Solar Energy Blog
0
Datamanager Komunikacja i wizualizacja Solar.web

Fronius Solar.Web – najczęściej zadawane pytania

Fronius sprawia, że wszystko jest tak proste, jak to tylko możliwe, dzięki produktom, które są niezawodne, wydajne i łatwe w użyciu. Niemniej jednak fotowoltaika to złożony temat, a “podłączenie falownika do Internetu” może sprawić niemały kłopot nawet zaawansowanym instalatorom.

W tym artykule zestawiliśmy listę najczęściej zadawanych pytań dotyczących monitorowania, Datamanagera i platformy Fronius Solar.web.

Monitorowanie – zagadnienia ogólne

Jak dodać system PV do Solar.web?

Zobacz nasze webinarium: “Podłączanie Datamanager do Internetu” oraz “Dodawanie systemu PV do Fronius Solar.web – instrukcje krok po kroku”. [wkrótce].

Gdzie znajdę swój identyfikator Fronius Datamanager ID?

  1. Uzyskaj dostęp do MENU falownika Fronius, naciskając drugi przycisk od lewej strony
  2. Naciśnij czwarty przycisk od lewej, aby wejść do USTAWIEŃ
  3. Wybierz Punkt dostępu Wi-Fi
  4. Twój Fronius Datalogger ID będzie w jednym z następujących formatów

W przypadku “zwykłych” falowników Fronius: 240.xxxxxx
Dla falowników Fronius Symo Hybrid: 239.xxxxx

Zarejestrowałem konto w Fronius Solar.web, ale nie otrzymałem maila aktywacyjnego. Co zrobić?

Sprawdź, czy zarejestrowałeś poprawny adres e-mail. Odczekaj kilkanaście minut. Jeśli nadal nie otrzymałeś maila, sprawdź folder ‘spam’ lub ‘śmieci’ na swoim koncie e-mail.

Jestem instalatorem systemu i dodałem system PV klienta do mojego konta Fronius Solar.web. Jak przyznać klientowi dostęp do jego systemu?

Przed przyznaniem praw dostępu klientowi upewnij się, że klient ma zarejestrowane i aktywowane konto na platformie Fronius Solar.web.

Aby przyznać prawa dostępu do jednego konkretnego systemu w Fronius Solar.web, wykonaj kroki poniżej:

  1. Wybierz właściwy system PV
  2. Wybierz USTAWIENIA
  3. Wybierz UPRAWNIENIA
  4. Wybierz DODAJ
  5. Wpisz zarejestrowany adres e-mail klienta Fronius Solar.web.
  6. Wybierz zakres uprawnień: Gość – tylko podgląd, Nadzorca – podgląd i zmiana ustawień.

Co oznaczają adresy e-mail wymienione w sekcji „KONTAKTY”?

Adresy e-mail wymienione w sekcji „KONTAKTY” otrzymają wiadomości email od firmy Fronius w przypadku np. zakłócenia pracy systemu lub awarii systemu energetycznego (“blackout”).

Co oznaczają adresy e-mail wymienione w sekcji „UPRAWNIENIA”?

Adresy e-mail wymienione w sekcji „UPRAWNIENA” mają prawa dostępu do tego system PV na platformie Fronius Solar.web.

Jak zarejestrować się bezpłatną gwarancję na Fronius Solar.web?

Postępuj zgodnie z instrukcjami w naszym webinarium: Rodzaje gwarancji i jak przedłużyć gwarancję

Jaka jest różnica między kontami Fronius Solar.web Premium i Classic?

