Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Antena zewnętrzna

Dzień dobry,

podczas konfiguracji połączenia bezprzewodowego z siecią falowników z serii SYMO często występuje problem jakości, mocy sygnału odbieranego przez wbudowaną (zabudowaną pod pokrywą) fabryczną anteną. W miejscu instalacji falownika urządzenia typu smartfon, tablet, laptop bez problemu odbierają dane z sieci, jednak falownik ma z tym już większy problem, przez co niemożliwe lub bardzo utrudnione staje się skonfigurowanie monitoringu na platformie Solarweb.

Czy istnieje jakieś dedykowane rozwiązanie na poprawienie zasięgu WiFi falownika?

Jeśli nie to jakiego rodzaju antenę powinienem wyprowadzić na zewnątrz obudowy falownika aby wzmocnić sygnał?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie.

Dzień dobry,

Szanowni użytkownicy, zasięg sygnału WiFi w falownikach Fronius został w najnowszej wersji oprogramowania dopasowany do obecnych wymogów wynikających z odpowiednich regulacji w tym zakresie.
Niestety może to pociągać za sobą problemy z łącznością WiFi falownika z routerem, jeżeli przed aktualizacją oprogramowania DataManagera był on "na skraju" zasięgu.

Można rozwiązać problem zasięgu sygnału WiFi na jeden z poniżej wymienionych sposobów:
- połączenie falownika po kablu z routerem (wymaga oczywiście odpowiednich ustawień konfiguracyjnych DataManagera)
- zastosowanie repitera sygnału WiFi (koszt około 80 zł)

- wyprowadzenie anteny DataManagera na zewnątrz falownika - (nie wymaga zakupu nowej anteny) - wystarczy zastosować kabel antenowy standardu SMA pomiędzy kartą DataManager a obecną anteną. Kabel ten jest powszechnie dostępny na rynku, posiada odpowiednie, gwintowane złączki.
Co ważne, kabel SMA wprowadzamy do falownika poprzez dławik w dolnej części obudowy, dla zapewnienia szczelności i zachowania odpowiedniego IP.
Często już dwumetrowy kabel poprawia znacznie zasięg sygnału WiFi.

Pozdrawiamy serdecznie!

Zespół Fronius