Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

datamanager nie przelicza ilości wytworzonej energii

Dzień dobry,

Jakiś czas temu pojawiły nam się problemy na kilku instalacjach, polegający na tym że mamy podgląd mocy bieżącej PV ale podgląd nie przelicza bilansu energetycznego na ilość wytworzonych kWh?

Czy ktoś z Was miał podobny problem?

 

 

Witam Panie Macieju,

 

Przyczyn zaistniałej sytuacji może być kilka. Zaczynając od najprostszej:

1.Data ustawiona w falowniku nie pokrywa się z datą aktualną (data jest cofnięta lub też w ogóle nie jest ustawiona). W tym przypadku najprościej jest

sprawdzić datę w solarwebie. Wchodzimy w zakładkę Analiza

Następnie sprawdzamy jakie daty są przy źródłach danych (każde źródło danych musi mieć poprawną datę w innym wypadku falownik monitorowane przez źródło ze złą datą nie będą widoczne w Bilansie energetycznym

Jeżeli data jest nieprawidłowa należy ją zmienić z pozycji falownika. W menu ustawienia odszukujemy podmenu data i godzina. Sprawdzamy poprawność danych i w razie konieczności korygujemy je.

2. Drugą opcją może być błędnie skonfigurowany datamanager. Podczas pierwszej instalacji instalator nie ustawił daty i godziny automatycznie. Aby to zmienić należy zalogować się do interfejsu datamanagera i zmienić datę. Aby zalogować się do datamangera należy znać IP jakie zostało mu przydzielone przez router lub też uruchomić punkt dostępowy wi fi falowniku. W pierwszym przypadku pomóc może nam program fronius datalogger finder (który można pobrać pod tym linkiem : https://www.fronius.com/en-au/australia/photovoltaics/infocentre/tech-support/software-downloads ). W przypadku uruchomienia punktu dostępowego należy postępować jak podczas pierwszej konfiguracji datamanagera ( opis znajduje się tutaj : https://www.forum-fronius.pl/podlaczenie-datamanagera-do-internetu/ ). Następnie wchodząc w ustawienia w menu informacje ogólne zmieniamy datę i godzinę na poprawną).

3. Jeżeli żadna z powyższych opcji nie była przyczyną problemu należy sprawdzić oprogramowanie datamangera (jeżeli jest dostępna aktualizacja proszę ją wykonać. Najnowsza aktualizacja datamanagera 3.10.3-1 wprowadza automatyczną synchronizację godziny)

4. W przypadku "porażki" w poprzednich punktach należy skontaktować się z:

  • instalatorem ( jeżeli jesteś klientem końcowym)
  • Wsparciem technicznym Fronius Polska ( jeżeli jesteś instalatorem)

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Fajną funkcją była by możliwość "wysłania" poprawnej daty na falownik podłączony do internetu z poziomu Solarweb. Bardzo często instalacje uruchamiane są po kilku tygodniach od montażu (procedury związane z umową z ZE). Po tym czasie falownik "gubi" datę i trzeba ją na nowo ustawiać. Klient nie zawsze jest na tyle techniczny by sam sobie z tym poradzić, a odległość instalacji od instalatora to często kilkadziesiąt kilometrów...

Panie Wojciechu,

 

Jedynym rozwiązaniem jakie widzę na chwilę obecną jest pozostawienie falownika załączonego po stronie AC i rozłączonego po stronie DC.

Zapytam i przekaże pana uwagę do kolegów z Austrii bardzo ciekawa opcja.

 

Pozdrawiam,

Rafał Bartosiński and Janusz have reacted to this post.
Rafał BartosińskiJanusz

Witam

Zrobiłem wszystko, najnowsze aktualizacje, synchronizacja czasu i daty. Od początku falownik przelicza ilości wytworzonej energii na PLN, ale tylko w datamanager, niestety nie wyświetla tych wartości w systemie solarweb. Niestety jeden z moich klientów jest nieco dociekliwy i muszę to ogarnąć.

pozdrawiam

Mariusz

Mam ten sam problem, w niektórych datamangerach najnowsza aktualizacja pomogła . Może posiada ktoś najnowsza aktualizacje datamangera w pliku ? Chce spróbować wgrać z USB bo online nie chce się poddać :/