Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Zastosowanie sprzęgła DC z BYD

Witam serdecznie

Chodzi mi po głowie budowa instalacji z falownikiem Gen24 i akumulatorem BYD. Ideą jest zapewnienie zasilania awaryjnego na długie przerwy w dostawach prądu.

Ponieważ jednak powierzchnia na fotowoltaikę jest ograniczona, nasłonecznienie zmienne, a dostępna jest w rzeczonej lokalizacji jeszcze energia wody i wiatru zastanawiam się, czy jest możliwość dołączenia do akumulatora innych źródeł prądu DC celem zapewnienia dodatkowej mocy falownikowi Gen24?

Koncept wywodzi się stąd, że nie ma możliwości zrobienia sprzęgła AC w trybie wyspowym (co byłoby najprostsze). Nie wiem niestety jak wygląda wymiana danych z akumulatorem, czyli jak falownik zinterpretuje np wzrost napięcia akumulatora pomimo pobierania z niego prądu? Nie wiem też jak z regulacją napięcia przy dwóch ładowarkach jednego aku.

Może trzeba by było taki obwód DC z innych źródeł prądu podpiąć do jednego wejścia mppt falownika, żeby sam zarządzał tymi źródłami?

Czy ktoś wie czy takie coś jest w ogóle realne?

 

Dodam jeszcze, że oczywiście rozumiem, że nie jest to rozwiązanie rekomendowane oficjalnie, teoretyzujemy sobie tylko czy to w ogóle jest możliwe.

nowy falownik Gen24 Froniusa ma możliwość pracy rezerwowej jednofazowej przy braku zasilania po stronie dostawcy energii - technologia Multi Flow, PV Point-ale ten falownik dopiero czeka na wprowadzenie - ps ja juz się z nim zapoznałem w lutym...i od tego czasu cisza 😉

Mnie chodzi o pełną opcję 3-fazową, nie PV-point, tylko właśnie kombinuje jak trochę zdywersyfikować źródła mocy.

ps falownik PV ma zabezpieczenie przed  pracą wyspową i nie nadaje się do przetworzenia energii z np. elektrowni wiatrowej, a ogólnie akumulator ładowany jest prostownikiem, który może być zasilany np. z  generatora wiatrowego lub turbiny wodnej, ale wtedy potrzebny jest układ odłączający falownikPV w sytuacji, gdy zabraknie zasilania z ZE.

Oczywiście byłby układ SZR do pracy wyspowej, tylko chodzi o to, czy BYD może otrzymywać prąd z dwóch źródeł równocześnie- od falownika i np od elektrowni wiatrowej. Byłoby to oczywiste przy "zwykłych" akumulatorach, gdzie dajemy dwa kable do każdej klemy i spokój, ale tutaj mamy taki który się komunikuje z falownikiem.