Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Aplikacja i solarweb pokazuje bieżące zużycie - produkcję, nie ma wykresu, nie pokazuje archiwalnych danych - rozwiązanie

Rozwiązanie problemu. Sytuacja taka, że nagle działająca od roku instalacja pokazuje bieżące zużycie i produkcję, ale nie generuje bieżącego wykresu na aplikacji i na stronie solar web. Na stronie solarweb jest do pobrania najnowsza aktualizacja do falownika, ale nie da się jej zainstalować (aktualizacja zakończona niepowodzeniem) co mnie zmyliło bo myślałem, że problem jest systemowy. Trwa to kilka dni. Sytuacja wydarzyła się losowo w ciągu roku kilka razy i za każdym razem sam ją rozwiązałem, ale nigdy nie pamiętałem jakie działanie pomogło - a za każdym razem było to, to samo działanie. Oczywiście komunikat błąd 999 i Inverter Blackout Detection - Solar.web did not receive logdata within user-defined period. Nic nie dały porady w stylu zmień datę (?), zmień godzinę (?), zainstaluj nową aplikację bo starej nie wspierają (tego na szczęście nie posłuchałem bo stara jest idealna i działa idealnie), niedokończona konfiguracja wifi (próbowałem ją "dokończyć", ale za każdym razem gdy zmieniłem coś w ustawieniach wifi wyskakiwał komunikat "teraz nastąpi reset sieci", który powodował, że nie dało się dokończyć konfiguracji klikając "ptaszka", ponieważ punkt dostępowy falownika przechodził w tryb "zatrzymany" co powoduje brak możliwości dokończenia konfiguracji - próbowałem też usunąć sieć, do której jest podłączony, ale było to niewykonalne ze względu na powyższe). I za każdym razem po kilku godzinach "kopania" na forum trafiam na wpis instalatora Bartosz Rozanski i wtedy mnie olśniewa. Robię restart routera od internetu i wszystko wraca do normy... Banalne, ale ze świecą szukać takowej porady ze strony specjalistów Froniusa, a od tego powinno się zacząć zanim więcej się namiesza w falowniku. Piszę to dla potomnych (zwłaszcza dla siebie samego) jak zdarzy się taki przypadek, żeby zacząć od najprostszych rozwiązań, bo mało kto, kto rozwiązał swój problem podzielił się tym na forum przez co temat wraca wielokrotnie.

tylko aby dokończyć konfigurację (normalne że wtedy zamyka sieć froniusa) łączysz się z siecią domową, wpisujesz adres ip falownika już ze swojej sieci i wtedy dokończysz konfigurację. Od zawsze tak było, i tylko tak dokończysz konfigurację !

+ dodam ze swojej strony, aby mieć w pełni funkcjonalna aplikacje, ustaw od razu „taryfę” w ustawieniach SolarWeb - określ stawkę kWh oraz czas obowiązywania np. 06.01.23 - 01.01.28r., a później będziesz sobie aktualizował / zmieniał zależnie od stawki obowiązującej dla Twojej umowy z OSD.