sloneczna/produkty-i-rozwizania/wszystkie-produkty/monitorowanie-instalacji/sprz%C4%99t/fronius-smart-meter/fronius-smart-meter-50ka-3
Jest zasadnicza różnica o którym urządzeniu piszesz i które urządzenie wykazuje błędy.
Falownik jest to urządzenie, które komunikuje swoje błędy na wyświetlaczu, jeżeli posiada kartę datamanagera i jest podłączony do Solar Web to tam też będą informacje o tych że błędach.
Kody błędów są zinterpretowane w instrukcji obsługi dostępnej w języku polskim na stronie:
- https://www.fronius.com/pl-pl/poland/energia-sloneczna/pliki-do-pobrania#!/searchconfig/%7B%22countryPath%22%3A%22%2Fsitecore%2Fcontent%2FPoland%22%2C%22language%22%3A%22pl-PL%22%2C%22token%22%3A%22i9antj3chaacra36igpqm%22%2C%22searchword%22%3A%224%2C210%2C036%22%2C%22dateStart%22%3Anull%2C%22dateEnd%22%3Anull%2C%22id%22%3A%229e991d21-4e6a-46a7-b2f2-cd551497046d%22%2C%22selectedCountry%22%3A%22Poland%22%2C%22fronius%22%3A%7B%22facets%22%3A%5B%5D%7D%2C%22perfectwelding%22%3A%7B%22facets%22%3A%5B%5D%7D%2C%22solarenergy%22%3A%7B%22facets%22%3A%5B%7B%22id%22%3A%22pl%22%2C%22categoryId%22%3A%22Languages%22%7D%2C%7B%22id%22%3A%22Instrukcja%2Bobs%25c5%2582ugi%22%2C%22categoryId%22%3A%22DocumentType%22%7D%5D%7D%2C%22perfectcharging%22%3A%7B%22facets%22%3A%5B%5D%7D%7D
Trzeba pamiętać o podstawowej zasadzie falownik po montażu powinien być zarejestrowany za pomocą komputera właściciela instalacji. Podczas instalacji na portalu Solar Web należy przełączyć się na drugie urządzenie z dostępem do internetu. W trakcie instalacji masz do ustalenia 3 poziomów dostępu z hasłem. Pierwszy stopień broni dostępu do podstawowego widoku falownika - z reguły pozostawiamy to bez hasła. Drugi stopień admin jest obowiązkowy, natomiast trzeci stopień service jest wymagany właśnie do podłączenia licznika i ustawiania zaawansowanych funkcji zarządzania energią.
Z poważaniem
Andrzej Długosz Eko-Anwa
503005359
Witam
Muszę się nie zgodzić z tymi tezami, gdyż to w gestii instalatora przeszkolonego i znającego dokumentację falowników Fronius należy montaż i prawidłowe uruchomienie falownika. Instrukcje wszystkie są dostępne w języku polskim.
- Montując Falownik należy zapoznać się z dokumentacją dostępną na stronie:
- Montując licznik Smart Meter należy zapoznać się z dokumentacją na stronie:
Jest zasadnicza różnica o którym urządzeniu piszesz i które urządzenie wykazuje błędy.
Falownik jest to urządzenie, które komunikuje swoje błędy na wyświetlaczu, jeżeli posiada kartę datamanagera i jest podłączony do Solar Web to tam też będą informacje o tych że błędach.
Kody błędów są zinterpretowane w instrukcji obsługi dostępnej w języku polskim na stronie:
Trzeba pamiętać o podstawowej zasadzie falownik po montażu powinien być zarejestrowany za pomocą komputera właściciela instalacji. Podczas instalacji na portalu Solar Web należy przełączyć się na drugie urządzenie z dostępem do internetu. W trakcie instalacji masz do ustalenia 3 poziomów dostępu z hasłem. Pierwszy stopień broni dostępu do podstawowego widoku falownika - z reguły pozostawiamy to bez hasła. Drugi stopień admin jest obowiązkowy, natomiast trzeci stopień service jest wymagany właśnie do podłączenia licznika i ustawiania zaawansowanych funkcji zarządzania energią.
Z poważaniem
Andrzej Długosz Eko-Anwa
503005359
Cytat z Lesław Dobrzyński data 24 listopada 2019, 16:23Dzięki za odpowiedź,
pozwolę sobie skomentować.
