Zapraszamy do aktywnego udziału!
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora
WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!
Kalibracja licznika?
Cytat z Gość data 9 lutego 2018, 08:37Witam,
pytanie dotyczy różnicy wskazań licznika Fronius Smart Meter 63A-3 a licznikiem od energetyki w zakresie energii wpuszczonej do sieci jak i energii pobranej z sieci.
Falownik zainstalowany jest od roku, Fronius Symo 10.0-3-M. Różnice w wskazaniach w poszczególnych okresach miesięcznych/dwu-miesięcznych wynoszą ok. 4% - wskazania energetyki zarówno w zakresie energii oddanej jak i pobranej są większe.
Pytanie skąd mogą wynikać te różnice i czy wymagana jest jakaś kalibracja?
Witam,
pytanie dotyczy różnicy wskazań licznika Fronius Smart Meter 63A-3 a licznikiem od energetyki w zakresie energii wpuszczonej do sieci jak i energii pobranej z sieci.
Falownik zainstalowany jest od roku, Fronius Symo 10.0-3-M. Różnice w wskazaniach w poszczególnych okresach miesięcznych/dwu-miesięcznych wynoszą ok. 4% - wskazania energetyki zarówno w zakresie energii oddanej jak i pobranej są większe.
Pytanie skąd mogą wynikać te różnice i czy wymagana jest jakaś kalibracja?
Cytat z Maciej Piliński data 14 lutego 2018, 11:23(wpis przeniesiony do kategorii: Akcesoria)
Dzień dobry,
licznik inteligentny Fronius Smart Meter ma klasę dokładności B pomiaru mocy czynnej (wg EN50470), a zatem jest to miernik bardzo dokładny. Nie ma też potrzeby ani konieczności jego kalibrowania.
Jeśli występują różnice w odczytach licznika energii OSD oraz licznika Fronius Smart Meter, proponuję:
- sprawdzić, czy przewód neutralny jest podłączony do licznika Fronius Smart Meter prawidłowo.
Brak ciągłości tego przewodu powoduje, że licznik działa, ale wartości pomiarowe mogą być nieprawidłowe- dokonać odczytów wszystkich parametrów licznika Fronius Smart Meter (kolejno należy naciskać przycisk
[ > ]
) oraz licznika OSD.
Proszę spisać je na kartce / w arkuszu Excel. Po 7-10 dniach proszę ponownie odczytać wszystkie parametry w obu licznikach.
Porównamy te dane i spróbujemy znaleźć jakąś prawidłowość.Serdecznie pozdrawiam,
Maciej Piliński
(wpis przeniesiony do kategorii: Akcesoria)
Dzień dobry,
licznik inteligentny Fronius Smart Meter ma klasę dokładności B pomiaru mocy czynnej (wg EN50470), a zatem jest to miernik bardzo dokładny. Nie ma też potrzeby ani konieczności jego kalibrowania.
Jeśli występują różnice w odczytach licznika energii OSD oraz licznika Fronius Smart Meter, proponuję:
- sprawdzić, czy przewód neutralny jest podłączony do licznika Fronius Smart Meter prawidłowo.
Brak ciągłości tego przewodu powoduje, że licznik działa, ale wartości pomiarowe mogą być nieprawidłowe - dokonać odczytów wszystkich parametrów licznika Fronius Smart Meter (kolejno należy naciskać przycisk
[ > ]
) oraz licznika OSD.
Proszę spisać je na kartce / w arkuszu Excel. Po 7-10 dniach proszę ponownie odczytać wszystkie parametry w obu licznikach.
Porównamy te dane i spróbujemy znaleźć jakąś prawidłowość.
Serdecznie pozdrawiam,
Maciej Piliński
Cytat z Gość data 24 marca 2018, 08:09Witam
Miałem przygodę z licznikiem Smart Meter polegającą na tym iż elektryk coś grzebał w tablicy rozdzielczej i w efekcie jego prac przewód neutralny był poluzowany. Wynik tej sytuacji był taki, że brak było widocznego licznika na solarWEB a sam licznik nic nie wskazywał. Samo podłączenie przewodów fazowych powodowało zasilanie w budynku oraz przesyłanie energii produkowanej do sieci operatora lecz sam licznik był martwy - wyświetlacz nic nie wskazywał. Ponowne podłączenie przewodu neutralnego spowodowało wyświetlanie pomiarów na liczniku i jego aktywację na solarWEB. Ta sytuacja wskazywała by na to, że sam licznik bez przewodu neutralnego tylko przekazuje prąd dalej ale go nie rejestruje.
Z poważaniem
Andrzej Długosz Eko-Anwa
Witam
Miałem przygodę z licznikiem Smart Meter polegającą na tym iż elektryk coś grzebał w tablicy rozdzielczej i w efekcie jego prac przewód neutralny był poluzowany. Wynik tej sytuacji był taki, że brak było widocznego licznika na solarWEB a sam licznik nic nie wskazywał. Samo podłączenie przewodów fazowych powodowało zasilanie w budynku oraz przesyłanie energii produkowanej do sieci operatora lecz sam licznik był martwy - wyświetlacz nic nie wskazywał. Ponowne podłączenie przewodu neutralnego spowodowało wyświetlanie pomiarów na liczniku i jego aktywację na solarWEB. Ta sytuacja wskazywała by na to, że sam licznik bez przewodu neutralnego tylko przekazuje prąd dalej ale go nie rejestruje.
Z poważaniem
Andrzej Długosz Eko-Anwa