Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Błąd przypisania invertera do instalacji.

Witam

Po wejściu na moje konto Solarweb.com otrzymuję komunikat "Urządzenie nieprzypisane do instalacji Fronius Solarweb. Załączam printscreena.

Czy mogę prosić o pomoc.

Andrzej

 

Dodane pliki:
  • Printscreen.jpg

Utworzyłeś instalację na koncie solarweb i wybrałeś dla niej ten falownik?

Możesz też napisać maila: pv-support-poland@fronius.com   sprawdzą co i jak i w razie co od razu poprawią możliwe błędy/problemy.

Na SolarWeb nie widzę tego falownika, tylko jest komunikat jak wyżej. W komponentach jest tylko Datalogger.

 

Kiedy uruchomiona i skonfigurowana instalacja/falownik?

Miałem jakiś czas temu podobną sytuację, usunięcie jej i ponowna konfiguracja naprawiła problem, co było nie wiem, już nie wnikałem jak wszystko poprawnie przeszło ponowny proces...

Falownik uruchomił instalator 5 czerwca, tylko nie miałem żadnej informacji na telefonie/komputerze. Instalator stwierdził, że dane pojawią się po ok. 2-3 godzinach. Jednakże do chwili obecnej nie ma nic. Zacząłem sprawdzać komponenty - posiłkując się trochę internetem i stwierdziłem że falownik nie jest przypisany do instalacji. Tutaj utknąłem.

Proszę o info czy ponowna instalacja wiąże się z usunięciem wszystkich danych?. W menu falownika (setup) nie mogę znaleźć pozycji WiFi access point. Próbowałem połączyć się kablem LAN, ale również bez rezultatu.

Proszę o sugestie.

Jeśli na koncie były jakiekolwiek dane produkcji to usunięcie instalacji i ponowne jej skonfigurowanie spowoduje usunięcie ich, możliwe że po ponownej konfiguracji dane zostaną wczytane a możliwe że nie i będą od dnia w którym ponownie zostanie prawidłowo skonfigurowany falownik z kontem solarweb.

Proponuję napisać email opisując sprawę na pv-support-poland@fronius.com  powinni pomóc.

Szanowny Panie Andrzeju,

 

Informacja o nieprzypisanym falowniku do systemu Solar.web jest w Pana przypadku poprawna. System nie odczytał numeru seryjnego falownika więc go nie widzi w Pana systemie.

Instalacja utworzona przez Pana/Instalatora jest offline i nigdy nie pobrała danych z karty datamanager. W tym celu należy sprawdzić dlaczego nie można wywołać punktu dostępowego.  Przyczyn może być kilka:

(5)  Dioda „DATCOM”

nie świeci, jeżeli urządzenie „Fronius Datamanager 2.0” znajduje się w trybie „Slave”.
świeci czerwonym światłem: w przypadku przerwania połączenia w obrębie sieci „Fronius Solar Net” (DATCOM); Przyczyn może być kilka: 

  1. brak terminatora/ów   w gniazdach DATCOM na pierwszym lub ostatnim falowniku;
  2. identyczne numery dwóch falowników w “Ustawienia” -> “DATCOM” –> “Numer falownika”;
  3. uszkodzony/wypięty kabel pomiędzy falownikami;
  4. wybrany zły protokół w “Ustawienia” -> “DATCOM” –> “Typy protokołów”; musi być “Solar Net“;

Jeżeli uda się przywrócić punkt dostępowy i połączyć z siecią falownika proszę o sprawdzenie połączenia z siecią internetową. Najlepiej jest wykonać ping do solar.web.

 

Czwarta dioda (3)  potwierdza nam możliwość przesyłania danych do serwera Solar.Web poprzez Internet. Do ustalenia przyczyny tego typu problemów dostępne jest z poziomu Datamanager’a narzędzie “Diagnostyka sieci”, pozwalające między innymi na wykonanie komendy ping z poziomu Datamanagera (*nie* komputera). Częstym powodem braku połączenia może być źle skonfigurowany router lub adres serwera DNS.

(3)  Dioda „Połączenie z platformą «Solar.web»”

nie świeci: jeżeli nie jest wymagane połączenie z platformą „Fronius Solar.web”; w menu “FRONIUS SOLAR.WEB” w Datamanagerze przekazywanie danych zostało wyłączone;
świeci czerwonym światłem: w przypadku wymaganego, ale nieistniejącego połączenia z platformą „Fronius Solar.web”; problem z konfiguracją routera!
świeci zielonym światłem: przy obecności połączenia z platformą „Fronius Solar.web”;

Jeżeli nie będzie Pan w stanie poradzić sobie z problemem to jak wcześniej zostało wspomniane prosimy o kontakt mailowy

Pozdrawiam

Mariusz Majmurek

TSN