1.kwestia błedów. Nie chodziło mi o błędy zgłaszane przez falownik w postaci sms i mail. Chodziło mi to sytuację, kiedy będąc na stronie połączony z falownikiem i np w miejscu "zapomniałem hasło" wpisujesz adres mailowy, którego nie ma w bazie. Zamiast dostać komunikat "nie ma takiego maila" jest "na twojego maila wysłaliśmy instrukcję o dalszych krokach" (nie cytuje dokładnie)
2. w sytuacji o której pisałem wcześniej fajnie byłoby gdyby użytkownik dostał informację, że nie ma założonego hasła na serwis.
3. napisałem o tym ponieważ w przyszłości ktoś może mieć taki sam problem i skorzysta z tej informacji
pozdrawiam
Dzięki za odpowiedź,
pozwolę sobie skomentować.
1.kwestia błedów. Nie chodziło mi o błędy zgłaszane przez falownik w postaci sms i mail. Chodziło mi to sytuację, kiedy będąc na stronie połączony z falownikiem i np w miejscu "zapomniałem hasło" wpisujesz adres mailowy, którego nie ma w bazie. Zamiast dostać komunikat "nie ma takiego maila" jest "na twojego maila wysłaliśmy instrukcję o dalszych krokach" (nie cytuje dokładnie)
2. w sytuacji o której pisałem wcześniej fajnie byłoby gdyby użytkownik dostał informację, że nie ma założonego hasła na serwis.
3. napisałem o tym ponieważ w przyszłości ktoś może mieć taki sam problem i skorzysta z tej informacji
pozdrawiam
Cytat z Andrzej Długosz data 25 listopada 2019, 00:53Witam
Wiedzę techniczną i doświadczenie musi posiadać instalator. Klient jest tylko użytkownikiem systemu, a na pewno nie będzie grzebał przy haśle serwisowym bo mu to nie jest do niczego potrzebne.
Instalacje uruchamiane przez moją firmę gdzie zakładam licznik mam pod szczególnym nadzorem i klient raczej nie grzebie przy service.
Zgadzam się w pełni z tym co piszesz gdyż to forum jest po to aby inni wiedzieli jak prawidłowo wykonuje się wszystkie czynności związane z obsługą falownika.
Z poważaniem
Andrzej Długosz Eko-Anwa
503005359
ps: proszę o łapkę
Witam
Wiedzę techniczną i doświadczenie musi posiadać instalator. Klient jest tylko użytkownikiem systemu, a na pewno nie będzie grzebał przy haśle serwisowym bo mu to nie jest do niczego potrzebne.
Instalacje uruchamiane przez moją firmę gdzie zakładam licznik mam pod szczególnym nadzorem i klient raczej nie grzebie przy service.
Zgadzam się w pełni z tym co piszesz gdyż to forum jest po to aby inni wiedzieli jak prawidłowo wykonuje się wszystkie czynności związane z obsługą falownika.
Z poważaniem
Andrzej Długosz Eko-Anwa
503005359
ps: proszę o łapkę
Cytat z Waldemar Osa data 31 stycznia 2020, 11:59Klient jest tylko użytkownikiem systemu (pozwolę się nie zgodzić - klient jest właścicielem) , a na pewno nie będzie grzebał przy haśle serwisowym (ale jako właściciel musi je posiadać i decydować komu jest udostępniane) bo mu to nie jest do niczego potrzebne (ale zdarzyć się może, iż będzie potrzebne).
W pełni się zgadzam, że mimo powyższego nie powinien grzebać. Mam pompę ciepła PW i pomimo że mam pełny dostęp do systemu to w opcjach serwisowych staram się nie grzebać. Niestety, ponieważ jestem pedantem i potrzebuję dokładnych danych (dot. analizy i monitorowania działania systemu pompy- poza podstawowymi, prostymi wykresami) muszę mieć dostęp. Co do hasła serwisowego - jak można zaakceptować, że ktoś obcy ma pełny i nieograniczony dostęp do sieci elektrycznej i jej ważnego komponentu, a ja nie?
Klient jest tylko użytkownikiem systemu (pozwolę się nie zgodzić - klient jest właścicielem) , a na pewno nie będzie grzebał przy haśle serwisowym (ale jako właściciel musi je posiadać i decydować komu jest udostępniane) bo mu to nie jest do niczego potrzebne (ale zdarzyć się może, iż będzie potrzebne).
