fbpx
Solar Energy Blog
0
Komunikacja i wizualizacja Webinaria

Webinarium #01 :: Podłączenie Datamanager’a do Internetu

Treść

  • Datamanager jako osobne urządzenie do komunikacji
  • Podstawy połączeń sieciowych
  • Uruchomienie punktu dostępowego w falowniku
  • Konfiguracja połączenia z Solar.Web w przeglądarce
  • Narzędzie Datalogger Finder
  • Rozwiązywanie problemów

Wymagania

  • Znajomość podstawowych pojęć w komunikacji sieciowej
  • Znajomość falowników Fronius

Zanim obejrzysz…

Przed obejrzeniem webinarium prosimy zapoznać się z poniższymi rysunkami, które opisują dwa najważniejsze kroki w procesie konfigurowania Datamanagera:

Link do nagrania webinarium:

GoToMeeting
https://register.gotowebinar.com/recording/619703826594858497

Link do prezentacji w formie PDF:

Może Ci się też spodobać

31 komentarzy

  • Odpowiedź
    Instalator
    28 marca 2017 at 17:30

    Czy wszystkie interfejsy są na pokładzie, czy należy wybrać przy zamówieniu?

    • Fronius Polska
      Fronius Polska
      28 marca 2017 at 20:36

      Wszystkie falowniki w wersji “Wlan/Web” zawierają kartę Datamanager 2.0.
      Karta Datamanager zawiera wszystkie interfejsy (WiFi oraz LAN, a także: Modbus TCP, Modbus RTU, JSON, itd.).

  • Odpowiedź
    Instalator
    28 marca 2017 at 17:30

    Ile “dni” jeżeli chodzi o gromadzenie danych jest w stanie zapisać falownik w przypadku braku Internetu?

    • Fronius Polska
      Fronius Polska
      28 marca 2017 at 20:38

      Falownik sam – nic nie zapamięta. Ale karta Datamanager (DM) ma pamięć na archiwum 4096 dni.
      Jeśli do karty DM podłączymy poprawnie 10 falowników, pamięć zostanie podzielona odpowiednio i będzie to “tylko” 409 dni, itd.
      Ważne jest, aby połączenie falownik(i) – Datamanager czyli Solar.Net było prawidłowe. W przeciwnym wypadku DM nic nie zapisze w swojej pamięci.

  • Odpowiedź
    Instalator
    28 marca 2017 at 17:31

    Czy w każdym z falowników przy opcji Wi-Fi trzeba Datamanager?

    • Fronius Polska
      Fronius Polska
      28 marca 2017 at 20:42

      Jeśli mamy falowniki połączone ze sobą siecią DATCOM, wystarczy jeden z kartą DM (czyli “Wlan/Web”), a wszystkie pozostałe mogą być bez karty (czyli w wersji “Light”)

  • Odpowiedź
    Instalator
    28 marca 2017 at 17:31

    Dlaczego solar.web wymienia dane co 1h?

    • Fronius Polska
      Fronius Polska
      28 marca 2017 at 20:43

      Karta DM wysyła podstawowe (bieżące) dane co 15 sekund, a dane archiwalne raz na godzinę – chodzi o zmniejszenie obciążenia sieci i serwera.
      Proszę pamiętać, że dane te pochodzą z setek tysięcy instalacji na całym świecie.

  • Odpowiedź
    Instalator
    28 marca 2017 at 17:32

    Wpisanie „http://datamanager” często nie działa – dlaczego?

  • Odpowiedź
    Instalator
    28 marca 2017 at 17:32

    Co to są „koszty uzyskania”?

    • Fronius Polska
      Fronius Polska
      28 marca 2017 at 20:45

      „Stawka wynagrodzenia” = kwota, którą uzyskujemy za sprzedaż energii do Operatora.
      „Koszty uzyskania” = koszt zakupu energii od Operatora.

  • Odpowiedź
    Instalator
    28 marca 2017 at 19:52

    Można też użyć Fronius Datalogger Finder – gdyby ktoś zapomniał jaki adres IP został nadany?

    • Fronius Polska
      Fronius Polska
      28 marca 2017 at 20:45

      Tak! W webinarium jest pokazane gdzie można ten program pobrać i jak z niego skorzystać.

