Szukaj

Forum Instalatorów i Użytkowników Falowników Fronius


Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań… Zapraszamy do aktywnego udziału!

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka
pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy
przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

Przydatne skrót klawiszy: alt+shift+h = pomoc edytora; alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

stała moc codziennie w godzinach porannych

Dzień dobry

codziennie rano moc oraz napięcie rejestrowane jest takie samo. Dlaczego falownik nie startuje od zera? W załączniku przesyłam wykresy kilku dni. Problemy te pojawiają się od około kilkunastu tygodni.

 

Dodane pliki:
  • 1.png
  • 2.png
  • 3.png

Ryszard Skiba daj link do swojej instalacji (solarweb, zakładka ustawienia i uprawnienia).

Czy aktualizowałeś oprogramowanie ostatnim czasem? Czy tą sytuację jesteś jakoś w stanie powiązać z czymś co mogło mieć na to wpływ?

Nic nie aktualizowałem. Jedyną sytuację jaką mogę powiązać to zanik prądu, bo u mnie na wsi to często znika 1 faza.

został ostatnimi czasy zmieniony router bo doprowadzili mi światłowód do domu.

Jeszce raz napiszę Ryszard Skiba podaj link do swojej instalacji (solarweb, zakładka ustawienia i uprawnienia) - szybciej sam przejrzę dane niż jak miałbyś wstawiać sam poproszony o coś konkretnego...

Dodatkowo czy falownik przechodzi w stan uśpienia/wyłączenia na noc czy cały czas wyświetla coś na ekranie w nocy?

https://www.solarweb.com/Home/GuestLogOn?pvSystemId=b09d2910-fcfc-413d-aaac-4fd2cf8efa60

Ewidentnie coś się sypnęło w nocy między 22 a 23 kwietnia. Wszystkie odnotowywane parametry tak jak by od wybudzenia się falownika łapały jakis stan i tak wisiały do jakiegoś momentu który to odblokowuje. Może włączali/wyłączali sieć energetyczną w twoim rejonie i podczas takich restartów posypało się oprogramowanie i teraz tak to się objawia... gdybanie...

A sprawdzałeś co się dzieje w tych godzinach (od 4:30 do tej 7.. coś) z falownikiem, co pokazuje się na wyświetlaczu czy analogicznie błędnie to samo czy może jednak normalnie. To bym sprawdził.

Ja bym sprawdził jeszcze jak wykresy będą wyglądać w aplikacji Fronius Solar Access, tylko kwestia że potrzebne chyba będą uprawnienia instalatora.

W razie co można jeszcze restart dalaloggera lub spróbować przywrócić ustawienia fabryczne ale tutaj znowu potrzeba wejść na ip falownika w przeglądarce i zalogować się z uprawnieniami konta admin lub serwice (na dole zakładki: informacje systemowe).

Jak nie znasz hasła do konta admin to pozostaje kontakt z instalatorem aby on zareagował.

Można tez spróbować aktualizacji oprogramowania falownika i datamenagera.

Jak powyższe zawiedzie to kontakt z serwisem Fronius.

Dzień dobry,

problem został rozwiązany.

Zaktualizowano oprogramowanie oraz zrestartowano datalogger.