W pełni się zgadzam, że mimo powyższego nie powinien grzebać. Mam pompę ciepła PW i pomimo że mam pełny dostęp do systemu to w opcjach serwisowych staram się nie grzebać. Niestety, ponieważ jestem pedantem i potrzebuję dokładnych danych (dot. analizy i monitorowania działania systemu pompy- poza podstawowymi, prostymi wykresami) muszę mieć dostęp. Co do hasła serwisowego - jak można zaakceptować, że ktoś obcy ma pełny i nieograniczony dostęp do sieci elektrycznej i jej ważnego komponentu, a ja nie?
Cytat z Karol K data 31 stycznia 2020, 19:42Cytat z Andrzej Długosz data 25 listopada 2019, 00:53Witam
Wiedzę techniczną i doświadczenie musi posiadać instalator. Klient jest tylko użytkownikiem systemu, a na pewno nie będzie grzebał przy haśle serwisowym bo mu to nie jest do niczego potrzebne.
Panie Andrzeju,
Bardzo cenię Pana wpisy na tym forum, ale z tą tezą kategorycznie się nie zgadzam. Nie każdy klient jest tzw. "humanistą", a nawet jeżeli jest, to jednak zapłacił za sprzęt i jest jego właścicielem. Z drugiej strony, naprawdę wiedza i doświadczenie wielu instalatorów jest... taka sobie 😉
Pozdrawiam
k.
Cytat z Andrzej Długosz data 25 listopada 2019, 00:53Witam
Wiedzę techniczną i doświadczenie musi posiadać instalator. Klient jest tylko użytkownikiem systemu, a na pewno nie będzie grzebał przy haśle serwisowym bo mu to nie jest do niczego potrzebne.
Panie Andrzeju,
Bardzo cenię Pana wpisy na tym forum, ale z tą tezą kategorycznie się nie zgadzam. Nie każdy klient jest tzw. "humanistą", a nawet jeżeli jest, to jednak zapłacił za sprzęt i jest jego właścicielem. Z drugiej strony, naprawdę wiedza i doświadczenie wielu instalatorów jest... taka sobie 😉
Pozdrawiam
k.
Cytat z Ania Kozieł-Idczak data 24 listopada 2020, 13:42Dzień dobry
Podepnę się pod temat
Czy instalator założył mi tu hasło???
Mam IP datamenagera a przeglądarka nie chce mi go otworzyć..
Dzień dobry
Podepnę się pod temat
Czy instalator założył mi tu hasło???
Mam IP datamenagera a przeglądarka nie chce mi go otworzyć..
Dodane pliki:Cytat z kar llo data 24 listopada 2020, 14:18A o to musisz zapytać instalatora. Dostęp do ustawień datamengera ma trzech użytkowników: unser, admin, service i zależnie od poziomu do konkretnych ustawień przypisane jest konto.
Ty pewnie posiadasz hasło do konta unser, on admin i service. Obstawiam że chcesz uzyskać dostęp do ustawień licznika, dodanie licznika więc powinien albo podać ci je albo sam tam zdalnie lub osobiście pozmienia po montażu licznika (ustawienia warto poczynić dopiero po montażu licznika i prawidłowym podłączeniu do falownika, nie wcześniej...).
A o to musisz zapytać instalatora. Dostęp do ustawień datamengera ma trzech użytkowników: unser, admin, service i zależnie od poziomu do konkretnych ustawień przypisane jest konto.
Ty pewnie posiadasz hasło do konta unser, on admin i service. Obstawiam że chcesz uzyskać dostęp do ustawień licznika, dodanie licznika więc powinien albo podać ci je albo sam tam zdalnie lub osobiście pozmienia po montażu licznika (ustawienia warto poczynić dopiero po montażu licznika i prawidłowym podłączeniu do falownika, nie wcześniej...).
Cytat z Ania Kozieł-Idczak data 24 listopada 2020, 14:50Dziękuje za odpowiedź
Dokładnie tak
Chcę zamontować sobie licznik Eastron SDM72D opisany w tym forum
Dziękuje za podpowiedź o wcześniejszym montażu a później konfiguracji
Tylko muszę dzwonić do serwisanta co z tym hasłem i jak to zrobimy dalej....
mam nadzieje że je udostępni...
Cytat z Waldemar Osa data 31 stycznia 2020, 11:59Klient jest tylko użytkownikiem systemu (pozwolę się nie zgodzić - klient jest właścicielem) , a na pewno nie będzie grzebał przy haśle serwisowym (ale jako właściciel musi je posiadać i decydować komu jest udostępniane) bo mu to nie jest do niczego potrzebne (ale zdarzyć się może, iż będzie potrzebne).
