Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

hasło serwisowe

Miałem banalną sytuację. Może komuś się przyda.

Przy zamontowaniu licznika Smart Meter chciałem na falowniku go aktywować. Po zalogowniu się i wyborze opcji ustawienia stronka zażądała hasła "serwis". Nikt nie pamiętał co to za hasło. Wkońcu po przeczytaniu angielskiej wersji instrukcji wydedukowałem, że to hasło nie było utworzone.

Zatem do ustawień "hasła". Założyłem hasło "Serwis" i dopiero mogłem zrobić wszystko z ustawieniami Smart Meter.

Ps. Niestety aplikacja (stronka) do obsługi falownika jest tak uboga. nie ma obsługi błędów. W mojej ocenie powinno być tak, że po próbie zalogowania do Serwis, powinien wyskakiwać komunikat, że nie zostało założone hasło dla "serwis".

Jest więcej takich miejsc gdzie obsługa błedów jest bardzo zła.

Pozdawian

 

 

Witam

Muszę się nie zgodzić z tymi tezami, gdyż to w gestii instalatora przeszkolonego i znającego dokumentację falowników Fronius należy montaż i prawidłowe uruchomienie falownika. Instrukcje wszystkie są dostępne w języku polskim.

  1. Montując Falownik należy zapoznać się z dokumentacją dostępną na stronie:
  2. Montując licznik Smart Meter należy zapoznać się z dokumentacją na stronie:

Jest zasadnicza różnica o którym urządzeniu piszesz i które urządzenie wykazuje błędy.

Falownik jest to urządzenie, które komunikuje swoje błędy na wyświetlaczu, jeżeli posiada kartę datamanagera i jest podłączony do Solar Web to tam też będą informacje o tych że błędach.

Kody błędów są zinterpretowane w instrukcji obsługi dostępnej w języku polskim na stronie:

Trzeba pamiętać o podstawowej zasadzie falownik po montażu powinien być zarejestrowany za pomocą komputera właściciela instalacji. Podczas instalacji na portalu Solar Web należy przełączyć się na drugie urządzenie z dostępem do internetu. W trakcie instalacji masz do ustalenia 3 poziomów dostępu z hasłem. Pierwszy stopień broni dostępu do podstawowego widoku falownika - z reguły pozostawiamy to bez hasła. Drugi stopień admin jest obowiązkowy, natomiast trzeci stopień service jest wymagany właśnie do podłączenia licznika i ustawiania zaawansowanych funkcji zarządzania energią.

Z poważaniem

Andrzej Długosz Eko-Anwa

503005359

Adam Korzybski and Henryk Sobczak have reacted to this post.
Adam KorzybskiHenryk Sobczak

Dzięki za odpowiedź,

pozwolę sobie skomentować.

1.kwestia błedów. Nie chodziło mi o błędy zgłaszane przez falownik w postaci sms i mail. Chodziło mi to sytuację, kiedy będąc na stronie połączony z falownikiem i np w miejscu "zapomniałem hasło" wpisujesz adres mailowy, którego nie ma w bazie. Zamiast dostać komunikat "nie ma takiego maila" jest "na twojego maila wysłaliśmy instrukcję o dalszych krokach" (nie cytuje dokładnie)

2. w sytuacji o której pisałem wcześniej fajnie byłoby gdyby użytkownik dostał informację, że nie ma założonego hasła na serwis.

3. napisałem o tym ponieważ w przyszłości ktoś może mieć taki sam problem i skorzysta z tej informacji

pozdrawiam

Waldemar Osa has reacted to this post.
Waldemar Osa

Witam

Wiedzę techniczną i doświadczenie musi posiadać instalator. Klient jest tylko użytkownikiem systemu, a na pewno nie będzie grzebał przy haśle serwisowym bo mu to nie jest do niczego potrzebne.

Instalacje uruchamiane przez moją firmę gdzie zakładam licznik mam pod szczególnym nadzorem i klient raczej nie grzebie przy service.

Zgadzam się w pełni z tym co piszesz gdyż to forum jest po to aby inni wiedzieli jak prawidłowo wykonuje się wszystkie czynności związane z obsługą falownika.

Z poważaniem

Andrzej Długosz Eko-Anwa

503005359

ps: proszę o łapkę

Mirosław Maksymiuk, Paweł Pruś and 5 other users have reacted to this post.
Mirosław MaksymiukPaweł PruśAdam KorzybskiMaciej XXJanusz WilkHenryk SobczakKrystian Rygiel

Klient jest tylko użytkownikiem systemu (pozwolę się nie zgodzić - klient jest właścicielem) , a na pewno nie będzie grzebał przy haśle serwisowym (ale jako właściciel musi je posiadać i decydować komu jest udostępniane) bo mu to nie jest do niczego potrzebne (ale zdarzyć się może, iż będzie potrzebne).

