Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Gdy jestem w domu aplikacją łączy się z falownikiem za pomocą wifi bez problemu, poza domem jest offline czemu?

PreviousPage 2 of 3Next

Dzień dobry Pani Marto,

W celu konfiguracji karty Datamanagera niezbędne jest hasło dostępu, w celu odblokowania może zwrócić się Pani do nas telefonicznie +48 32 621 0797 lub przez email pv-support-poland@fronius.com podając dzień na kiedy ma być hasło oraz ID Datamanagera numer 240.****.

Przed przystąpieniem do konfiguracji, jeżeli operatorem jest ORANGE należy zwrócić się do niego o odblokowanie portów 15015 UDP, 49049 TCP, 80 TCP. Dodatkowo trzeba zalogować się na router Orange i zmienić ustawienia zapory sieciowej na minimalne.

Pozdrawiam,

Sebastian Słabosz

o odblokowanie portów 15015 UDP, 49049 TCP, 80 TCP

Nie mam orange, ale nic nie zmieniałem z ruchem ip w związku z podłączeniem mojego froniusa a na oko wszystko działa ;).

Czy mowa tu o ruchu wychodzącym? Bo port 80/tcp to zwykłe http czyli strony www, więc mają to wypuszczone raczej wszyscy.

Można poprosić o kilka słów komentarza?

Teraz jestem w domu,  pięknie łączy... zdjęcia w załączniku. Na innym internecie niż w domu nie łączy wcale: online, komunikaty serwisowe w załączniku może komuś coś.... wpadnie do głowy...

Dodane pliki:
  • 16279174267538749449036445768914.jpg
  • 16279174502256443208073619500357.jpg
  • 16279174844615215981294822695976.jpg

Offline

Teraz jestem na inny internecie 30 m od domu

 

 

Chyba że to tak ma być że podgląd może być tylko w domu a nie poza nim.... tylko to by było nie logiczne...

Dodane pliki:
  • 16279178785203129616923161823247.jpg
  • 16279179131755008721499443420662.jpg

Myślę, że tu może być błąd

Dodane pliki:
  • 16279184755714431418389019887203.jpg
  • 16279185188617573541796235432539.jpg

Datamanager jest online połączony

Dodane pliki:
  • 16279191696352240947543994565603.jpg

Z tych skrinów nie da się wywnioskować problemu. Czy rozmawiała Pani z instalatorem o tym problemie?

Na początku trzeba sprawdzić do jakiej sieci wifi podłącza się falownik. Trzeba zalogować się do falownika po jego ip będąc w domu.

Ten problem jest dziwny. Na jednym ze screenów powyżej widać stronę http://www.solarweb.com z informacją o aktualnej mocy i wykresem produkcji. Czyli przynajmniej czasami datamanager komunikuje się z chmurą. Nie powinno mieć znaczenia to czy z Solarweb łączymy się z domu czy jakiegokolwiek innego miejsca. Może po prostu połączenie Datamanagera z Internetem jest niestabilne?

Bo chyba nie zostało to skonfigurowane tak,  że falownik łączy się z Internetem poprzez hotspot odpalony na telefonie? Wtedy faktycznie wychodząc z domu z telefonem tracilibyśmy dostęp do aktualnych danych.

Cytat z K K data 3 sierpnia 2021, 19:57

Bo chyba nie zostało to skonfigurowane tak,  że falownik łączy się z Internetem poprzez hotspot odpalony na telefonie? Wtedy faktycznie wychodząc z domu z telefonem tracilibyśmy dostęp do aktualnych danych.

Kwestia że chyba na to wskazuje wedle wypowiedzi Pani Marty Jarco; ale to może być przypadek i na początku bez analizy obecnej konfiguracji falownika/wifi można tylko gdybać.

 

PreviousPage 2 of 3Next