W pełni się zgadzam, że mimo powyższego nie powinien grzebać. Mam pompę ciepła PW i pomimo że mam pełny dostęp do systemu to w opcjach serwisowych staram się nie grzebać. Niestety, ponieważ jestem pedantem i potrzebuję dokładnych danych (dot. analizy i monitorowania działania systemu pompy- poza podstawowymi, prostymi wykresami) muszę mieć dostęp. Co do hasła serwisowego - jak można zaakceptować, że ktoś obcy ma pełny i nieograniczony dostęp do sieci elektrycznej i jej ważnego komponentu, a ja nie?
Dziękuje za odpowiedź
Dokładnie tak
Chcę zamontować sobie licznik Eastron SDM72D opisany w tym forum
Dziękuje za podpowiedź o wcześniejszym montażu a później konfiguracji
Tylko muszę dzwonić do serwisanta co z tym hasłem i jak to zrobimy dalej....
mam nadzieje że je udostępni...
Cytat z Waldemar Osa data 31 stycznia 2020, 11:59Klient jest tylko użytkownikiem systemu (pozwolę się nie zgodzić - klient jest właścicielem) , a na pewno nie będzie grzebał przy haśle serwisowym (ale jako właściciel musi je posiadać i decydować komu jest udostępniane) bo mu to nie jest do niczego potrzebne (ale zdarzyć się może, iż będzie potrzebne).
W pełni się zgadzam, że mimo powyższego nie powinien grzebać. Mam pompę ciepła PW i pomimo że mam pełny dostęp do systemu to w opcjach serwisowych staram się nie grzebać. Niestety, ponieważ jestem pedantem i potrzebuję dokładnych danych (dot. analizy i monitorowania działania systemu pompy- poza podstawowymi, prostymi wykresami) muszę mieć dostęp. Co do hasła serwisowego - jak można zaakceptować, że ktoś obcy ma pełny i nieograniczony dostęp do sieci elektrycznej i jej ważnego komponentu, a ja nie?
Cytat z kar llo data 24 listopada 2020, 15:01Jak nie będzie chciał udostępnić i nie będzie możliwości się dogadać z nim w tym temacie to w ostateczności jako właściciele możecie wystąpić z prośbą do obsługi fronius o zmianę haseł dostępowych. Opcja raczej w ostateczności, lepiej próbować się dogadać niż robić sobie na starcie złośliwości... tym bardziej że przecież przy montażu otrzymaliście jakąś gwarancję na usługę montażu całej instalacji PV.
Dodatkowe info co do konta service i hasła:
Hasło serwisowe, nazwa użytkownika = service
Hasło serwisowe jest zwykle nadawane w Kreatorze Uruchamiania przez techników
serwisowych lub instalatorów instalacji i zapewnia dostęp do parametrów charakterystycznych
dla danej instalacji. Podanie hasła serwisowego jest konieczne w
przypadku dokonania ustawień liczników i edytora EVU. Dopóki nie ma nadanego
hasła serwisowego, nie ma możliwości dostępu do pozycji menu „Liczniki” i „Edytor
EVU”.Jak pomogłem łapka w górę 🙂
Jak nie będzie chciał udostępnić i nie będzie możliwości się dogadać z nim w tym temacie to w ostateczności jako właściciele możecie wystąpić z prośbą do obsługi fronius o zmianę haseł dostępowych. Opcja raczej w ostateczności, lepiej próbować się dogadać niż robić sobie na starcie złośliwości... tym bardziej że przecież przy montażu otrzymaliście jakąś gwarancję na usługę montażu całej instalacji PV.
Dodatkowe info co do konta service i hasła:
Hasło serwisowe, nazwa użytkownika = service
Hasło serwisowe jest zwykle nadawane w Kreatorze Uruchamiania przez techników
serwisowych lub instalatorów instalacji i zapewnia dostęp do parametrów charakterystycznych
dla danej instalacji. Podanie hasła serwisowego jest konieczne w
przypadku dokonania ustawień liczników i edytora EVU. Dopóki nie ma nadanego
hasła serwisowego, nie ma możliwości dostępu do pozycji menu „Liczniki” i „Edytor
EVU”.
Jak pomogłem łapka w górę 🙂