Solar Energy Blog
0
Solar.web Webinaria

Webinarium #05 :: Zaawansowane funkcje Solar.web

Treść:

  • Różnice między Solar.Web a Solar.Web Premium
  • Jak uzyskać wersję Premium?
  • Co daje podłączenie Fronius Smart Meter?
  • Zakładka „Analiza”
  • Zakładka „Ustawienia”
  • Zdalna aktualizacja oprogramowania: Datamanager’a i falowników

Wymagania:

  • Podstawowa umiejętność obsługi przeglądarki internetowej

Link do nagrania webinarium:

GoToMeeting https://attendee.gotowebinar.com/recording/2830761239434333697

Link do prezentacji w formie PDF:

Może Ci się też spodobać

18 komentarzy

  • Odpowiedź
    Instalator
    2 sierpnia 2017 at 01:09

    Czy najnowsza aktualizacja [Datamanagera] umożliwia zdalną zmianę zegara (daty i godziny) w falowniku?

    • Fronius Polska
      Fronius Polska
      2 sierpnia 2017 at 12:25

      Najnowsza akytualizacja Datamanagera umożliwia automatyczną synchronizację czasu i daty Datamanagera, co jest niezbędne do prawidłowego logowania danych archiwalnych na serwerze.
      Aktywacji tej funkcji dokonuje się w interfejsie webowym karty Datamanagera, jak na rysunku poniżej.

      Automatyczna synchronizacja czasu

  • Odpowiedź
    Instalator
    3 sierpnia 2017 at 21:08

    Czyli jak rozumiem instalacje u klienta aktywujemy na swoim [koncie] Solar.web i przydzielamy uprawnienia: sobie – nadzorcy, jemu – np. gość.
    I jak klient zaloguje się na swoim [koncie] Solar.web, może dodać tę instalację?

    • Fronius Polska
      Fronius Polska
      4 sierpnia 2017 at 11:54

      Taka konfiguracja ma jak najbardziej sens. Jeśli instalator aktywuje Datamanager’a na swoim koncie Solar.web, to ma status „Właściciel” i może zapraszać zarówno „Nadzorców” oraz „Gości”.
      WAŻNE: przed zaproszeniem kogokolwiek, ta osoba musi zarejestrować i aktywować swoje konto na Solar.Web. Po takiej rejestracji, loginem jest adres e-mail i ten własnie adres (login) podajemy w zakładce „Uprawnienia”.
      Zaproszenie powoduje, że dana instalacja będzie automatycznie widoczna u zaproszonej osoby – nic nie trzeba konfigurować.

      Zarządzanie dostępem

  • Odpowiedź
    Janek
    1 grudnia 2018 at 16:31

    W jaki sposób stać się właścicielem? W obecnej chwili mam uprawnienia jako gość, ale jestem pełnym prywatnym właścicielem mojej instalacji, a instalator który dodał ją do swojego konta już nie istnieje i nie ma z nim żadnego kontaktu. Czy mogę wyrejestrować mój falownik i zarejestrować go ponownie na moim koncie z pełnymi uprawnieniami ?

    • Wsparcie Techniczne Fronius Polska
      Wsparcie Techniczne Fronius Polska
      9 grudnia 2018 at 15:41

      Witam Pana,

      generalnie sprawa zmiany i/lub przydzielenia uprawnień jest – z wielu względów – dość delikatna. Choć technicznie jest to możliwe, nie możemy zmieniać uprawnień każdemu, kto o to poprosi, ponieważ mogłoby to prowadzić do niepotrzebnego zamieszania i nadużyć.
      W wyjątkowej sytuacji, jak ta opisana przez Pana:
      – jest Pan fizycznym właścicielem zakupionej instalacji,
      – instalator nie prowadzi już działalności i nie ma z nim kontaktu
      możemy dokonać odpowiednich zmian w Solar.Web pod warunkiem udowodnienia posiadania pełnych praw do instalacji.

      Dlatego przez stronę dedykowaną do kontaktu: https://www.fiff.pl/kontakt/ proszę wysłać jako “Pytanie techniczne”:
      1. skan dokumentu potwierdzającego nabycie instalacji (np. faktura). Kwoty na dokumencie mogą być zasłonięte/zamazane.
      2. nazwę instalacji na Solar.Web
      3. login na portalu Solar.Web, do którego ma zostać przypisana instalacja.

      Swoją drogą, niech “znikający” instalator bez możliwości kontaktu będzie przestrogą dla innych inwestorów, aby nie wybierać firmy instalacyjnej zbyt pochopnie!

      Serdecznie pozdrawiamy,
      Wsparcie Techniczne Fronius Polska

  • Odpowiedź
    Jakub
    19 lipca 2019 at 20:33

    Witam czy abonament próbny premium sam się wyłącza pozdrawiam

    • Fronius Polska
      Fronius Polska
      19 lipca 2019 at 21:06

      Witam,
      abonament Premium będzie aktywny tak długo, jak będzie bezpłatny.
      Jeśli miałby stać się w przyszłości odpłatny, wówczas zostanie wyłączony.
      Nikt nie zostanie obciążony opłatą wbrew swojej woli.

      Serdecznie pozdrawiamy,
      Fronius Polska

    • Waldemar Osa
      Waldemar Osa
      31 stycznia 2020 at 12:14

      Też mam to pytanie z tym, że z tego co widzę, póki co wersja premium jest “na razie” bezpłatna.
      “Na razie” robi dużą różnicę. Czy w najbliższych 5 latach planowane jest wprowadzenie opłat?
      Jakiego rzędu to może być koszt roczny? A może jednorazowy? Czy użytkownicy którzy nabyli inwerter w okresie gdy Solar web premium był bezpłatny i go użytkują zachowają swoje uprawnienia? Może się to wydać dziwne, ale jeśli chcę się związać z marką/produktem na kilkanaście lat, to chciałbym wiedzieć na jakich warunkach. Niepewność mnie odstrasza. Obawiam się, że gdy ilość użytkowników osiągnie liczbę “xxx” aplikacja stanie się płatna w wersji premium, a cena może być na poziomie nieakceptowalnym.

    • Maciej Piliński
      Maciej Piliński
      2 lutego 2020 at 19:11

      Witam Panie Waldemarze,

      oto odpowiedzi na Pana pytania:

      • P: póki co wersja premium jest “na razie” bezpłatna.
        O: wersja Premium jest na razie bezpłatna w Polsce. W innych krajach jest odpłatna już od pewnego czasu.
      • P: Czy w najbliższych 5 latach planowane jest wprowadzenie opłat?
        O: Wprowadzenie opłat jest planowane w roku 2020.
      • P: Jakiego rzędu to może być koszt roczny? A może jednorazowy?
        O: Będzie to koszt w formie abonamentu. Około 2€/miesięcznie lub 20€/rocznie. Ostateczna cena nie jest jeszcze ustalona.
        WAŻNE! Wersja podstawowa, która w większości wypadków w zupełności wystarcza właścicielom instalacji, ZAWSZE pozostanie bezpłatna
      • P: Czy użytkownicy którzy nabyli inwerter w okresie, gdy Solar web premium był bezpłatny i go użytkują zachowają swoje uprawnienia?
        O: Okres ten nazywamy okresem próbnym lub testowym. W momencie wprowadzenia płatności za wersję Premium wszyscy dotychczasowi użytkownicy zostaną przeniesieni do wersji podstawowej = bezpłatnej.
        Przejście na wersję Premium będzie wymagało wykupienia abonamentu
      • P: Może się to wydać dziwne, ale jeśli chcę się związać z marką/produktem na kilkanaście lat, to chciałbym wiedzieć na jakich warunkach. Niepewność mnie odstrasza.
        O: Nie jest to dziwne. Rozumiemy Pana obawy
      • P: Obawiam się, że gdy ilość użytkowników osiągnie liczbę “xxx” aplikacja stanie się płatna w wersji premium, a cena może być na poziomie nieakceptowalnym.
        O: Wprowadzenie odpłatnej wersji Premium odwleka się głównie ze względu na konieczność dokonania integracji z systemami płatności oraz przygotowaniem systemu fakturowania dla każdego z krajów, w którym obecna jest firma Fronius.
        Ponieważ Fronius jest obecny na całym Świecie, mamy z tym trochę pracy 😉