Proszę porównać dostępne funkcjonalności Fronius Solar.web Premium i Classic na stronie: https://www.solarweb.com/Home/PremiumInfo

Problemy z prezentacją danych

Mój system PV Fronius PV pojawia się on-line na Fronius Solar.web, ale nie widzę historycznych uzysków energii

Taka sytuacja może mieć miejsce, jeśli data w falowniku lub w Datamanagerze nie jest poprawnie skonfigurowana. UWAGA! W sytuacji kiedy falownik jest odłączony od sieci energetycznej (czeka na wymianę licznika) superkondensator podtrzymujący zegar czasu rzeczywistego w Datamanagerze wystarcza na około dwa tygodnie. Dlatego konieczna jest aktualizacja daty i czasu.
W nowych wersjach oprogramowania Datamanagera możliwe jest ustawienie automatycznej aktualizacji czasu i daty.

  1. Uzyskaj dostęp do MENU falownika Fronius
  2. Naciśnij czwarty przycisk od lewej, aby wejść do USTAWIEŃ
  3. Wybierz Punkt dostępu Wi-Fi
  4. Aktywuj Punkt dostępu Wi-Fi
  5. Podłącz urządzenie obsługujące Wi-Fi do punktu dostępu Wi-Fi falownika, korzystając z danych logowania do Wi-Fi prezentowanych na wyświetlaczu falownika (SSID i hasło)
  6. Uzyskaj dostęp do strony głównej falownika w przeglądarce internetowej urządzenia obsługującego Wi-Fi.
    Adres IP Fronius Datamanagera: http://192.168.250.181
  7. Na stronie www Datamanagera wybierz ⛭ Ustawienia
  8. Wybierz Ogólne
  9. Wybierz Automatyczna synchronizacja czasu (aby zaktualizować godzinę i datę)
  10. Zaznacz pole wyboru , aby zapisać zmiany

Mój system fotowoltaiczny Fronius jest w trybie online, ale nie widzę żadnych danych w sekcji ARCHIWUM Fronius Solar.web.

  1. Uzyskaj dostęp do MENU falownika Fronius
  2. Naciśnij czwarty przycisk od lewej, aby wejść do USTAWIEŃ
  3. Wybierz Punkt dostępu Wi-Fi
  4. Aktywuj Punkt dostępu Wi-Fi
  5. Podłącz urządzenie obsługujące Wi-Fi do punktu dostępu Wi-Fi falownika, korzystając z danych logowania do Wi-Fi prezentowanych na wyświetlaczu falownika (SSID i hasło)
  6. Uzyskaj dostęp do strony głównej falownika w przeglądarce internetowej urządzenia obsługującego Wi-Fi. Adres IP Fronius Datamanager: http://192.168.250.181
  7. Na stronie www Datamanagera wybierz ⛭ Ustawienia
  8. Wybierz Fronius Solar.web
  9. Ustaw “Wysyłaj dane archiwalne do Fronius Solar.web” na każdą godzinę
  10. Zaznacz pole wyboru , aby zapisać zmiany

Nie widzę danych dotyczących zużycia energii w budynku, co mam zrobić?

Dane o zużyciu energii ilustrują ilość energii zużywanej przez obciążenia w budynku. Aby prezentować dane o zużyciu, musisz mieć zainstalowany licznik inteligentny Fronius Smart Meter.
Skontaktuj się z instalatorem swojego systemu, jeśli chcesz mieć zainstalowany Fronius Smart Meter.

Kody statusu i komunikaty serwisowe

Jak mogę się upewnić, że Fronius Solar.web powiadomi mnie w przypadku awarii zasilania?

Wykonaj poniższe kroki, aby otrzymywać wiadomości serwisowe na zarejestrowany adres e-mail Fronius Solar.web. Zaloguj się do platformy Solar.Web, wybierz swoją instalację i postępuj wg poniższych kroków:

  1. Wybierz USTAWIENIA
  2. Wybierz KOMUNIKATY SERWISOWE (mogą znajdować się pod menu ▼ WIĘCEJ)
  3. Wybierz EDYTUJ
  4. Zaznacz pole wyboru: Prześlij komunikaty serwisowe
  5. Wybierz żądany czas trwania zaniku zasilania
  6. Wybierz OK, aby potwierdzić i zapisać ustawienia

Ciągle otrzymuję kod państwa 996 jako komunikat serwisowy informujący, że nie ma połączenia z Fronius Solar.web. Jakie jest rozwiązanie?

