Zapraszamy do aktywnego udziału!
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora
WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!
Częstotliwość odświeżania danych
Cytat z Dariusz Jamka data 11 października 2018, 09:32Witam,
Od tygodnia użytkuję Symo 5.0-3M i mam pytanie odnośnie odświeżania danych w aplikacji i portalu Solarweb. Dane bieżące wyświetlane się w czasie rzeczywistym, ale dane o wyprodukowanej energii jak i wykresy wysyłane są jak dla mnie losowo. Czasami w aplikacji jest że wyprodukowano 5kW a już na portalu 8kW - od czego może to zależeć?? Czy przekierunkowanie portów może pomóc??
Witam,
Od tygodnia użytkuję Symo 5.0-3M i mam pytanie odnośnie odświeżania danych w aplikacji i portalu Solarweb. Dane bieżące wyświetlane się w czasie rzeczywistym, ale dane o wyprodukowanej energii jak i wykresy wysyłane są jak dla mnie losowo. Czasami w aplikacji jest że wyprodukowano 5kW a już na portalu 8kW - od czego może to zależeć?? Czy przekierunkowanie portów może pomóc??
Cytat z Wsparcie Techniczne Fronius Polska data 14 października 2018, 11:27Dzień dobry,
to pytanie pojawia się dość często, spróbujemy zatem wyjaśnić, jak Datamanager udostępnia dane z falownika.
DOSTĘP LOKALNY
Zarówno aplikacja na smartfon - Solar.web App - jak i komputer w lokalnej sieci mają możliwość bezpośredniego połączenia z lokalną stroną Datamanagera, tj. z jego webserwerem. Oczywiście Datamanager oraz smartfon/komputer muszą znajdować się w tej samej sieci (w uproszczeniu: być połaczone do tego samego routera).
Aplikacja Solar.web App potrafi sama wyszukać Datamanagera w lokalnej sieci. W przypadku przeglądarki na komputerze, musimy znać adres IP Datamanagera w lokalnej sieci i tu jest kilka alternatywnych możliwości:
- wpisujemy w pasek przeglądarki adres
http://datamanager
. Niestety, nie wszystkie routery obsługują taką możliwość (nDNS)- pobieramy tutaj i instalujemy oprogramowanie Datalogger Finder. Po uruchomieniu program wyszukuje wszystkie Datalogery w sieci. Kliknięcie w pozycję na liście uruchamia domyślną przeglądarkę i otwiera stronę główną Datamanagera.
- Korzystamy z narzędzi typu "IP Scanner" w celu wyszukania adresu IP Datamanagera
- logujemy się do routera i wyszukujemy Datamanager na liście przyłączonych urządzeń
Należy podkreślić, że wszystkie dane prezentowane w ten sposób są praktycznie dostępne w czasie rzeczywistym.
DOSTĘP PRZEZ SERWER SOLAR.WEB
Jest to częściej stosowana metoda dostępu, która ma kilka zalet:
- dane prezentowane są w przejrzystej formie wykresów
- serwer zbiera i prezentuje dane historyczne
- dostęp możliwy jest z dowolnego miejsca na Ziemi
Dane z Datamanagera wysyłane są na wa sposoby:
- co 15 sekund: bardzo mały pakiet danych z informacją: "działam i produkuję moc xxxW". Te dane z punktu widzenia użytkownika można traktować jako dane w czasie rzeczywistym (opóźnienie wynosi maks. 15 sek.)
- co 1 godzinę: duża paczka zawierających wszystkie szczegółowe dane dotyczące napięć i prądów (po stronie DC i AC), mocy, itd. itp. Z tych danych tworzone są wykresy.
WAŻNE: jeśli pomiędzy Datamanagerem a serwerem nastąpi przerwa w połączeniu internetowym, dane oczywiście nie trafią do portalu Solar.Web a instalacja będzie miała status 'off-line'. Po przywróceniu komunikacji wszystkie brakujące dane zostaną automatycznie dosłane i uzupełnione.
Wracając do Pana pytania: dane w aplikacji Solar.Web App i w przeglądarce pochodzą z tego samego serwera. Zatem nie może być miedzy nimi różnicy. Jeśli takowa występuje, oznacza to, że dane w aplikacji lub dane w przeglądarce nie zostały odświeżone. Dane mogą się również różnić, jeśli porównujemy je pomiędzy dostępem lokalnym a dostępem przez serwer Solar.Web choćby ze względu na opóźnienie, o którym pisaliśmy powyżej.
Serdecznie pozdrawiamy,
Dział Wsparcia Technicznego
Dzień dobry,
to pytanie pojawia się dość często, spróbujemy zatem wyjaśnić, jak Datamanager udostępnia dane z falownika.
DOSTĘP LOKALNY
Zarówno aplikacja na smartfon - Solar.web App - jak i komputer w lokalnej sieci mają możliwość bezpośredniego połączenia z lokalną stroną Datamanagera, tj. z jego webserwerem. Oczywiście Datamanager oraz smartfon/komputer muszą znajdować się w tej samej sieci (w uproszczeniu: być połaczone do tego samego routera).
