Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Kod 314 - usterka systemu DC

Witam,

u klienta od samego początku po konfiguracji falownika Symo 3.0-3-S pokazuje się kod błędu 314. Falownik testuje sieć, następnie zaczyna przechodzić w tryb pracy i nagle pojawia się kod błędu 314 i sytuacja się powtarza. Datamenager działa poprawnie, instalacja jest monitorowana, falownik został zaktualizowany . Proszę o pomoc.

Pozdrawiam,

Janusz Dąbek

Witam,

Sprawdź napięcia między fazami na zaciskach w falowniku, być może jeden przewód fazowy jest niedokręcony.

Pozdrawiam
A

Co do dokręcenia kabli na zaciskach to wszystko jest w porządku. Są wszystkie fazy, przy 10 panelach 315W napięcie DC wynosi ok 370W, więc przy obecnych warunkach jest jak najbardziej ok. Falownik po załączniu uruchamia się, testuje sieć, słychać przekaźniki, następnie na wyświetlaczu pokazuje się ładowanie i na tym koniec, w tej pozycji cały czas utrzymuje się falownik.

Korzystając z platformy Fronius SOS znalazłem następujące kroki:

Rozwiązanie 1/7: Korekcja automatyczna (uruchom ponownie falownik — odłącz i podłącz ponownie AC/DC)

Rozwiązanie 2/7: Sprawdź połączenie przewodowe w szafie AC, na zaciskach falownika i sprawdź śruby mocujące uchwytu ściennego

Rozwiązanie 3/7: Skontroluj podłączenie kabla AC - każda faza AC musi być poprawnie podłączona (np.: L1-L2, L2-L3, L3-L1; 400 VA)

Rozwiązanie 4/7: Zainstaluj najnowsze oprogramowanie

Rozwiązanie 5/7: Wymień płytkę drukowaną SYMOPS

Rozwiązanie 6/7: Wymień płytkę drukowaną SYMOFIL

Rozwiązanie 7/7: Wymień urządzenie

Większość z tych kroków już Pan sprawdził dlatego doradzam kontakt z serwisem.