Opis kodu: Błąd komunikacji między falownikiem a Fronius Solar.web

Powód: Ten kod błędu występuje, jeśli nie ma połączenia internetowego między kartą Fronius Datamanager a serwerem Fronius Solar.web. Jest to częste zjawisko, jeśli wyłączyłeś modem, zmieniłeś hasło do sieci Wi-Fi
lub zmieniłeś router.

Rozwiązanie: Podłącz urządzenie obsługujące Wi-Fi do sieci Wi-Fi i sprawdź, czy masz dostęp do Internetu przed wykonaniem poniższych kroków

Kroki rozwiązywania problemów:

  1. Uruchom ponownie falownik i sprawdź, czy jest dostępny w Fronius Solar.web
  2. Jeśli nie, sprawdź siłę sygnału Wi-Fi wokół lokalizacji falownika
    Podpowiedź: istnieje kilka aplikacji, które można pobrać ze sklepu Android App Store, Google Play Store lub sklepu iTunes, aby sprawdzić siłę sygnału Wi-Fi.
          Jeśli sygnał Wi-Fi jest słaby, możesz użyć repeatera Wi-Fi, aby zwiększyć siłę sygnału. Można również wystawić antenę WiFi Datamanager’a korzystając z kabla ze złączami ‘SMA’ (zbieżność nazw przypadkowa). Wszystko to można kupić w sklepach ze sprzętem elektronicznym.
  3. Jeśli zmieniłeś router, zaktualizowałeś hasło do sieci Wi-Fi lub zmieniłeś dostawcę Internetu, obejrzyj nasze webinarium, jak zmienić ustawienia sieci Wi-Fi na karcie Fronius Datamanager.

Więcej na temat rozwiązań tego problemu możesz znaleźć tutaj: https://www.forum-fronius.pl/forum/topic/kod-996

Może Ci się też spodobać

5 komentarzy

  • Odpowiedź
    Bajkonur
    12 maja 2020 at 10:41

    W aplikacji i na stronse SolarWeb widzę aktualną moc, ale nie widzę ilości energii wytworzonej dzisiaj ani wczoraj. Wczesniej, do przedwczoraj, wszystko działało poprawnie, w tej chwili też widzę uzyski energii za wczesniejsze dni. Co się stało? Czy to problem mój, czy portala Fronius?

    • Jacek Gneza
      Jacek Gneza
      13 września 2023 at 12:29

      Szanowny Panie,
      W takich sytuacjach prosimy o maila na pv-support-poland@fronius.com. W treści należy zamieścić nr seryjny falownika i/lub ID datamanagera.
      Pozdrawiam

  • Odpowiedź
    Błażej Maleta
    27 maja 2021 at 17:06

    W aplikacji i na stronie SolarWeb widzę aktualną moc, ale nie widzę ilości energii wytworzonej dzisiaj ani wczoraj. W ogóle żadnych danych historii, brak uzysków, nie wiem co mam zrobić

  • Odpowiedź
    Tomek
    6 lutego 2022 at 09:43

    Witam.
    Mam problem z komunikatem serwisowym 996.
    Co dzień w godz 6-7 rano dostaje wiadomosc zdarzenie “996” inne zdarzenia w liczbie “0”.Falownik ma dostep do internetu,przesyla wszystkie dane do serwera.
    Jak wylaczyc to powiadomienie albo jak mu zapobiec.
    Dziekuje

    • Jacek Gneza
      Jacek Gneza
      13 września 2023 at 12:38

      Panie Tomku,
      Proszę upewnić się, że karta datamanager ma najnowszą wersję oprogramowania.

      Pozdrawiam

Napisz komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.