Aplikacja Solar.web App potrafi sama wyszukać Datamanagera w lokalnej sieci. W przypadku przeglądarki na komputerze, musimy znać adres IP Datamanagera w lokalnej sieci i tu jest kilka alternatywnych możliwości:
- wpisujemy w pasek przeglądarki adres
http://datamanager
. Niestety, nie wszystkie routery obsługują taką możliwość (nDNS) - pobieramy tutaj i instalujemy oprogramowanie Datalogger Finder. Po uruchomieniu program wyszukuje wszystkie Datalogery w sieci. Kliknięcie w pozycję na liście uruchamia domyślną przeglądarkę i otwiera stronę główną Datamanagera.
- Korzystamy z narzędzi typu "IP Scanner" w celu wyszukania adresu IP Datamanagera
- logujemy się do routera i wyszukujemy Datamanager na liście przyłączonych urządzeń
Należy podkreślić, że wszystkie dane prezentowane w ten sposób są praktycznie dostępne w czasie rzeczywistym.
DOSTĘP PRZEZ SERWER SOLAR.WEB
Jest to częściej stosowana metoda dostępu, która ma kilka zalet:
- dane prezentowane są w przejrzystej formie wykresów
- serwer zbiera i prezentuje dane historyczne
- dostęp możliwy jest z dowolnego miejsca na Ziemi
Dane z Datamanagera wysyłane są na wa sposoby:
- co 15 sekund: bardzo mały pakiet danych z informacją: "działam i produkuję moc xxxW". Te dane z punktu widzenia użytkownika można traktować jako dane w czasie rzeczywistym (opóźnienie wynosi maks. 15 sek.)
- co 1 godzinę: duża paczka zawierających wszystkie szczegółowe dane dotyczące napięć i prądów (po stronie DC i AC), mocy, itd. itp. Z tych danych tworzone są wykresy.
WAŻNE: jeśli pomiędzy Datamanagerem a serwerem nastąpi przerwa w połączeniu internetowym, dane oczywiście nie trafią do portalu Solar.Web a instalacja będzie miała status 'off-line'. Po przywróceniu komunikacji wszystkie brakujące dane zostaną automatycznie dosłane i uzupełnione.
Wracając do Pana pytania: dane w aplikacji Solar.Web App i w przeglądarce pochodzą z tego samego serwera. Zatem nie może być miedzy nimi różnicy. Jeśli takowa występuje, oznacza to, że dane w aplikacji lub dane w przeglądarce nie zostały odświeżone. Dane mogą się również różnić, jeśli porównujemy je pomiędzy dostępem lokalnym a dostępem przez serwer Solar.Web choćby ze względu na opóźnienie, o którym pisaliśmy powyżej.
Serdecznie pozdrawiamy,
Dział Wsparcia Technicznego
Cytat z Dariusz Jamka data 16 października 2018, 15:13Nie do końca się z tym wszystkim zgodzę... W załączeniu 2 pliki (na których widać 2 falowniki - oba podłączone do tego samego internetu):
1 - jak widać wartość na pierwszym screenie wartość wyprodukowanej energii na pierwszym falowniku to 9,57kW i tyle samo widać w aplikacji
2 - na drugim obrazku widać już 13,16kW (w tym samym momencie) i nie jest to problem z odświeżaniem.
Inna sprawa jest taka że oba falowniki są podłączone do tego samego internetu i czasami odświeżają się w miarę w tym samym czasie a czasami jeden (obojętnie który) przez kilka godzin nie odświeża wartości wyprodukowanej energii. Wydaje mi się że to nie jest problem z moim internetem ponieważ jest dość stabilny tylko z samymi serwerami Froniusa ponieważ PINGi do tych serwerów (sprawdzane na łączach kilku operatorów) są na poziomie 60ms... więc sporo...
Nie do końca się z tym wszystkim zgodzę... W załączeniu 2 pliki (na których widać 2 falowniki - oba podłączone do tego samego internetu):
1 - jak widać wartość na pierwszym screenie wartość wyprodukowanej energii na pierwszym falowniku to 9,57kW i tyle samo widać w aplikacji
2 - na drugim obrazku widać już 13,16kW (w tym samym momencie) i nie jest to problem z odświeżaniem.
Inna sprawa jest taka że oba falowniki są podłączone do tego samego internetu i czasami odświeżają się w miarę w tym samym czasie a czasami jeden (obojętnie który) przez kilka godzin nie odświeża wartości wyprodukowanej energii. Wydaje mi się że to nie jest problem z moim internetem ponieważ jest dość stabilny tylko z samymi serwerami Froniusa ponieważ PINGi do tych serwerów (sprawdzane na łączach kilku operatorów) są na poziomie 60ms... więc sporo...
Dodane pliki:
Cytat z Dariusz Jamka data 20 października 2018, 09:34Tak jak już pisałem wyżej oba falowniki podłączone do tej samej sieci i dzisiaj jednego nie widać (ostatnia aktualizacja wczoraj o 18). W sieci lokalnej falownik PINGuje i widać jego pracę po adresie lokalnym...
