Zapraszamy do aktywnego udziału!
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora
WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!
datamanager nie przelicza ilości wytworzonej energii
Cytat z Maciej Ossowski data 9 października 2018, 12:52Dzień dobry,
Jakiś czas temu pojawiły nam się problemy na kilku instalacjach, polegający na tym że mamy podgląd mocy bieżącej PV ale podgląd nie przelicza bilansu energetycznego na ilość wytworzonych kWh?
Czy ktoś z Was miał podobny problem?
Dzień dobry,
Jakiś czas temu pojawiły nam się problemy na kilku instalacjach, polegający na tym że mamy podgląd mocy bieżącej PV ale podgląd nie przelicza bilansu energetycznego na ilość wytworzonych kWh?
Czy ktoś z Was miał podobny problem?
Cytat z Mariusz Majmurek data 9 października 2018, 13:39Witam Panie Macieju,
Przyczyn zaistniałej sytuacji może być kilka. Zaczynając od najprostszej:
1.Data ustawiona w falowniku nie pokrywa się z datą aktualną (data jest cofnięta lub też w ogóle nie jest ustawiona). W tym przypadku najprościej jest
sprawdzić datę w solarwebie. Wchodzimy w zakładkę Analiza
Następnie sprawdzamy jakie daty są przy źródłach danych (każde źródło danych musi mieć poprawną datę w innym wypadku falownik monitorowane przez źródło ze złą datą nie będą widoczne w Bilansie energetycznym
Jeżeli data jest nieprawidłowa należy ją zmienić z pozycji falownika. W menu ustawienia odszukujemy podmenu data i godzina. Sprawdzamy poprawność danych i w razie konieczności korygujemy je.
2. Drugą opcją może być błędnie skonfigurowany datamanager. Podczas pierwszej instalacji instalator nie ustawił daty i godziny automatycznie. Aby to zmienić należy zalogować się do interfejsu datamanagera i zmienić datę. Aby zalogować się do datamangera należy znać IP jakie zostało mu przydzielone przez router lub też uruchomić punkt dostępowy wi fi falowniku. W pierwszym przypadku pomóc może nam program fronius datalogger finder (który można pobrać pod tym linkiem : https://www.fronius.com/en-au/australia/photovoltaics/infocentre/tech-support/software-downloads ). W przypadku uruchomienia punktu dostępowego należy postępować jak podczas pierwszej konfiguracji datamanagera ( opis znajduje się tutaj : https://www.forum-fronius.pl/podlaczenie-datamanagera-do-internetu/ ). Następnie wchodząc w ustawienia w menu informacje ogólne zmieniamy datę i godzinę na poprawną).
3. Jeżeli żadna z powyższych opcji nie była przyczyną problemu należy sprawdzić oprogramowanie datamangera (jeżeli jest dostępna aktualizacja proszę ją wykonać. Najnowsza aktualizacja datamanagera 3.10.3-1 wprowadza automatyczną synchronizację godziny)
4. W przypadku "porażki" w poprzednich punktach należy skontaktować się z:
- instalatorem ( jeżeli jesteś klientem końcowym)
- Wsparciem technicznym Fronius Polska ( jeżeli jesteś instalatorem)
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
Witam Panie Macieju,
Przyczyn zaistniałej sytuacji może być kilka. Zaczynając od najprostszej:
1.Data ustawiona w falowniku nie pokrywa się z datą aktualną (data jest cofnięta lub też w ogóle nie jest ustawiona). W tym przypadku najprościej jest
sprawdzić datę w solarwebie. Wchodzimy w zakładkę Analiza
Następnie sprawdzamy jakie daty są przy źródłach danych (każde źródło danych musi mieć poprawną datę w innym wypadku falownik monitorowane przez źródło ze złą datą nie będą widoczne w Bilansie energetycznym
Jeżeli data jest nieprawidłowa należy ją zmienić z pozycji falownika. W menu ustawienia odszukujemy podmenu data i godzina. Sprawdzamy poprawność danych i w razie konieczności korygujemy je.
