Treść:
- Różnice między Solar.Web a Solar.Web Premium
- Jak uzyskać wersję Premium?
- Co daje podłączenie Fronius Smart Meter?
- Zakładka „Analiza”
- Zakładka „Ustawienia”
- Zdalna aktualizacja oprogramowania: Datamanager’a i falowników
Wymagania:
- Podstawowa umiejętność obsługi przeglądarki internetowej
Link do nagrania webinarium:
https://attendee.gotowebinar.com/recording/2830761239434333697 |
Link do prezentacji w formie PDF:
Webinarium nt. Solar.web
1 plik(i) 5.44 MB
18 komentarzy
Instalator
2 sierpnia 2017 at 01:09Czy najnowsza aktualizacja [Datamanagera] umożliwia zdalną zmianę zegara (daty i godziny) w falowniku?
Fronius Polska
2 sierpnia 2017 at 12:25Najnowsza akytualizacja Datamanagera umożliwia automatyczną synchronizację czasu i daty Datamanagera, co jest niezbędne do prawidłowego logowania danych archiwalnych na serwerze.
Aktywacji tej funkcji dokonuje się w interfejsie webowym karty Datamanagera, jak na rysunku poniżej.
Instalator
3 sierpnia 2017 at 21:08Czyli jak rozumiem instalacje u klienta aktywujemy na swoim [koncie] Solar.web i przydzielamy uprawnienia: sobie – nadzorcy, jemu – np. gość.
I jak klient zaloguje się na swoim [koncie] Solar.web, może dodać tę instalację?
Fronius Polska
4 sierpnia 2017 at 11:54Taka konfiguracja ma jak najbardziej sens. Jeśli instalator aktywuje Datamanager’a na swoim koncie Solar.web, to ma status „Właściciel” i może zapraszać zarówno „Nadzorców” oraz „Gości”.
WAŻNE: przed zaproszeniem kogokolwiek, ta osoba musi zarejestrować i aktywować swoje konto na Solar.Web. Po takiej rejestracji, loginem jest adres e-mail i ten własnie adres (login) podajemy w zakładce „Uprawnienia”.
Zaproszenie powoduje, że dana instalacja będzie automatycznie widoczna u zaproszonej osoby – nic nie trzeba konfigurować.
Janek
1 grudnia 2018 at 16:31W jaki sposób stać się właścicielem? W obecnej chwili mam uprawnienia jako gość, ale jestem pełnym prywatnym właścicielem mojej instalacji, a instalator który dodał ją do swojego konta już nie istnieje i nie ma z nim żadnego kontaktu. Czy mogę wyrejestrować mój falownik i zarejestrować go ponownie na moim koncie z pełnymi uprawnieniami ?
Wsparcie Techniczne Fronius Polska
9 grudnia 2018 at 15:41Witam Pana,
generalnie sprawa zmiany i/lub przydzielenia uprawnień jest – z wielu względów – dość delikatna. Choć technicznie jest to możliwe, nie możemy zmieniać uprawnień każdemu, kto o to poprosi, ponieważ mogłoby to prowadzić do niepotrzebnego zamieszania i nadużyć.
W wyjątkowej sytuacji, jak ta opisana przez Pana:
– jest Pan fizycznym właścicielem zakupionej instalacji,
– instalator nie prowadzi już działalności i nie ma z nim kontaktu
możemy dokonać odpowiednich zmian w Solar.Web pod warunkiem udowodnienia posiadania pełnych praw do instalacji.
Dlatego przez stronę dedykowaną do kontaktu: https://www.fiff.pl/kontakt/ proszę wysłać jako “Pytanie techniczne”:
1. skan dokumentu potwierdzającego nabycie instalacji (np. faktura). Kwoty na dokumencie mogą być zasłonięte/zamazane.
2. nazwę instalacji na Solar.Web
3. login na portalu Solar.Web, do którego ma zostać przypisana instalacja.
Swoją drogą, niech “znikający” instalator bez możliwości kontaktu będzie przestrogą dla innych inwestorów, aby nie wybierać firmy instalacyjnej zbyt pochopnie!
Serdecznie pozdrawiamy,
Wsparcie Techniczne Fronius Polska
Jakub
19 lipca 2019 at 20:33Witam czy abonament próbny premium sam się wyłącza pozdrawiam
Fronius Polska
19 lipca 2019 at 21:06Witam,
abonament Premium będzie aktywny tak długo, jak będzie bezpłatny.
Jeśli miałby stać się w przyszłości odpłatny, wówczas zostanie wyłączony.
Nikt nie zostanie obciążony opłatą wbrew swojej woli.
Serdecznie pozdrawiamy,
Fronius Polska
Waldemar Osa
31 stycznia 2020 at 12:14Też mam to pytanie z tym, że z tego co widzę, póki co wersja premium jest “na razie” bezpłatna.
“Na razie” robi dużą różnicę. Czy w najbliższych 5 latach planowane jest wprowadzenie opłat?
