Szukaj

Forum Instalatorów i Użytkowników Falowników Fronius


Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań… Zapraszamy do aktywnego udziału!

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka
pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy
przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

Przydatne skrót klawiszy: alt+shift+h = pomoc edytora; alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Witam

Pytanie podstawowe: Czy ktoś miał problem po instalacji Gen24Plus z ustawieniem stałego IP i połączeniem z SolarWeb?

Przy okazji moich testów zauważyłem, że Wattpilot może zostać dodany do SolarWeb jako "źródło danych".

 

 

Niestety nie udało mi się dodzwonić na infolinię (informacja o jakiś pracach serwisowych). Poszedł email do supportu...

 

Opiszę sytuację dla potomnych bo nie znalazłem takiego problemu tu na forum a po rozwiązaniu może komuś zaoszczędzić parę godzin walki.

Rozbudowałem instalację.

Stan pierwotny (od 3ch lat):
Symo 8.2 + licznik w punkcie przyłączenia - o ile dobrze pamiętam już wtedy miałem drobny problem z rejestracją produktu ale solarweb działał prawidłowo
Falownik w sieci po kablu ze stałym IP a z solarApi wyciągałem informacje na wyświetlacz mojego smarthome

Około czerwca doszedł Wattpilot - podpięty pod Symo pozwalał na ekonomiczne wykorzystanie nadwyżek

 

Stan obecny:
Symo 8.2
WattPilot - przepięty pod Gen24
Gen24Plus + ten sam licznik w punkcie zasilania

Przy pierwszym uruchomieniu Gen24 (WiFi) wszystko ładnie poszło i nawet pokazał że ma komunikację z solarweb.
Ponieważ po WiFi nie da się ustawić stałego IP (jak i kabel to kabel) to od razu zmieniłem połączenie.

kolejne kroki:

  • Przypisałem do instalacji
  • Zarejestrowałem produkt
  • Zmieniłem IP na stałe - żeby nie przerabiać skryptów w SHome to Gen dostał IP takie jak Symo a Symo dostało +1
  • W komponentach:
    - Gen24 jest aktywny ale pokazuje "no active connection"
    - widać jedynie źródło danych a nie sam falownik (jak szukałem rozwiązania na forum to ktoś wkleił screen z komponentów i tam Gen się zgłaszał)
    W rejestracji produktu Gen24 pokazuje jako zarejestrowany ale w liście "urządzenia nieprzypisane do instalacji"

Dalej:

  • zmieniłem IP na inne - brak rerzultatu
  • IP automatyczne - przywrócone połączenie z solarweb (również licznik SM) ale brak na liście komponentów falownika
  • dezaktywowałem Gen24 w źródłach danych (nie da się usunąć i mimo dezaktywacji ciągle jest na liście) i aktywowałem na różne sposoby z różnymi parametrami - efekty takie jak poprzednio
  • dezaktywowałem starego Symo i aktywowałem tylko GEN24 - bez zmian
  • aktywowałem Symo
    w pierwszej kolejności widać było tylko datamanagera
    Falownik (Symo) pojawił się w liście komponentów po 10 godzinach
    W rejestracji produktu mam niezarejestrowanego "bliźniaka" Symo

Stan aktualny:

  • komponenty:
    • Źródła danych: datamanager z Symo + Gen24/Tauro
    • Wattpilot
    • Licznik energii
    • Falowniki: tylko Symo 8.2
  • IP
    • Symo 8.2 - stałe IP
    • Gen24Plus - Automatyczne IP
  • rejestracja produktu:
    • urządzenia nieprzypisane: Gen24
    • przypisane do mojej instalacji: Symo 8.2, "bliźniak" Symo 8.2 bez możliwości rejestracji/skasowania itd

 

Napiszę jeszcze jak temat się rozwiąże (bo mam nadzieję,że się uda)

Sytuacja na Solarweb się unormowała.

Pozostał tylko w rejestracji "bliźniak" Symo

 

Stałe IP nadal nie pozwala na połączenie z solarweb ale obszedłem temat przypisaniem IP na routerze.