Zapraszamy do aktywnego udziału!
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora
WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!
Kilka pytań nowicjusza: monitorowanie zużycia energii + sterowanie pompą ciepła
Cytat z marcin jastrzębski data 20 grudnia 2018, 11:14Witajcie,
Fronius odpalony. Produkcja marna bo słońca brak. Ale kilka pytań już mam.
- Po wejściu na strone falownika poprzez przeglądarkę, widzę aktualną produkcje. Ale pod spodem są pola pokazujące zużycie własne i produkcję do sieci. Obie wartości są niedostępne. Czy żeby to było dostępne potrzebuję ichni smart meter dokupic? Czy powinno to być widoczne.
2. Czy gdzieś mogę zobaczyć techniczny log? Co pół godziny produkcja mi staję, fronius się testuje i znowu produkcja rusza. Mam podejrzenie że jest to wiązane ze zbyt niskim napięciem w sieci. Czy w jakimś trybie serwisowym mogę takie zdarzenia podejrzec?
marcin
Witajcie,
Fronius odpalony. Produkcja marna bo słońca brak. Ale kilka pytań już mam.
- Po wejściu na strone falownika poprzez przeglądarkę, widzę aktualną produkcje. Ale pod spodem są pola pokazujące zużycie własne i produkcję do sieci. Obie wartości są niedostępne. Czy żeby to było dostępne potrzebuję ichni smart meter dokupic? Czy powinno to być widoczne.
2. Czy gdzieś mogę zobaczyć techniczny log? Co pół godziny produkcja mi staję, fronius się testuje i znowu produkcja rusza. Mam podejrzenie że jest to wiązane ze zbyt niskim napięciem w sieci. Czy w jakimś trybie serwisowym mogę takie zdarzenia podejrzec?
marcin
Cytat z Adam Korzybski data 20 grudnia 2018, 19:03
- Musisz połączyć smart meter
- Napięcie DC i prąd DC zobaczysz na Solarweb. Napięcie z sieci zobaczysz tylko po podłączeniu smart meter. Albo zmierz miernikiem. Przy obecnej pogodzie to normalne.
- Musisz połączyć smart meter
- Napięcie DC i prąd DC zobaczysz na Solarweb. Napięcie z sieci zobaczysz tylko po podłączeniu smart meter. Albo zmierz miernikiem. Przy obecnej pogodzie to normalne.
Cytat z marcin jastrzębski data 21 grudnia 2018, 10:31Dzieki.
Jeszcze jedno. Czy smart meter jest montowany wewnątrz obudowy froniusa czy na zewnątrz?
Wszystko ładnie połączone aż żal rozwalać żęby dołozyć.
marcin
Dzieki.
Jeszcze jedno. Czy smart meter jest montowany wewnątrz obudowy froniusa czy na zewnątrz?
Wszystko ładnie połączone aż żal rozwalać żęby dołozyć.
marcin
Cytat z Michał Kściuczyk data 21 grudnia 2018, 14:32Witam,
licznik inteligentny Fronius Smart Meter zawsze montujemy na zewnątrz falownika. Musi on mierzyć energię, która jest zużywana przez odbiorniki w Pana domu.
Więcej na ten temat znadzie Pan tutaj: https://www.forum-fronius.pl/podlaczenie-konfigurowanie-licznika-energii-z-karta-datamanager-2-0/
Pozdrawiamy,
Zespół Fronius
Witam,
licznik inteligentny Fronius Smart Meter zawsze montujemy na zewnątrz falownika. Musi on mierzyć energię, która jest zużywana przez odbiorniki w Pana domu.
Więcej na ten temat znadzie Pan tutaj: https://www.forum-fronius.pl/podlaczenie-konfigurowanie-licznika-energii-z-karta-datamanager-2-0/
Pozdrawiamy,
Zespół Fronius
Cytat z marcin jastrzębski data 21 grudnia 2018, 15:24Panie MIchale,
Dziękuję za odpowiedź.
Jeszcze jedno pytanie. Wprawdzie dni szare i instalacja rozhulała się na 10%, to co jakiś czas produkcja ustaje, na ekranie poawia się test, i produkcja rusza z powrotem chwile (minute, dwie) później. Szaro jest jednostajnie, wiec nie spada raczej poniżej progu produkcji. Jakie mogą być tego powody?
Raz spadło napięcie w sieci ale to dostałem maila serwisowego z informacjąo tym.
marcin
Panie MIchale,
Dziękuję za odpowiedź.
Jeszcze jedno pytanie. Wprawdzie dni szare i instalacja rozhulała się na 10%, to co jakiś czas produkcja ustaje, na ekranie poawia się test, i produkcja rusza z powrotem chwile (minute, dwie) później. Szaro jest jednostajnie, wiec nie spada raczej poniżej progu produkcji. Jakie mogą być tego powody?