Jakiego rzędu to może być koszt roczny? A może jednorazowy? Czy użytkownicy którzy nabyli inwerter w okresie gdy Solar web premium był bezpłatny i go użytkują zachowają swoje uprawnienia? Może się to wydać dziwne, ale jeśli chcę się związać z marką/produktem na kilkanaście lat, to chciałbym wiedzieć na jakich warunkach. Niepewność mnie odstrasza. Obawiam się, że gdy ilość użytkowników osiągnie liczbę “xxx” aplikacja stanie się płatna w wersji premium, a cena może być na poziomie nieakceptowalnym.
Maciej Piliński
2 lutego 2020 at 19:11Witam Panie Waldemarze,
oto odpowiedzi na Pana pytania:
O: wersja Premium jest na razie bezpłatna w Polsce. W innych krajach jest odpłatna już od pewnego czasu.
O: Wprowadzenie opłat jest planowane w roku 2020.
O: Będzie to koszt w formie abonamentu. Około 2€/miesięcznie lub 20€/rocznie. Ostateczna cena nie jest jeszcze ustalona.
WAŻNE! Wersja podstawowa, która w większości wypadków w zupełności wystarcza właścicielom instalacji, ZAWSZE pozostanie bezpłatna
O: Okres ten nazywamy okresem próbnym lub testowym. W momencie wprowadzenia płatności za wersję Premium wszyscy dotychczasowi użytkownicy zostaną przeniesieni do wersji podstawowej = bezpłatnej.
Przejście na wersję Premium będzie wymagało wykupienia abonamentu
O: Nie jest to dziwne. Rozumiemy Pana obawy
O: Wprowadzenie odpłatnej wersji Premium odwleka się głównie ze względu na konieczność dokonania integracji z systemami płatności oraz przygotowaniem systemu fakturowania dla każdego z krajów, w którym obecna jest firma Fronius.
Ponieważ Fronius jest obecny na całym Świecie, mamy z tym trochę pracy 😉
Mamy nadzieję, że powyższe pozwoli rozwiać Pana wątpliwości. Zawsze bezpłatna pozostanie wersja podstawowa, która dla większości systemów PV jest całkowicie wystarczająca.
Serdecznie pozdrawiam,
Maciej Piliński
Maciej Piliński
3 lutego 2020 at 00:46I jeszcze porównanie obu wersji:
Andrzej
8 sierpnia 2019 at 10:27Witam,
Jestem właścicielem mikroinstalacji. Zalogowałem się na solarweb.com i przez jeden dzień miałem dostęp do falownika z poziomu internetu. Drugiego dnia okazało się że nie mam przydzielonej instalacji. Po wpisaniu ID falownika wyświetla mi komunikat “Identyfikator Datalogger jest niedostępny!” Łącząc się z falownikiem w sieci lokalnej widzę wszystkie jego ustawienia, ale przy ponownej instalacji i próbie połączenia się ze stroną solarweb, wyświetla mi “Błąd 01-0012 – Urządzenie Fronius Datamanager zostało już przypisane do instalacji fotowoltaicznej”.
Instalator nie ustawił mi połączenia z internetem (zrobiłem to sam). Raczej nie zrobi tego, gdyż posiada stosowne uprawnienia elektryczne ale nie posiada konta na solarweb. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.
Pozdrawiam
Fronius Polska
10 sierpnia 2019 at 12:43Dzień dobry,
Nr ID Datamanagera podaje się tylko przy pierwszej konfiguracji. Jeśli został już poprawnie przypisany do instalacji, pojawia się komunikat, który Pan cytuje.
Proszę skorzystać z formularza kontaktowego w stopce tej strony (https://www.forum-fronius.pl/kontakt), wybrać temat „Zapytanie techniczne”, skopiować powyższy opis i koniecznie podać numer Datamanagera (240.xxxxxx). Postaramy się pomóc.
A instalatora proszę wysłać na szkolenia do nas (https://www.forum-fronius.pl/wydarzenia).
Serdecznie pozdrawiamy,
Zespół Fronius Polska
andy
25 sierpnia 2019 at 18:18Witam ponownie,
Udało się rozwiązać problem.
Aby zobaczyć wszystkie swoje instalacje należy kliknąć czerwone logo Fronius na stronie sloarweb.com
Miałem cały czas włączoną instalację z błędnie podanym ID.
Problem stanowi obecnie tyko to że nie można wykasować błędnie dodanego ID.
Pozdrawiam
Arek
26 maja 2020 at 09:58W jaki sposób można wykasowac błednie dodaną instalację? W solar web ikonę kosza mam nieaktywną. Instalator w miedzyczasie dodał inną i poprawnje ją skonfigurował.
Jacek Gneza
13 września 2023 at 17:17Panie Arku,
W danej instalacji należy wejść w ustawienia -> Więcej -> Usuń.
Proszę pamiętać, że usuwamy w ten sposób całą instalację wraz z danymi.
Pozdrawiam,
ardora
5 grudnia 2020 at 21:57jakie sa koszty Fronius Solar.web Premium
Jacek Gneza
13 września 2023 at 17:19Informacje na temat usługi solarweb Premium można znaleźć tutaj: https://www.solarweb.com/Home/PremiumInfo
Pozdrawiam.