W pełni się zgadzam, że mimo powyższego nie powinien grzebać. Mam pompę ciepła PW i pomimo że mam pełny dostęp do systemu to w opcjach serwisowych staram się nie grzebać. Niestety, ponieważ jestem pedantem i potrzebuję dokładnych danych (dot. analizy i monitorowania działania systemu pompy- poza podstawowymi, prostymi wykresami)  muszę mieć dostęp. Co do hasła serwisowego - jak można zaakceptować, że ktoś obcy ma pełny i nieograniczony dostęp do sieci elektrycznej i jej ważnego komponentu, a ja nie?

Paweł Pruś, Adam Korzybski and 3 other users have reacted to this post.
Paweł PruśAdam KorzybskiMaciej XXJanusz WilkGrzegorz Zając
Cytat z Andrzej Długosz data 25 listopada 2019, 00:53

Witam

Wiedzę techniczną i doświadczenie musi posiadać instalator. Klient jest tylko użytkownikiem systemu, a na pewno nie będzie grzebał przy haśle serwisowym bo mu to nie jest do niczego potrzebne.

Panie Andrzeju,

Bardzo cenię Pana wpisy na tym forum, ale z tą tezą kategorycznie się nie zgadzam. Nie każdy klient jest tzw. "humanistą", a nawet jeżeli jest, to jednak zapłacił za sprzęt i jest jego właścicielem. Z drugiej strony, naprawdę wiedza i doświadczenie wielu instalatorów jest... taka sobie 😉

Pozdrawiam

k.

Paweł Pruś, Adam Korzybski and 3 other users have reacted to this post.
Paweł PruśAdam KorzybskiMaciej XXJanusz WilkGrzegorz Zając

Dzień dobry

Podepnę się pod temat

Czy instalator założył mi tu hasło???

Mam IP datamenagera a przeglądarka nie chce mi go otworzyć..

Dodane pliki:
  • 1.jpg

A o to musisz zapytać instalatora. Dostęp do ustawień datamengera ma trzech użytkowników: unser, admin, service i zależnie od poziomu do konkretnych ustawień przypisane jest konto.

Ty pewnie posiadasz hasło do konta unser, on admin i service. Obstawiam że chcesz uzyskać dostęp do ustawień licznika, dodanie licznika więc powinien albo podać ci je albo sam tam zdalnie lub osobiście pozmienia po montażu licznika (ustawienia warto poczynić dopiero po montażu licznika i prawidłowym podłączeniu do falownika, nie wcześniej...).

Dziękuje za odpowiedź

Dokładnie tak

Chcę zamontować sobie licznik Eastron SDM72D opisany w tym forum

Dziękuje za podpowiedź o wcześniejszym montażu  a później konfiguracji

Tylko muszę dzwonić do serwisanta co z tym hasłem i jak to zrobimy dalej....

mam nadzieje że je udostępni...

 

Cytat z Waldemar Osa data 31 stycznia 2020, 11:59

Klient jest tylko użytkownikiem systemu (pozwolę się nie zgodzić - klient jest właścicielem) , a na pewno nie będzie grzebał przy haśle serwisowym (ale jako właściciel musi je posiadać i decydować komu jest udostępniane) bo mu to nie jest do niczego potrzebne (ale zdarzyć się może, iż będzie potrzebne).

W pełni się zgadzam, że mimo powyższego nie powinien grzebać. Mam pompę ciepła PW i pomimo że mam pełny dostęp do systemu to w opcjach serwisowych staram się nie grzebać. Niestety, ponieważ jestem pedantem i potrzebuję dokładnych danych (dot. analizy i monitorowania działania systemu pompy- poza podstawowymi, prostymi wykresami)  muszę mieć dostęp. Co do hasła serwisowego - jak można zaakceptować, że ktoś obcy ma pełny i nieograniczony dostęp do sieci elektrycznej i jej ważnego komponentu, a ja nie?

 

Jak nie będzie chciał udostępnić i nie będzie możliwości się dogadać z nim w tym temacie to w ostateczności jako właściciele możecie wystąpić z prośbą do obsługi fronius o zmianę haseł dostępowych. Opcja raczej w ostateczności, lepiej próbować się dogadać niż robić sobie na starcie złośliwości... tym bardziej że przecież przy montażu otrzymaliście jakąś gwarancję na usługę montażu całej instalacji PV.

Dodatkowe info co do konta service i hasła:

Hasło serwisowe, nazwa użytkownika = service
Hasło serwisowe jest zwykle nadawane w Kreatorze Uruchamiania przez techników
serwisowych lub instalatorów instalacji i zapewnia dostęp do parametrów charakterystycznych
dla danej instalacji. Podanie hasła serwisowego jest konieczne w
przypadku dokonania ustawień liczników i edytora EVU. Dopóki nie ma nadanego
hasła serwisowego, nie ma możliwości dostępu do pozycji menu „Liczniki” i „Edytor
EVU”.

Jak pomogłem łapka w górę 🙂

Mirosław Maksymiuk has reacted to this post.
Mirosław Maksymiuk