Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Kalibracja licznika?

Witam,

pytanie dotyczy różnicy wskazań licznika Fronius Smart Meter 63A-3 a licznikiem od energetyki w zakresie energii wpuszczonej do sieci jak i energii pobranej z sieci.

Falownik zainstalowany jest od roku,  Fronius Symo 10.0-3-M. Różnice w wskazaniach w poszczególnych okresach miesięcznych/dwu-miesięcznych wynoszą ok. 4% - wskazania energetyki zarówno w zakresie energii oddanej jak i pobranej są większe.

Pytanie skąd mogą wynikać te różnice i czy wymagana jest jakaś kalibracja?

 

 

(wpis przeniesiony do kategorii: Akcesoria)

Dzień dobry,

licznik inteligentny Fronius Smart Meter ma klasę dokładności B pomiaru mocy czynnej (wg EN50470), a zatem jest to miernik bardzo dokładny. Nie ma też potrzeby ani konieczności jego kalibrowania.

Jeśli występują różnice w odczytach licznika energii OSD oraz licznika Fronius Smart Meter, proponuję:

  1. sprawdzić, czy przewód neutralny jest podłączony do licznika Fronius Smart Meter prawidłowo.
    Brak ciągłości tego przewodu powoduje, że licznik działa, ale wartości pomiarowe mogą być nieprawidłowe
  2. dokonać odczytów wszystkich parametrów licznika Fronius Smart Meter (kolejno należy naciskać przycisk [ > ]) oraz licznika OSD.
    Proszę spisać je na kartce / w arkuszu Excel. Po 7-10 dniach proszę ponownie odczytać wszystkie parametry w obu licznikach.
    Porównamy te dane i spróbujemy znaleźć jakąś prawidłowość.

Serdecznie pozdrawiam,
Maciej Piliński

Witam

Miałem przygodę z licznikiem Smart Meter polegającą na tym iż elektryk coś grzebał w tablicy rozdzielczej i w efekcie jego prac przewód neutralny był poluzowany. Wynik tej sytuacji był taki, że brak było widocznego licznika na solarWEB a sam licznik nic nie wskazywał. Samo podłączenie przewodów fazowych powodowało zasilanie w budynku oraz przesyłanie energii produkowanej do sieci operatora lecz sam licznik był martwy - wyświetlacz nic nie wskazywał. Ponowne podłączenie przewodu neutralnego spowodowało wyświetlanie pomiarów na liczniku i jego aktywację na solarWEB. Ta sytuacja wskazywała by na to, że sam licznik bez przewodu neutralnego tylko przekazuje prąd dalej ale go nie rejestruje.

Z poważaniem

Andrzej Długosz Eko-Anwa