Poniżej screeny - jak widać brak połączenia pomimo działającego internetu (drugi falownik w tej samej sieci działa) co dziwne ten który nie ma połączenia PINGuje serwery froniusa... co może być nie tak??
Tak jak już pisałem wyżej oba falowniki podłączone do tej samej sieci i dzisiaj jednego nie widać (ostatnia aktualizacja wczoraj o 18). W sieci lokalnej falownik PINGuje i widać jego pracę po adresie lokalnym...
Poniżej screeny - jak widać brak połączenia pomimo działającego internetu (drugi falownik w tej samej sieci działa) co dziwne ten który nie ma połączenia PINGuje serwery froniusa... co może być nie tak??
Dodane pliki:Cytat z Mariusz Majmurek data 23 października 2018, 13:52Witam Panie Dariuszu,
Aby dowiedzieć się coś więcej potrzebuję nazwy Pana instalacji w portalu soalrweb. Abym mógł wraz z ekspertem solarweb sprawdzić przyczynę. Jednocześnie Proszę o Pana maila abyśmy mogli się sprawniej kontaktować.
pozdrawiam
Witam Panie Dariuszu,
Aby dowiedzieć się coś więcej potrzebuję nazwy Pana instalacji w portalu soalrweb. Abym mógł wraz z ekspertem solarweb sprawdzić przyczynę. Jednocześnie Proszę o Pana maila abyśmy mogli się sprawniej kontaktować.
pozdrawiam
Cytat z Dariusz Jamka data 23 października 2018, 14:15Nazwa instalacji: Krynicka 10
mail: jamkad@poczta.fm
Po kilku restartach wszystko zaczęło działać i do dzisiaj działa.
Nazwa instalacji: Krynicka 10
mail: jamkad@poczta.fm
Po kilku restartach wszystko zaczęło działać i do dzisiaj działa.
Cytat z Mariusz Majmurek data 23 października 2018, 14:26Panie Dariuszu,
Pozwolę się przypisać do instalacji i co jakiś czas spojrzeć na nią. A do tego zadam pytanie ekspertom czy spotkali się już z takim problemem.
Pozdrawiam
MM
Panie Dariuszu,
Pozwolę się przypisać do instalacji i co jakiś czas spojrzeć na nią. A do tego zadam pytanie ekspertom czy spotkali się już z takim problemem.
Pozdrawiam
MM
Cytat z Michał data 25 października 2018, 08:53Witam Panów serdecznie
Od wczoraj mam podobny problem SMART METER cały czas był on-line, natomiast falownik pokazuje produkcję, a bilans energetyczny "dane niedostępne ostatnia aktualizacja 24/10/2018 17:00"
Reasumując do godziny 17:00 24/10/2018 (wczoraj) wszystkie dane spływały OK (falownik ma ustawione wysyłanie danych całą dobę), a od 17:00 już nie było przepływu informacji.
Będę wdzięczny za pomoc.
Witam Panów serdecznie
Od wczoraj mam podobny problem SMART METER cały czas był on-line, natomiast falownik pokazuje produkcję, a bilans energetyczny "dane niedostępne ostatnia aktualizacja 24/10/2018 17:00"
Reasumując do godziny 17:00 24/10/2018 (wczoraj) wszystkie dane spływały OK (falownik ma ustawione wysyłanie danych całą dobę), a od 17:00 już nie było przepływu informacji.
Będę wdzięczny za pomoc.
Dodane pliki:Cytat z Mariusz Majmurek data 25 października 2018, 10:06Witam Panie Michale,
Wszedłem na Pana instalację i wszystko jest dosłane. Wszystkie wykresy zostały dosłane.
Podczas przesyłania informacji wystąpił Błąd 112. przesłałem tę informację do kolegów z Austrii aby przeanalizowali to, ponieważ system nie zarejestrował tego błędu. Brak kodów stanu w centrum wiadomości.
Opisany błąd w pliku poniżej. Jak widać dane z dnia 24.10.2018 były sukcesywnie dosyłane od godziny 7:06.
Poproszę jeszcze o Pana maila abym mógł wysłać do Pana informację o statusie sprawy.
Pozdrawiam
MM
Witam Panie Michale,
Wszedłem na Pana instalację i wszystko jest dosłane. Wszystkie wykresy zostały dosłane.
Podczas przesyłania informacji wystąpił Błąd 112. przesłałem tę informację do kolegów z Austrii aby przeanalizowali to, ponieważ system nie zarejestrował tego błędu. Brak kodów stanu w centrum wiadomości.
Opisany błąd w pliku poniżej. Jak widać dane z dnia 24.10.2018 były sukcesywnie dosyłane od godziny 7:06.
Poproszę jeszcze o Pana maila abym mógł wysłać do Pana informację o statusie sprawy.
Pozdrawiam
MM
Dodane pliki:
Cytat z Dariusz Jamka data 25 października 2018, 10:08a w moim przypadku były jakieś błędy??
a w moim przypadku były jakieś błędy??