Webinarium #05 :: Zaawansowane funkcje Solar.web

Webinarium #05 :: Zaawansowane funkcje Solar.web

Treść:

  • Różnice między Solar.Web a Solar.Web Premium
  • Jak uzyskać wersję Premium?
  • Co daje podłączenie Fronius Smart Meter?
  • Zakładka „Analiza”
  • Zakładka „Ustawienia”
  • Zdalna aktualizacja oprogramowania: Datamanager’a i falowników

Wymagania:

  • Podstawowa umiejętność obsługi przeglądarki internetowej

Link do nagrania webinarium:

GoToMeeting https://attendee.gotowebinar.com/recording/2830761239434333697

Link do prezentacji w formie PDF:

11 odpowiedź do “Webinarium #05 :: Zaawansowane funkcje Solar.web”

    1. Najnowsza akytualizacja Datamanagera umożliwia automatyczną synchronizację czasu i daty Datamanagera, co jest niezbędne do prawidłowego logowania danych archiwalnych na serwerze.
      Aktywacji tej funkcji dokonuje się w interfejsie webowym karty Datamanagera, jak na rysunku poniżej.

      Automatyczna synchronizacja czasu

  1. Czyli jak rozumiem instalacje u klienta aktywujemy na swoim [koncie] Solar.web i przydzielamy uprawnienia: sobie – nadzorcy, jemu – np. gość.
    I jak klient zaloguje się na swoim [koncie] Solar.web, może dodać tę instalację?

    1. Taka konfiguracja ma jak najbardziej sens. Jeśli instalator aktywuje Datamanager’a na swoim koncie Solar.web, to ma status „Właściciel” i może zapraszać zarówno „Nadzorców” oraz „Gości”.
      WAŻNE: przed zaproszeniem kogokolwiek, ta osoba musi zarejestrować i aktywować swoje konto na Solar.Web. Po takiej rejestracji, loginem jest adres e-mail i ten własnie adres (login) podajemy w zakładce „Uprawnienia”.
      Zaproszenie powoduje, że dana instalacja będzie automatycznie widoczna u zaproszonej osoby – nic nie trzeba konfigurować.

      Zarządzanie dostępem

  2. W jaki sposób stać się właścicielem? W obecnej chwili mam uprawnienia jako gość, ale jestem pełnym prywatnym właścicielem mojej instalacji, a instalator który dodał ją do swojego konta już nie istnieje i nie ma z nim żadnego kontaktu. Czy mogę wyrejestrować mój falownik i zarejestrować go ponownie na moim koncie z pełnymi uprawnieniami ?

    1. Witam Pana,

      generalnie sprawa zmiany i/lub przydzielenia uprawnień jest – z wielu względów – dość delikatna. Choć technicznie jest to możliwe, nie możemy zmieniać uprawnień każdemu, kto o to poprosi, ponieważ mogłoby to prowadzić do niepotrzebnego zamieszania i nadużyć.
      W wyjątkowej sytuacji, jak ta opisana przez Pana:
      – jest Pan fizycznym właścicielem zakupionej instalacji,
      – instalator nie prowadzi już działalności i nie ma z nim kontaktu
      możemy dokonać odpowiednich zmian w Solar.Web pod warunkiem udowodnienia posiadania pełnych praw do instalacji.

      Dlatego przez stronę dedykowaną do kontaktu: https://www.fiff.pl/kontakt/ proszę wysłać jako “Pytanie techniczne”:
      1. skan dokumentu potwierdzającego nabycie instalacji (np. faktura). Kwoty na dokumencie mogą być zasłonięte/zamazane.
      2. nazwę instalacji na Solar.Web
      3. login na portalu Solar.Web, do którego ma zostać przypisana instalacja.

      Swoją drogą, niech “znikający” instalator bez możliwości kontaktu będzie przestrogą dla innych inwestorów, aby nie wybierać firmy instalacyjnej zbyt pochopnie!

      Serdecznie pozdrawiamy,
      Wsparcie Techniczne Fronius Polska

    1. Witam,
      abonament Premium będzie aktywny tak długo, jak będzie bezpłatny.
      Jeśli miałby stać się w przyszłości odpłatny, wówczas zostanie wyłączony.
      Nikt nie zostanie obciążony opłatą wbrew swojej woli.

      Serdecznie pozdrawiamy,
      Fronius Polska

  3. Witam,
    Jestem właścicielem mikroinstalacji. Zalogowałem się na solarweb.com i przez jeden dzień miałem dostęp do falownika z poziomu internetu. Drugiego dnia okazało się że nie mam przydzielonej instalacji. Po wpisaniu ID falownika wyświetla mi komunikat “Identyfikator Datalogger jest niedostępny!” Łącząc się z falownikiem w sieci lokalnej widzę wszystkie jego ustawienia, ale przy ponownej instalacji i próbie połączenia się ze stroną solarweb, wyświetla mi “Błąd 01-0012 – Urządzenie Fronius Datamanager zostało już przypisane do instalacji fotowoltaicznej”.
    Instalator nie ustawił mi połączenia z internetem (zrobiłem to sam). Raczej nie zrobi tego, gdyż posiada stosowne uprawnienia elektryczne ale nie posiada konta na solarweb. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.
    Pozdrawiam

    1. Dzień dobry,

      Nr ID Datamanagera podaje się tylko przy pierwszej konfiguracji. Jeśli został już poprawnie przypisany do instalacji, pojawia się komunikat, który Pan cytuje.
      Proszę skorzystać z formularza kontaktowego w stopce tej strony (https://www.forum-fronius.pl/kontakt), wybrać temat „Zapytanie techniczne”, skopiować powyższy opis i koniecznie podać numer Datamanagera (240.xxxxxx). Postaramy się pomóc.

      A instalatora proszę wysłać na szkolenia do nas (https://www.forum-fronius.pl/wydarzenia).

      Serdecznie pozdrawiamy,
      Zespół Fronius Polska

    2. Witam ponownie,
      Udało się rozwiązać problem.
      Aby zobaczyć wszystkie swoje instalacje należy kliknąć czerwone logo Fronius na stronie sloarweb.com
      Miałem cały czas włączoną instalację z błędnie podanym ID.
      Problem stanowi obecnie tyko to że nie można wykasować błędnie dodanego ID.
      Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: