fbpx
Webinarium #01 :: Podłączenie Datamanager’a do Internetu

Webinarium #01 :: Podłączenie Datamanager’a do Internetu

Treść

  • Datamanager jako osobne urządzenie do komunikacji
  • Podstawy połączeń sieciowych
  • Uruchomienie punktu dostępowego w falowniku
  • Konfiguracja połączenia z Solar.Web w przeglądarce
  • Narzędzie Datalogger Finder
  • Rozwiązywanie problemów

Wymagania

  • Znajomość podstawowych pojęć w komunikacji sieciowej
  • Znajomość falowników Fronius

Zanim obejrzysz…

Przed obejrzeniem webinarium prosimy zapoznać się z poniższymi rysunkami, które opisują dwa najważniejsze kroki w procesie konfigurowania Datamanagera:

Link do nagrania webinarium:

GoToMeeting
https://register.gotowebinar.com/recording/619703826594858497

Link do prezentacji w formie PDF:

31 odpowiedź do “Webinarium #01 :: Podłączenie Datamanager’a do Internetu”

    1. Wszystkie falowniki w wersji “Wlan/Web” zawierają kartę Datamanager 2.0.
      Karta Datamanager zawiera wszystkie interfejsy (WiFi oraz LAN, a także: Modbus TCP, Modbus RTU, JSON, itd.).

  1. Ile “dni” jeżeli chodzi o gromadzenie danych jest w stanie zapisać falownik w przypadku braku Internetu?

    1. Falownik sam – nic nie zapamięta. Ale karta Datamanager (DM) ma pamięć na archiwum 4096 dni.
      Jeśli do karty DM podłączymy poprawnie 10 falowników, pamięć zostanie podzielona odpowiednio i będzie to “tylko” 409 dni, itd.
      Ważne jest, aby połączenie falownik(i) – Datamanager czyli Solar.Net było prawidłowe. W przeciwnym wypadku DM nic nie zapisze w swojej pamięci.

    1. Jeśli mamy falowniki połączone ze sobą siecią DATCOM, wystarczy jeden z kartą DM (czyli “Wlan/Web”), a wszystkie pozostałe mogą być bez karty (czyli w wersji “Light”)

    1. Karta DM wysyła podstawowe (bieżące) dane co 15 sekund, a dane archiwalne raz na godzinę – chodzi o zmniejszenie obciążenia sieci i serwera.
      Proszę pamiętać, że dane te pochodzą z setek tysięcy instalacji na całym świecie.

    1. „Stawka wynagrodzenia” = kwota, którą uzyskujemy za sprzedaż energii do Operatora.
      „Koszty uzyskania” = koszt zakupu energii od Operatora.

  2. Można też użyć Fronius Datalogger Finder – gdyby ktoś zapomniał jaki adres IP został nadany?

  3. Na portalu solerweb.com nie ukazują się archiwalne wykresy produkcji energii, zaś instalacja pracuje prawie rok. Dane bieżące są. Na czym polega problem?

    1. W falowników i/lub Datamanagerze jest ustawiona niepoprawna data! Uwaga: jeśli falownik był wyłączony przez kilka miesięcy (np. czekając na wymianę licznika przez OSD) mógł się w nim rozładować superkondensator podtrzymujący pracę Zegara Czasu Rzeczywistego (ang. Real Time Clock, RTC).

    1. Aby karta DM mogła „widzieć” się z falownikiem, konieczne jest zamknięcie pętli komunikacyjnej RS-422 (DATCOM). W tym celu musimy w gniazdach IN / OUT w płycie RECERBO (to ta z wyświetlaczem) umieścić terminatory lub zamknąć pętlę zwykłym patch-cordem (jedna wtyczka do IN, druga do OUT).
      JEST TO KONIECZNE NAWET W PRZYPADKU, GDY MAMY DO CZYNIENIA TYLKO Z JEDNYM FALOWNIKIEM, A KARTA DATAMANAGERA ZNAJDUJE SIĘ W JEGO WNĘTRZU.


  4. Nazwa instalacji – czy są zalecenia do nadawania np. miejscowości, moc instalacji, nazwisko klienta?

    1. Wedle uznania instalatora, ale warto mieć własny system, który przy np. 150 monitorowanych instalacjach pozwoli na ich łatwą identyfikację.
      Dlatego nazwisko klienta + miejscowość + moc – jak najbardziej tak…

  5. Robiłem upgrade Datamanager-a i mi zawisł przez sieć WIFI – teraz nie umiem się dostać do monitoringu, Co robić ? mam F 3.6 -1
    ( można zrobic upgrade przez USB ? gdzie go szukać ?)
    Pozdrawiam

  6. Jestem instalatorem i połączyłem się z falownikiem na solar web na swoim koncie jako właściciel. Jak to teraz zmienić żeby prawdziwy właściciel mógł prawidłowo połączyć się z falownikiem na aplikacji solar web?

    1. Dzień dobry,
      Proszę wykonać następujące kroki w SolarWeb:
      1. Założyć na SolarWeb konto dla właściciela
      2. Zalogować się na konto instalatora
      3. Dla przedmiotowej instalacji w zakładce „Ustawienia” —> „Uprawnienia” dopisać swoje konto (instalatora)
      4. W zakładce „Uprawnienia” —> „Właściciel” zmienić konto na właściwe.

      Serdecznie pozdrawiamy,
      Fronius Polska

  7. Co zrobić jeżeli próbując dodać instalację PV do konta klienta poprzez datalogger id wyskakuje komunikat identyfikator: datalogger jest niedostępny!

  8. witam. czy terminatorki 2 szt lub kawałek paczkorda czyli jeden kabel jest/są załączone do inwertera przy zakupie ???
    czy mam biegać po sklepach ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: