Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Częstotliwość odświeżania danych

Page 1 of 8Next

Witam,

Od tygodnia użytkuję Symo 5.0-3M i mam pytanie odnośnie odświeżania danych w aplikacji i portalu Solarweb. Dane bieżące wyświetlane się w czasie rzeczywistym, ale dane o wyprodukowanej energii jak i wykresy wysyłane są jak dla mnie losowo. Czasami w aplikacji jest że wyprodukowano 5kW a już na portalu 8kW - od czego może to zależeć?? Czy przekierunkowanie portów może pomóc??

Dzień dobry,

to pytanie pojawia się dość często, spróbujemy zatem wyjaśnić, jak Datamanager udostępnia dane z falownika.

Datamanager - podstawy komunikacji z Solar.Web

DOSTĘP LOKALNY

Zarówno aplikacja na smartfon - Solar.web App - jak i komputer w lokalnej sieci mają możliwość bezpośredniego połączenia z lokalną stroną Datamanagera, tj. z jego webserwerem. Oczywiście Datamanager oraz smartfon/komputer muszą znajdować się w tej samej sieci (w uproszczeniu: być połaczone do tego samego routera).

Aplikacja Solar.web App potrafi sama wyszukać Datamanagera w lokalnej sieci. W przypadku przeglądarki na komputerze, musimy znać adres IP Datamanagera w lokalnej sieci i tu jest kilka alternatywnych możliwości:

  1. wpisujemy w pasek przeglądarki adres http://datamanager. Niestety, nie wszystkie routery obsługują taką możliwość (nDNS)
  2. pobieramy tutaj i instalujemy oprogramowanie Datalogger Finder. Po uruchomieniu program wyszukuje wszystkie Datalogery w sieci. Kliknięcie w pozycję na liście uruchamia domyślną przeglądarkę i otwiera stronę główną Datamanagera.
    Datalogger Finder
  3. Korzystamy z narzędzi typu "IP Scanner" w celu wyszukania adresu IP Datamanagera
  4. logujemy się do routera i wyszukujemy Datamanager na liście przyłączonych urządzeń

Należy podkreślić, że wszystkie dane prezentowane w ten sposób są praktycznie dostępne w czasie rzeczywistym.

DOSTĘP PRZEZ SERWER SOLAR.WEB

Jest to częściej stosowana metoda dostępu, która ma kilka zalet:

  • dane prezentowane są w przejrzystej formie wykresów
  • serwer zbiera i prezentuje dane historyczne
  • dostęp możliwy jest z dowolnego miejsca na Ziemi

Dane z Datamanagera wysyłane są na wa sposoby:

  1. co 15 sekund: bardzo mały pakiet danych z informacją: "działam i produkuję moc xxxW". Te dane z punktu widzenia użytkownika można traktować jako dane w czasie rzeczywistym (opóźnienie wynosi maks. 15 sek.)
  2. co 1 godzinę: duża paczka zawierających wszystkie szczegółowe dane dotyczące napięć i prądów (po stronie DC i AC), mocy, itd. itp. Z tych danych tworzone są wykresy.

WAŻNE: jeśli pomiędzy Datamanagerem a serwerem nastąpi przerwa w połączeniu internetowym, dane oczywiście nie trafią do portalu Solar.Web a instalacja będzie miała status 'off-line'. Po przywróceniu komunikacji wszystkie brakujące dane zostaną automatycznie dosłane i uzupełnione.

Wracając do Pana pytania: dane w aplikacji Solar.Web App i w przeglądarce pochodzą z tego samego serwera. Zatem nie może być miedzy nimi różnicy. Jeśli takowa występuje,  oznacza to, że dane w aplikacji lub dane w przeglądarce nie zostały odświeżone. Dane mogą się również różnić, jeśli porównujemy je pomiędzy dostępem lokalnym a dostępem przez serwer Solar.Web choćby ze względu na opóźnienie, o którym pisaliśmy powyżej.

