Zapraszamy do aktywnego udziału!
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora
WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!
Błąd przypisania invertera do instalacji.
Cytat z Andrzej Kuzyszyn data 14 czerwca 2023, 14:37Witam
Po wejściu na moje konto Solarweb.com otrzymuję komunikat "Urządzenie nieprzypisane do instalacji Fronius Solarweb. Załączam printscreena.
Czy mogę prosić o pomoc.
Andrzej
Witam
Po wejściu na moje konto Solarweb.com otrzymuję komunikat "Urządzenie nieprzypisane do instalacji Fronius Solarweb. Załączam printscreena.
Czy mogę prosić o pomoc.
Andrzej
Dodane pliki:
Cytat z kar llo data 14 czerwca 2023, 17:45Utworzyłeś instalację na koncie solarweb i wybrałeś dla niej ten falownik?
Możesz też napisać maila: pv-support-poland@fronius.com sprawdzą co i jak i w razie co od razu poprawią możliwe błędy/problemy.
Utworzyłeś instalację na koncie solarweb i wybrałeś dla niej ten falownik?
Możesz też napisać maila: pv-support-poland@fronius.com sprawdzą co i jak i w razie co od razu poprawią możliwe błędy/problemy.
Cytat z Andrzej Kuzyszyn data 14 czerwca 2023, 18:29Na SolarWeb nie widzę tego falownika, tylko jest komunikat jak wyżej. W komponentach jest tylko Datalogger.
Na SolarWeb nie widzę tego falownika, tylko jest komunikat jak wyżej. W komponentach jest tylko Datalogger.
Cytat z kar llo data 14 czerwca 2023, 19:29Kiedy uruchomiona i skonfigurowana instalacja/falownik?
Miałem jakiś czas temu podobną sytuację, usunięcie jej i ponowna konfiguracja naprawiła problem, co było nie wiem, już nie wnikałem jak wszystko poprawnie przeszło ponowny proces...
Kiedy uruchomiona i skonfigurowana instalacja/falownik?
Miałem jakiś czas temu podobną sytuację, usunięcie jej i ponowna konfiguracja naprawiła problem, co było nie wiem, już nie wnikałem jak wszystko poprawnie przeszło ponowny proces...
Cytat z Andrzej Kuzyszyn data 15 czerwca 2023, 07:00Falownik uruchomił instalator 5 czerwca, tylko nie miałem żadnej informacji na telefonie/komputerze. Instalator stwierdził, że dane pojawią się po ok. 2-3 godzinach. Jednakże do chwili obecnej nie ma nic. Zacząłem sprawdzać komponenty - posiłkując się trochę internetem i stwierdziłem że falownik nie jest przypisany do instalacji. Tutaj utknąłem.
Proszę o info czy ponowna instalacja wiąże się z usunięciem wszystkich danych?. W menu falownika (setup) nie mogę znaleźć pozycji WiFi access point. Próbowałem połączyć się kablem LAN, ale również bez rezultatu.
Proszę o sugestie.
Falownik uruchomił instalator 5 czerwca, tylko nie miałem żadnej informacji na telefonie/komputerze. Instalator stwierdził, że dane pojawią się po ok. 2-3 godzinach. Jednakże do chwili obecnej nie ma nic. Zacząłem sprawdzać komponenty - posiłkując się trochę internetem i stwierdziłem że falownik nie jest przypisany do instalacji. Tutaj utknąłem.
Proszę o info czy ponowna instalacja wiąże się z usunięciem wszystkich danych?. W menu falownika (setup) nie mogę znaleźć pozycji WiFi access point. Próbowałem połączyć się kablem LAN, ale również bez rezultatu.
Proszę o sugestie.
Cytat z kar llo data 15 czerwca 2023, 08:49Jeśli na koncie były jakiekolwiek dane produkcji to usunięcie instalacji i ponowne jej skonfigurowanie spowoduje usunięcie ich, możliwe że po ponownej konfiguracji dane zostaną wczytane a możliwe że nie i będą od dnia w którym ponownie zostanie prawidłowo skonfigurowany falownik z kontem solarweb.
Proponuję napisać email opisując sprawę na pv-support-poland@fronius.com powinni pomóc.
Jeśli na koncie były jakiekolwiek dane produkcji to usunięcie instalacji i ponowne jej skonfigurowanie spowoduje usunięcie ich, możliwe że po ponownej konfiguracji dane zostaną wczytane a możliwe że nie i będą od dnia w którym ponownie zostanie prawidłowo skonfigurowany falownik z kontem solarweb.
Proponuję napisać email opisując sprawę na pv-support-poland@fronius.com powinni pomóc.
