Forum

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

SolarWeb - taryfy

Witam

Na stronie SolarWeb w zakładce taryfy posiadając licznik Smart Meter mam możliwość skonfigurowania 2 taryf:

  1. Taryfa za pobranie energii
  2. Taryfa za zasilenie sieci

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć czym one się różnią i jakie wartości powinienem wpisać?

Czy za pobranie energii to jest cena kwh za którą płacę pobierając z sieci coś ok 60gr a taryfa za zasilenie sieci to ta wynikająca z ustawy o OZE jakieś tam ułamki grosza za kwh?

Proszę o odpowiedź bo przeglądając nawet webinaria nie uzyskałem sensownej odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Gdzie Pan widzi te zakłdki taryfy?

 

Ja znów widzę przychód O PLN mimo że na falowniku mam włączona taryfę i liczy mi przychód, jednak ta informacja nie dociera do SolarWeb.

Podpowiedź na stronie mówi że taryfę trzeba wprowadzić w Ustawieniach, ale nie widzę takiej możliwości.

 

Jak to "ogarnąć"?

Zaloguj się na urządzenie w sieci lokalnej (login: admin, hasło: ustawione podczas konfiguracji), następnie zakładka ustawienia -> informacje ogólne - tutaj pojawi się możliwość zdefiniowania stawki wynagrodzenia oraz kosztu uzyskania.

Te wartości są zdefiniowane, jak pisałem lokalnie falownik liczy uzysk w zł. Tylko na solarweb jest 0 PLN.

Dodane pliki:
  • Bez-tytułu.png

Tak jak pisałem na wyżej, falownik liczy mój uzysk w złotówkach, te wartości są zdefiniowane, ale solarweb nie widzi ani złotówki.

Dodane pliki:
  • d.png

Jeśli na koncie w sieci lokalnej dane są uzupełnione to pozostaje tylko zakładka "taryfy" w Solarweb. Poniżej screen z dodawania taryfy na Solarwebie, gdzie zwracam uwagę na daty oraz pole, gdzie należy zaznaczyć falownik. Nie chcemy, aby taryfa obowiązywała tylko przez jeden dzień, taki zakres z automatu proponuje system. Po drugie niezdefiniowanie urządzenia/falownika może skutkować brakiem zliczeń.

W moim przypadku występował ten sam problem, pomogło ustawienie stawek na koncie lokalnym jak i Solarweb.

Względem zrzutu ekranu zastanawia czy wartości stawka wynagrodzenia i koszt uzyskania są wpisane poprawnie?
Idąc za cytatem:
„Stawka wynagrodzenia” = kwota, którą uzyskujemy za sprzedaż energii do Operatora.
„Koszty uzyskania” = koszt zakupu energii od Operatora.

Dodane pliki:
  • taryfy.PNG

@Solarny

Dziękuję.

Proszę, napisz mi dokładnie jak dojść do tego miejsca z Twojego screena?  Nie mogę tego nigdzie znaleźć, choć szukałem wiele razy.

W ustawieniach nie mam czegoś takiego chociaż mam pewnie jak wszyscy darmowe konto Premium.

W danej instalacji wchodzisz Ustawienia -> Taryfy

  1. jeżeli masz już tam taryfę to ją zaznacz i Edytuj
  2. przy braku żadnej taryfy -> Dodaj

Jak dobrze kojarzę, trzeba mieć uprawnienia nadzorcy, nie jako gość, aby móc zmieniać Taryfy i inne dane.

Dziękuję. Teraz już jest jasne dlaczego nie widzę tych ustawień, bo mam konto gościa dla swojej instalacji..