Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Brak połączenia z Solar.web?

Page 1 of 2Next

Witam,

Dzisiaj od rana na solarweb.com widać tylko chwilową moc mojego falownika, natomiast brak danych o wyprodukowanej energii. Datamanager raportuje brak połączenia z Solar.web. To tylko mój problem, czy coś po stronie Froniusa?

Dodane pliki:
  • Zrzut-ekranu-z-2021-09-15-13-45-57.png
  • Zrzut-ekranu-z-2021-09-15-13-46-16.png

Sprawdziłem teraz i jest ok, moc chwilowa, dane z liczników zużycia i wykres produkcji/zuźycia.

Karol K has reacted to this post.
Karol K

... a tymczasem samo się naprawiło i znowu jest ok...

Dzień dobry,

chciałem odgrzać temat, u mnie jest podobna sytuacja, nie ma połączenia z solar.web od 02.07.23. nic nie pomaga. resetowanie routera, wypinanie przewodu z routera, z falownika. wyłączanie falownika. nie mam już pomysłu co to może być, może ktoś miał taką sytuację i wie co trzeba zrobić.  Sieć pokazuje, że połącznie jest aktywne z falownikiem. jak wchodzę przez IP do falownika, to jest informacja, że połącznie jest z Solar.net a połącznie z solar.web jest rozłączone.

pozdrawiam

Dodane pliki:
  • brak-polaczenia.jpg

Krystian K

Solar.net to taka tzw wewnętrzna sieć dla grupy falowników Fronius.

Ewidentnie jest problem z połączeniem falownika do internetu/serwera solarweb

Warto sprawdzić poprawność konfiguracji ustawień w falowniku dla sposobu połączenia z ruterem, może było coś zmieniane w ruterze jakaś opcja lub wymieniany był sam ruter na inny... jak jest przyznawany adres IP?

Warto ponownie przeprowadzić takową konfigurację.

Można też sprawdzić wyłączając obecny ruter a w telefonie stworzyć punkt dostępowy z taką samą nazwą sieci wifi i takim samym hasłem.

dziękuję za podpowiedz Kar llo

sprawdzałem dzisiaj kilka razy i za każdym razem nie widzi, jest offline. zmieniałem porty w routerze i też nie pomaga. jutro spróbuję z hotspotem z telefonu. ta sytuacja wynikła, jak mi kilka razy pompa ogrodowa wywaliła bezpieczniki. od tego czasu lipa.

potestuję i dam znać czy się udało.

 

Możliwe, że w wyniku przepięcia uszkodził się moduł DM.

ok., ale czy w takiej sytuacji jak jest ten moduł uszkodzony, to będę mógł się komunikować z falownikiem przez IP w sieci domowej a przez solae.web już nie?

Krystian K  w razie co zrób jeszcze aktualizację oprogramowania falownika LINK  za pomoca pendriva po usb.

Grzegorz Gorny i kar llo, dzięki za pomoc,

 

napiszę czy się udało pozdrawiam

Page 1 of 2Next