Raz spadło napięcie w sieci ale to dostałem maila serwisowego z informacjąo tym.
marcin
Cytat z Fronius Polska data 3 stycznia 2019, 17:28Panie Marcinie,
- jak rozumiem falownik nie wyświetla żadnych komunikatów?
- czy monitoruje Pan swoją instalację na portalu Solar.Web? Jeśli tak, proszę podać nazwę instalacji, koledzy z Działu Wsparcia Technicznego sprawdzą co się dzieje.
Serdecznie pozdrawiamy,
Fronius Polska
Panie Marcinie,
- jak rozumiem falownik nie wyświetla żadnych komunikatów?
- czy monitoruje Pan swoją instalację na portalu Solar.Web? Jeśli tak, proszę podać nazwę instalacji, koledzy z Działu Wsparcia Technicznego sprawdzą co się dzieje.
Serdecznie pozdrawiamy,
Fronius Polska
Cytat z Mariusz Majmurek data 25 stycznia 2019, 15:27Witam Panie Piotrze,
Odpowiadając Panu na pierwsze pytanie: czy muszę założyć konto inwestorowi na Solar.web i na nim zarejestrować falownik --> Tak, tak to powinno wyglądać. Klient zakłada konto na Solar.web a Pan przekazuje instalację klientowi a on przeprowadza proces rejestracji i przedłużenia gwarancji.
Jak przekazać instalację, która jest już na naszym koncie. Nic prostszego, poniżej znajdzie Pan zdjęcia co należy zrobić w Solar.web'ie.
- Odnajduje Pan instalację, którą chce Pan przekazać klientowi (ważne już w tym momencie klient musi mieć konto na Solar.web'ie). Wchodzi Pan w Ustawienia
2. Po wejściu w Ustawienia klikamy opcję więcej a następnie zmień użytkownika
3. Ostatnim krokiem jest podanie nowego właściciela instalacji w polu Solar.web user wpisuje Pan adres mailowy nowego właściciela instalacji(WAŻNE: jeżeli chce Pan dalej monitorować instalację należy zaznaczyć opcję Keep permission for current user jako nadzorca lub gość).
Pozdrawiam
TSN
Witam Panie Piotrze,
Odpowiadając Panu na pierwsze pytanie: czy muszę założyć konto inwestorowi na Solar.web i na nim zarejestrować falownik --> Tak, tak to powinno wyglądać. Klient zakłada konto na Solar.web a Pan przekazuje instalację klientowi a on przeprowadza proces rejestracji i przedłużenia gwarancji.
Jak przekazać instalację, która jest już na naszym koncie. Nic prostszego, poniżej znajdzie Pan zdjęcia co należy zrobić w Solar.web'ie.
- Odnajduje Pan instalację, którą chce Pan przekazać klientowi (ważne już w tym momencie klient musi mieć konto na Solar.web'ie). Wchodzi Pan w Ustawienia
2. Po wejściu w Ustawienia klikamy opcję więcej a następnie zmień użytkownika
3. Ostatnim krokiem jest podanie nowego właściciela instalacji w polu Solar.web user wpisuje Pan adres mailowy nowego właściciela instalacji(WAŻNE: jeżeli chce Pan dalej monitorować instalację należy zaznaczyć opcję Keep permission for current user jako nadzorca lub gość).
Pozdrawiam
TSN
Cytat z Piotr Szydłowski data 26 stycznia 2019, 08:22Dzięki bardzo za odpowiedź, pewnie będę tu częściej 🙂
Dzięki bardzo za odpowiedź, pewnie będę tu częściej 🙂
Cytat z Adam J data 27 stycznia 2019, 13:35Witam jestem nowym użytkownikiem instalacji 5.9kW fronius symo 6.0-3-m Mam pytanie czy jeśli jeszcze nie mając wymienionego licznika przez PGE na dwukierunkowy, mogę włączyć falownik by produkował w te dni prąd i czy jeśli produkcja jest niższa niż zużycie to dobrze?
Witam jestem nowym użytkownikiem instalacji 5.9kW fronius symo 6.0-3-m Mam pytanie czy jeśli jeszcze nie mając wymienionego licznika przez PGE na dwukierunkowy, mogę włączyć falownik by produkował w te dni prąd i czy jeśli produkcja jest niższa niż zużycie to dobrze?
Cytat z Zbigniew Mazurek data 27 stycznia 2019, 14:16Czy wszystkie fazy masz jednakowo obciążone aby tą produkcje zużyć? To co nie zużyjesz licznik doliczy ci na + czyli tak jak byś pobierał z ZE. Ja się wstrzymałem aż ZE założył licznik.
Czy wszystkie fazy masz jednakowo obciążone aby tą produkcje zużyć? To co nie zużyjesz licznik doliczy ci na + czyli tak jak byś pobierał z ZE. Ja się wstrzymałem aż ZE założył licznik.