Cytat z Mariusz Majmurek data 15 czerwca 2023, 09:05Szanowny Panie Andrzeju,
Informacja o nieprzypisanym falowniku do systemu Solar.web jest w Pana przypadku poprawna. System nie odczytał numeru seryjnego falownika więc go nie widzi w Pana systemie.
Instalacja utworzona przez Pana/Instalatora jest offline i nigdy nie pobrała danych z karty datamanager. W tym celu należy sprawdzić dlaczego nie można wywołać punktu dostępowego. Przyczyn może być kilka:
(5) Dioda „DATCOM”
nie świeci, jeżeli urządzenie „Fronius Datamanager 2.0” znajduje się w trybie „Slave”. świeci czerwonym światłem: w przypadku przerwania połączenia w obrębie sieci „Fronius Solar Net” (DATCOM); Przyczyn może być kilka:
- brak terminatora/ów w gniazdach DATCOM na pierwszym lub ostatnim falowniku;
- identyczne numery dwóch falowników w “Ustawienia” -> “DATCOM” –> “Numer falownika”;
- uszkodzony/wypięty kabel pomiędzy falownikami;
- wybrany zły protokół w “Ustawienia” -> “DATCOM” –> “Typy protokołów”; musi być “Solar Net“;
Jeżeli uda się przywrócić punkt dostępowy i połączyć z siecią falownika proszę o sprawdzenie połączenia z siecią internetową. Najlepiej jest wykonać ping do solar.web.
Czwarta dioda (3) potwierdza nam możliwość przesyłania danych do serwera Solar.Web poprzez Internet. Do ustalenia przyczyny tego typu problemów dostępne jest z poziomu Datamanager’a narzędzie “Diagnostyka sieci”, pozwalające między innymi na wykonanie komendy
ping
z poziomu Datamanagera (*nie* komputera). Częstym powodem braku połączenia może być źle skonfigurowany router lub adres serwera DNS.(3) Dioda „Połączenie z platformą «Solar.web»”
nie świeci: jeżeli nie jest wymagane połączenie z platformą „Fronius Solar.web”; w menu “FRONIUS SOLAR.WEB” w Datamanagerze przekazywanie danych zostało wyłączone; świeci czerwonym światłem: w przypadku wymaganego, ale nieistniejącego połączenia z platformą „Fronius Solar.web”; problem z konfiguracją routera! świeci zielonym światłem: przy obecności połączenia z platformą „Fronius Solar.web”; Jeżeli nie będzie Pan w stanie poradzić sobie z problemem to jak wcześniej zostało wspomniane prosimy o kontakt mailowy
Pozdrawiam
Mariusz Majmurek
TSN
Szanowny Panie Andrzeju,
Informacja o nieprzypisanym falowniku do systemu Solar.web jest w Pana przypadku poprawna. System nie odczytał numeru seryjnego falownika więc go nie widzi w Pana systemie.
Instalacja utworzona przez Pana/Instalatora jest offline i nigdy nie pobrała danych z karty datamanager. W tym celu należy sprawdzić dlaczego nie można wywołać punktu dostępowego. Przyczyn może być kilka:
(5) Dioda „DATCOM”
nie świeci, jeżeli urządzenie „Fronius Datamanager 2.0” znajduje się w trybie „Slave”. | |
świeci czerwonym światłem: w przypadku przerwania połączenia w obrębie sieci „Fronius Solar Net” (DATCOM); Przyczyn może być kilka:
|
Jeżeli uda się przywrócić punkt dostępowy i połączyć z siecią falownika proszę o sprawdzenie połączenia z siecią internetową. Najlepiej jest wykonać ping do solar.web.
Czwarta dioda (3) potwierdza nam możliwość przesyłania danych do serwera Solar.Web poprzez Internet. Do ustalenia przyczyny tego typu problemów dostępne jest z poziomu Datamanager’a narzędzie “Diagnostyka sieci”, pozwalające między innymi na wykonanie komendy ping
z poziomu Datamanagera (*nie* komputera). Częstym powodem braku połączenia może być źle skonfigurowany router lub adres serwera DNS.
(3) Dioda „Połączenie z platformą «Solar.web»”
nie świeci: jeżeli nie jest wymagane połączenie z platformą „Fronius Solar.web”; w menu “FRONIUS SOLAR.WEB” w Datamanagerze przekazywanie danych zostało wyłączone; | |
świeci czerwonym światłem: w przypadku wymaganego, ale nieistniejącego połączenia z platformą „Fronius Solar.web”; problem z konfiguracją routera! | |
świeci zielonym światłem: przy obecności połączenia z platformą „Fronius Solar.web”; |
Jeżeli nie będzie Pan w stanie poradzić sobie z problemem to jak wcześniej zostało wspomniane prosimy o kontakt mailowy
Pozdrawiam
Mariusz Majmurek
TSN