  • Odpowiedź
    Instalator
    28 marca 2017 at 19:52

    Na portalu solerweb.com nie ukazują się archiwalne wykresy produkcji energii, zaś instalacja pracuje prawie rok. Dane bieżące są. Na czym polega problem?

    • Fronius Polska
      Fronius Polska
      28 marca 2017 at 20:46

      W falowników i/lub Datamanagerze jest ustawiona niepoprawna data! Uwaga: jeśli falownik był wyłączony przez kilka miesięcy (np. czekając na wymianę licznika przez OSD) mógł się w nim rozładować superkondensator podtrzymujący pracę Zegara Czasu Rzeczywistego (ang. Real Time Clock, RTC).

  • Odpowiedź
    Instalator
    28 marca 2017 at 19:56

    Jak wykonać terminator i/lub zamknąć pętlę komunikacji?

    • Fronius Polska
      Fronius Polska
      28 marca 2017 at 20:46

      Aby karta DM mogła „widzieć” się z falownikiem, konieczne jest zamknięcie pętli komunikacyjnej RS-422 (DATCOM). W tym celu musimy w gniazdach IN / OUT w płycie RECERBO (to ta z wyświetlaczem) umieścić terminatory lub zamknąć pętlę zwykłym patch-cordem (jedna wtyczka do IN, druga do OUT).
      JEST TO KONIECZNE NAWET W PRZYPADKU, GDY MAMY DO CZYNIENIA TYLKO Z JEDNYM FALOWNIKIEM, A KARTA DATAMANAGERA ZNAJDUJE SIĘ W JEGO WNĘTRZU.


  • Odpowiedź
    Instalator
    28 marca 2017 at 19:57

    Czy falowniki łączymy skrętką UTP?

    • Fronius Polska
      Fronius Polska
      28 marca 2017 at 21:09

      Tak, „zwykłym” kablem Ethernetowym. Zalecana jest skrętka czteroparowa ekranowana np.: S/STP

  • Odpowiedź
    Instalator
    28 marca 2017 at 19:58

    Nazwa instalacji – czy są zalecenia do nadawania np. miejscowości, moc instalacji, nazwisko klienta?

    • Fronius Polska
      Fronius Polska
      28 marca 2017 at 21:12

      Wedle uznania instalatora, ale warto mieć własny system, który przy np. 150 monitorowanych instalacjach pozwoli na ich łatwą identyfikację.
      Dlatego nazwisko klienta + miejscowość + moc – jak najbardziej tak…

  • Odpowiedź
    Robert
    23 czerwca 2018 at 21:52

    Robiłem upgrade Datamanager-a i mi zawisł przez sieć WIFI – teraz nie umiem się dostać do monitoringu, Co robić ? mam F 3.6 -1
    ( można zrobic upgrade przez USB ? gdzie go szukać ?)
    Pozdrawiam

  • Odpowiedź
    Problem
    10 maja 2019 at 13:37

    Jestem instalatorem i połączyłem się z falownikiem na solar web na swoim koncie jako właściciel. Jak to teraz zmienić żeby prawdziwy właściciel mógł prawidłowo połączyć się z falownikiem na aplikacji solar web?

    • Fronius Polska
      Fronius Polska
      11 maja 2019 at 11:43

      Dzień dobry,
      Proszę wykonać następujące kroki w SolarWeb:
      1. Założyć na SolarWeb konto dla właściciela
      2. Zalogować się na konto instalatora
      3. Dla przedmiotowej instalacji w zakładce „Ustawienia” —> „Uprawnienia” dopisać swoje konto (instalatora)
      4. W zakładce „Uprawnienia” —> „Właściciel” zmienić konto na właściwe.

      Serdecznie pozdrawiamy,
      Fronius Polska

  • Odpowiedź
    Marcel
    3 grudnia 2019 at 19:51

    Co zrobić jeżeli próbując dodać instalację PV do konta klienta poprzez datalogger id wyskakuje komunikat identyfikator: datalogger jest niedostępny!

  • Odpowiedź
    Mariusz
    21 marca 2020 at 16:01

    witam. czy terminatorki 2 szt lub kawałek paczkorda czyli jeden kabel jest/są załączone do inwertera przy zakupie ???
    czy mam biegać po sklepach ?

  • Odpowiedź
    Kuba
    12 sierpnia 2020 at 13:57

    Router nadał dynamicznie IP inwertorowi. Czy powinienem w routerze ustawić stałe IP dla tego inwertera ?

Napisz komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.