Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Fronius symo 6 cykliczne problemy z sieci WiFi

Page 1 of 3Next

Mam następujący problem, z połączeniem falownika z routerem poprzez WiFi.

Generalnie falownik "wylatuje" z sieci - nie widać go w routerze  Wcześniej problem pojawiał się bardzo sporadycznie, ale ostatnio to prawie codziennie. Co ciekawe, nie pomaga restart falownika, trzeba zrestartować router ( TP- Link AC1200 Archer C6 ) . Ustawiłem codzienne resetowanie routera, w nadziei na rozwiązanie problemu, ale dzisiaj dwie godziny po resecie, falownik wyleciał z sieci !!!!. Coś z tym muszę zrobić, bo to strasznie irytujące.

Problem dotyczy TYLKO FRONIUSA, a inne urządzenia działają w sieci bezproblemowo.

Datalogger 2.4E      firm. 3.20.6-1

Jeszcze jedna kwestia. Od jakiegoś czasu przychodzą od Froniusa informacje, o prognozach uzysków. Nic takiego u siebie w solar.web nie widzę. Czy to jest dostępne w Polsce. To akurat, traktuję jako niezbyt istotną rzecz.

Pozdrawiam i liczę na pomoc.

Paweł.

Paweł Mazur

Wifi w falowniku działa chyba na 2,4GHz, ruter masz podwójny 2,4 i 5GHz może tutaj coś się gryzie... Spróbuj do testów dołożyć jakiś inny ruter tylko na 2,4GHz i pod niego skonfigurować falownik.

Następnie spróbowałbym cofnięcia softu do którejś wcześniejszej wersji dla datamegera i falownika...

Jak to nie pomoże to kontaktuj się z suportem Fronius.

Co do prognoz to były jakieś zakładki w bilansie energetycznym, chociaż na tą chwilę nic tam nie widzę... może na razie wyłączyli i coś poprawiają...

Ten router miałem, gdy instalowałem falownik i przez prawie rok nic się nie działo. Router obsługuję oba pasma , ale karta sieciowa Froniusa , jak większość urządzeń z automatyki budynkowej  pracuje na 2.4. Ustawiłem nawet dla niego, priorytet bez ograniczeń czasowych. Spróbuję przywrócić jakiś wcześniejszy soft w karcie Froniusa i zobaczę czy się coś poprawi.

Dzięki

P

Panie Pawle,

Czy zaobserwował Pan żeby inne urządzenie również wlatywały Panu z sieci.

Zastanowiłbym się czy może są jakieś inne urządzenia, które korzystają w ramach częstotliwości 2.4 GHz z pasma (kanału) z którego korzysta falownik.

Rozważyłbym również opcję przepisania na routerze dedykowanego adresu IP dla falownika. Wtedy jeśli się nawet pojawia jakieś inne urządzenia a router się zresetuje to falownik nie będzie problemu z przypisaniem poprawnego adresu IP.

Pozdrawiam

Dominik

Marta has reacted to this post.
Marta

Router sam , automatycznie przełącza się między kanałami, w zależności od ruchu. Z adresami na razie nie kombinuję.

Wyłączyłem takie coś i obserwuję -  TxBF, MU-MIMO

To ciekawe zobaczymy czy pomoże.

Funkcja te TxBF umożliwia routerowi bezprzewodowemu z koncentrowanie częstotliwości radiowej w kierunku konkretnego klienta

Funkcja MU-MIMO pozwala wielu urządzeniom bezprzewodowym na jednoczesne odbieranie wielu strumieni danych.

Nie wiem czy to ustawienie  (wyłącznie TxBF, MU-MiMO) spowodują że będzie miał Pan gorszą jakość sygnału na innych urządzeniach w ogóle.

Rozważyłbym jeszcze aktualizację oprogramowania w samym routerze.

Marta has reacted to this post.
Marta

Mam najnowszy soft, ale na próbę wrócę do jakiejś poprzedniej wersji. Mam również extendera r315 na piętrze i może wyłączę go testowo.

Problem jest tylko z falownikiem.

 

Będzie mógł wtedy Pan sprawdzić czy to jest wina samego routera czy ewentualnie zmiana softu w falowniku (data managerze) wpłynęła "wypadanie z sieci" urządzenia

 

Wróciłem do poprzedniej wersji softu i włączyłem z powrotem TxBF ,MU-MIMO. Na razie działa.   Nie wiem czy tak powinno być, ale na karcie data managera

diody sygnalizują połączenie z siecią i jest dostęp do internetu oraz można wejść do falownika, przez przeglądarkę, ale na panelu falownika wyświetla się komunikat - "Punk dostępu WiFi zatrzymany", a działa. W marcu, ma być podobno, jakaś aktualizacja Froniusa więc poczekam.

 

Tak z ciekawości do której wersji cofnąłeś?

U znajomego jest 3.16.6-1 dla datamenagera oraz fro32482 dla falownika i zauważyłem dziwne błędne wykresy/wczytanie danych (chociaż ma stały dostęp do neta) ale były dni braku internetu lub braku strony AC (był też dzień że falownik normalnie działał ale nic nie zostało w tym dniu wysłane na solarweb), u mnie nie ma takowych błędów a u mnie rzadziej falownik ma dostęp do internetu.

 

Cytat z Paweł Mazur data 12 lutego 2022, 13:00

diody sygnalizują połączenie z siecią i jest dostęp do internetu oraz można wejść do falownika, przez przeglądarkę, ale na panelu falownika wyświetla się komunikat - "Punk dostępu WiFi zatrzymany", a działa.

Z tego co kojarzę to moduł karty Wifi w falowniku może działać w dwóch trybach ale tylko zamiennie, nigdy razem, czyli albo jako zwykła karta wifi albo jako punkt dostępowy. A punkt dostępowy w falowniku to taki ala hotspot gdzie masz dostęp tylko do ustawień falownika. Jak jest inaczej to proszę o poprawienie.

Dodane pliki:
  • mnbvdrtyuk.jpg
Page 1 of 3Next