       

      Mamy nadzieję, że powyższe pozwoli rozwiać Pana wątpliwości. Zawsze bezpłatna pozostanie wersja podstawowa, która dla większości systemów PV jest całkowicie wystarczająca.

      Serdecznie pozdrawiam,
      Maciej Piliński

    • Maciej Piliński
      Maciej Piliński
      3 lutego 2020 at 00:46

      I jeszcze porównanie obu wersji:

      Porównanie wersji bezpłatnej i Premium

  • Odpowiedź
    Andrzej
    8 sierpnia 2019 at 10:27

    Witam,
    Jestem właścicielem mikroinstalacji. Zalogowałem się na solarweb.com i przez jeden dzień miałem dostęp do falownika z poziomu internetu. Drugiego dnia okazało się że nie mam przydzielonej instalacji. Po wpisaniu ID falownika wyświetla mi komunikat “Identyfikator Datalogger jest niedostępny!” Łącząc się z falownikiem w sieci lokalnej widzę wszystkie jego ustawienia, ale przy ponownej instalacji i próbie połączenia się ze stroną solarweb, wyświetla mi “Błąd 01-0012 – Urządzenie Fronius Datamanager zostało już przypisane do instalacji fotowoltaicznej”.
    Instalator nie ustawił mi połączenia z internetem (zrobiłem to sam). Raczej nie zrobi tego, gdyż posiada stosowne uprawnienia elektryczne ale nie posiada konta na solarweb. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.
    Pozdrawiam

    • Fronius Polska
      Fronius Polska
      10 sierpnia 2019 at 12:43

      Dzień dobry,

      Nr ID Datamanagera podaje się tylko przy pierwszej konfiguracji. Jeśli został już poprawnie przypisany do instalacji, pojawia się komunikat, który Pan cytuje.
      Proszę skorzystać z formularza kontaktowego w stopce tej strony (https://www.forum-fronius.pl/kontakt), wybrać temat „Zapytanie techniczne”, skopiować powyższy opis i koniecznie podać numer Datamanagera (240.xxxxxx). Postaramy się pomóc.

      A instalatora proszę wysłać na szkolenia do nas (https://www.forum-fronius.pl/wydarzenia).

      Serdecznie pozdrawiamy,
      Zespół Fronius Polska

    • andy
      25 sierpnia 2019 at 18:18

      Witam ponownie,
      Udało się rozwiązać problem.
      Aby zobaczyć wszystkie swoje instalacje należy kliknąć czerwone logo Fronius na stronie sloarweb.com
      Miałem cały czas włączoną instalację z błędnie podanym ID.
      Problem stanowi obecnie tyko to że nie można wykasować błędnie dodanego ID.
      Pozdrawiam

  • Odpowiedź
    Arek
    26 maja 2020 at 09:58

    W jaki sposób można wykasowac błednie dodaną instalację? W solar web ikonę kosza mam nieaktywną. Instalator w miedzyczasie dodał inną i poprawnje ją skonfigurował.

    • Jacek Gneza
      Jacek Gneza
      13 września 2023 at 17:17

      Panie Arku,

      W danej instalacji należy wejść w ustawienia -> Więcej -> Usuń.
      Proszę pamiętać, że usuwamy w ten sposób całą instalację wraz z danymi.

      Pozdrawiam,

  • Odpowiedź
    ardora
    5 grudnia 2020 at 21:57

    jakie sa koszty Fronius Solar.web Premium

Napisz komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.