2. Drugą opcją może być błędnie skonfigurowany datamanager. Podczas pierwszej instalacji instalator nie ustawił daty i godziny automatycznie. Aby to zmienić należy zalogować się do interfejsu datamanagera i zmienić datę. Aby zalogować się do datamangera należy znać IP jakie zostało mu przydzielone przez router lub też uruchomić punkt dostępowy wi fi falowniku. W pierwszym przypadku pomóc może nam program fronius datalogger finder (który można pobrać pod tym linkiem : https://www.fronius.com/en-au/australia/photovoltaics/infocentre/tech-support/software-downloads ). W przypadku uruchomienia punktu dostępowego należy postępować jak podczas pierwszej konfiguracji datamanagera ( opis znajduje się tutaj : https://www.forum-fronius.pl/podlaczenie-datamanagera-do-internetu/ ). Następnie wchodząc w ustawienia w menu informacje ogólne zmieniamy datę i godzinę na poprawną).
3. Jeżeli żadna z powyższych opcji nie była przyczyną problemu należy sprawdzić oprogramowanie datamangera (jeżeli jest dostępna aktualizacja proszę ją wykonać. Najnowsza aktualizacja datamanagera 3.10.3-1 wprowadza automatyczną synchronizację godziny)
4. W przypadku "porażki" w poprzednich punktach należy skontaktować się z:
- instalatorem ( jeżeli jesteś klientem końcowym)
- Wsparciem technicznym Fronius Polska ( jeżeli jesteś instalatorem)
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
Cytat z Wojciech data 10 października 2018, 12:05Fajną funkcją była by możliwość "wysłania" poprawnej daty na falownik podłączony do internetu z poziomu Solarweb. Bardzo często instalacje uruchamiane są po kilku tygodniach od montażu (procedury związane z umową z ZE). Po tym czasie falownik "gubi" datę i trzeba ją na nowo ustawiać. Klient nie zawsze jest na tyle techniczny by sam sobie z tym poradzić, a odległość instalacji od instalatora to często kilkadziesiąt kilometrów...
Fajną funkcją była by możliwość "wysłania" poprawnej daty na falownik podłączony do internetu z poziomu Solarweb. Bardzo często instalacje uruchamiane są po kilku tygodniach od montażu (procedury związane z umową z ZE). Po tym czasie falownik "gubi" datę i trzeba ją na nowo ustawiać. Klient nie zawsze jest na tyle techniczny by sam sobie z tym poradzić, a odległość instalacji od instalatora to często kilkadziesiąt kilometrów...
Cytat z Mariusz Majmurek data 10 października 2018, 13:16Panie Wojciechu,
Jedynym rozwiązaniem jakie widzę na chwilę obecną jest pozostawienie falownika załączonego po stronie AC i rozłączonego po stronie DC.
Zapytam i przekaże pana uwagę do kolegów z Austrii bardzo ciekawa opcja.
Pozdrawiam,
Panie Wojciechu,
Jedynym rozwiązaniem jakie widzę na chwilę obecną jest pozostawienie falownika załączonego po stronie AC i rozłączonego po stronie DC.
Zapytam i przekaże pana uwagę do kolegów z Austrii bardzo ciekawa opcja.
Pozdrawiam,
Cytat z Mariusz data 21 lutego 2019, 08:45Witam
Zrobiłem wszystko, najnowsze aktualizacje, synchronizacja czasu i daty. Od początku falownik przelicza ilości wytworzonej energii na PLN, ale tylko w datamanager, niestety nie wyświetla tych wartości w systemie solarweb. Niestety jeden z moich klientów jest nieco dociekliwy i muszę to ogarnąć.
pozdrawiam
Mariusz
Witam
Zrobiłem wszystko, najnowsze aktualizacje, synchronizacja czasu i daty. Od początku falownik przelicza ilości wytworzonej energii na PLN, ale tylko w datamanager, niestety nie wyświetla tych wartości w systemie solarweb. Niestety jeden z moich klientów jest nieco dociekliwy i muszę to ogarnąć.
pozdrawiam
Mariusz
Cytat z Kamil Klimaszewski data 1 sierpnia 2019, 19:32Mam ten sam problem, w niektórych datamangerach najnowsza aktualizacja pomogła . Może posiada ktoś najnowsza aktualizacje datamangera w pliku ? Chce spróbować wgrać z USB bo online nie chce się poddać :/
Mam ten sam problem, w niektórych datamangerach najnowsza aktualizacja pomogła . Może posiada ktoś najnowsza aktualizacje datamangera w pliku ? Chce spróbować wgrać z USB bo online nie chce się poddać :/