Serdecznie pozdrawiamy,
Dział Wsparcia Technicznego

Pomóż nam pomóc sobie!

Nie do końca się z tym wszystkim zgodzę... W załączeniu 2 pliki (na których widać 2 falowniki - oba podłączone do tego samego internetu):

1 - jak widać wartość na pierwszym screenie wartość wyprodukowanej energii na pierwszym falowniku to 9,57kW i tyle samo widać w aplikacji

2 - na drugim obrazku widać już 13,16kW (w tym samym momencie) i nie jest to problem z odświeżaniem.

 

Inna sprawa jest taka że oba falowniki są podłączone do tego samego internetu i czasami odświeżają się w miarę w tym samym czasie a czasami jeden (obojętnie który) przez kilka godzin nie odświeża wartości wyprodukowanej energii. Wydaje mi się że to nie jest problem z moim internetem ponieważ jest dość stabilny tylko z samymi serwerami Froniusa ponieważ PINGi do tych serwerów (sprawdzane na łączach kilku operatorów) są na poziomie 60ms... więc sporo...

 

Dodane pliki:
  • solarweb1.jpg
  • solarweb2.jpg

Tak jak już pisałem wyżej oba falowniki podłączone do tej samej sieci i dzisiaj jednego nie widać (ostatnia aktualizacja wczoraj o 18). W sieci lokalnej falownik PINGuje i widać jego pracę po adresie lokalnym...

Poniżej screeny - jak widać brak połączenia pomimo działającego internetu (drugi falownik w tej samej sieci działa) co dziwne ten który nie ma połączenia PINGuje serwery froniusa... co może być nie tak??

Dodane pliki:
  • połączenie.jpg
  • ping.jpg

Witam Panie Dariuszu,

 

Aby dowiedzieć się coś więcej potrzebuję nazwy Pana instalacji w portalu soalrweb. Abym mógł wraz z ekspertem solarweb sprawdzić przyczynę. Jednocześnie Proszę o Pana maila abyśmy mogli się sprawniej kontaktować.

 

pozdrawiam

 

Nazwa instalacji: Krynicka 10

mail: jamkad@poczta.fm

Po kilku restartach wszystko zaczęło działać i do dzisiaj działa.

Panie Dariuszu,

 

Pozwolę się przypisać do instalacji i co jakiś czas spojrzeć na nią. A do tego zadam pytanie ekspertom czy spotkali się już z takim problemem.

 

Pozdrawiam

MM

Witam Panów serdecznie

Od wczoraj mam podobny problem SMART METER cały czas był on-line, natomiast falownik pokazuje produkcję, a bilans energetyczny "dane niedostępne ostatnia aktualizacja 24/10/2018 17:00"

Reasumując do godziny 17:00 24/10/2018 (wczoraj) wszystkie dane spływały OK  (falownik ma ustawione wysyłanie danych całą dobę), a od 17:00 już nie było przepływu informacji.

Będę wdzięczny za pomoc.

Dodane pliki:
  • 2018-10-25-3.png
  • 2018-10-25-4.png

Witam Panie Michale,

 

Wszedłem na Pana instalację i wszystko jest dosłane.  Wszystkie wykresy zostały dosłane.

Podczas przesyłania informacji wystąpił Błąd 112. przesłałem tę informację do kolegów z Austrii aby przeanalizowali to, ponieważ system nie zarejestrował tego błędu. Brak kodów stanu w centrum wiadomości.

Opisany błąd w pliku poniżej. Jak widać dane z dnia 24.10.2018 były sukcesywnie dosyłane  od godziny 7:06.

Poproszę jeszcze o Pana maila abym mógł wysłać do Pana informację o statusie sprawy.

 

Pozdrawiam

MM

 

Dodane pliki:
  • 112.PNG

a w moim przypadku były jakieś błędy??

Page 1 of 8Next