Witam
Pytanie podstawowe: Czy ktoś miał problem po instalacji Gen24Plus z ustawieniem stałego IP i połączeniem z SolarWeb?
Przy okazji moich testów zauważyłem, że Wattpilot może zostać dodany do SolarWeb jako "źródło danych".
Niestety nie udało mi się dodzwonić na infolinię (informacja o jakiś pracach serwisowych). Poszedł email do supportu...
Opiszę sytuację dla potomnych bo nie znalazłem takiego problemu tu na forum a po rozwiązaniu może komuś zaoszczędzić parę godzin walki.
Rozbudowałem instalację.
Stan pierwotny (od 3ch lat):
Symo 8.2 + licznik w punkcie przyłączenia - o ile dobrze pamiętam już wtedy miałem drobny problem z rejestracją produktu ale solarweb działał prawidłowo
Falownik w sieci po kablu ze stałym IP a z solarApi wyciągałem informacje na wyświetlacz mojego smarthome
Około czerwca doszedł Wattpilot - podpięty pod Symo pozwalał na ekonomiczne wykorzystanie nadwyżek
Stan obecny:
Symo 8.2
WattPilot - przepięty pod Gen24
Gen24Plus + ten sam licznik w punkcie zasilania
Przy pierwszym uruchomieniu Gen24 (WiFi) wszystko ładnie poszło i nawet pokazał że ma komunikację z solarweb.
Ponieważ po WiFi nie da się ustawić stałego IP (jak i kabel to kabel) to od razu zmieniłem połączenie.
kolejne kroki:
- Przypisałem do instalacji
- Zarejestrowałem produkt
- Zmieniłem IP na stałe - żeby nie przerabiać skryptów w SHome to Gen dostał IP takie jak Symo a Symo dostało +1
- W komponentach:
- Gen24 jest aktywny ale pokazuje "no active connection"
- widać jedynie źródło danych a nie sam falownik (jak szukałem rozwiązania na forum to ktoś wkleił screen z komponentów i tam Gen się zgłaszał)
W rejestracji produktu Gen24 pokazuje jako zarejestrowany ale w liście "urządzenia nieprzypisane do instalacji"
Dalej:
- zmieniłem IP na inne - brak rerzultatu
- IP automatyczne - przywrócone połączenie z solarweb (również licznik SM) ale brak na liście komponentów falownika
- dezaktywowałem Gen24 w źródłach danych (nie da się usunąć i mimo dezaktywacji ciągle jest na liście) i aktywowałem na różne sposoby z różnymi parametrami - efekty takie jak poprzednio
- dezaktywowałem starego Symo i aktywowałem tylko GEN24 - bez zmian
- aktywowałem Symo
w pierwszej kolejności widać było tylko datamanagera
Falownik (Symo) pojawił się w liście komponentów po 10 godzinach
W rejestracji produktu mam niezarejestrowanego "bliźniaka" Symo
Stan aktualny:
- komponenty:
- Źródła danych: datamanager z Symo + Gen24/Tauro
- Wattpilot
- Licznik energii
- Falowniki: tylko Symo 8.2
- IP
- Symo 8.2 - stałe IP
- Gen24Plus - Automatyczne IP
- rejestracja produktu:
- urządzenia nieprzypisane: Gen24
- przypisane do mojej instalacji: Symo 8.2, "bliźniak" Symo 8.2 bez możliwości rejestracji/skasowania itd
Napiszę jeszcze jak temat się rozwiąże (bo mam nadzieję,że się uda)
Witam
Pytanie podstawowe: Czy ktoś miał problem po instalacji Gen24Plus z ustawieniem stałego IP i połączeniem z SolarWeb?
Przy okazji moich testów zauważyłem, że Wattpilot może zostać dodany do SolarWeb jako "źródło danych".
Niestety nie udało mi się dodzwonić na infolinię (informacja o jakiś pracach serwisowych). Poszedł email do supportu...
Opiszę sytuację dla potomnych bo nie znalazłem takiego problemu tu na forum a po rozwiązaniu może komuś zaoszczędzić parę godzin walki.
Rozbudowałem instalację.
Stan pierwotny (od 3ch lat):
Symo 8.2 + licznik w punkcie przyłączenia - o ile dobrze pamiętam już wtedy miałem drobny problem z rejestracją produktu ale solarweb działał prawidłowo
Falownik w sieci po kablu ze stałym IP a z solarApi wyciągałem informacje na wyświetlacz mojego smarthome
Około czerwca doszedł Wattpilot - podpięty pod Symo pozwalał na ekonomiczne wykorzystanie nadwyżek
Stan obecny:
Symo 8.2
WattPilot - przepięty pod Gen24
Gen24Plus + ten sam licznik w punkcie zasilania
Przy pierwszym uruchomieniu Gen24 (WiFi) wszystko ładnie poszło i nawet pokazał że ma komunikację z solarweb.
Ponieważ po WiFi nie da się ustawić stałego IP (jak i kabel to kabel) to od razu zmieniłem połączenie.
kolejne kroki:
- Przypisałem do instalacji
- Zarejestrowałem produkt
- Zmieniłem IP na stałe - żeby nie przerabiać skryptów w SHome to Gen dostał IP takie jak Symo a Symo dostało +1
- W komponentach:
- Gen24 jest aktywny ale pokazuje "no active connection"
- widać jedynie źródło danych a nie sam falownik (jak szukałem rozwiązania na forum to ktoś wkleił screen z komponentów i tam Gen się zgłaszał)
W rejestracji produktu Gen24 pokazuje jako zarejestrowany ale w liście "urządzenia nieprzypisane do instalacji"
Dalej:
- zmieniłem IP na inne - brak rerzultatu
- IP automatyczne - przywrócone połączenie z solarweb (również licznik SM) ale brak na liście komponentów falownika
- dezaktywowałem Gen24 w źródłach danych (nie da się usunąć i mimo dezaktywacji ciągle jest na liście) i aktywowałem na różne sposoby z różnymi parametrami - efekty takie jak poprzednio
- dezaktywowałem starego Symo i aktywowałem tylko GEN24 - bez zmian
- aktywowałem Symo
w pierwszej kolejności widać było tylko datamanagera
Falownik (Symo) pojawił się w liście komponentów po 10 godzinach
W rejestracji produktu mam niezarejestrowanego "bliźniaka" Symo
Stan aktualny:
- komponenty:
- Źródła danych: datamanager z Symo + Gen24/Tauro
- Wattpilot
- Licznik energii
- Falowniki: tylko Symo 8.2
- IP
- Symo 8.2 - stałe IP
- Gen24Plus - Automatyczne IP
- rejestracja produktu:
- urządzenia nieprzypisane: Gen24
- przypisane do mojej instalacji: Symo 8.2, "bliźniak" Symo 8.2 bez możliwości rejestracji/skasowania itd
Napiszę jeszcze jak temat się rozwiąże (bo mam nadzieję,że się uda)