Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Kod #314 - Przekroczenie czasu kalibracji czujnika prądu

Witam

Zaproszono mnie do awarii falownika SYMO 5.0-3-M z kodem błędu 314 "Przekroczenie czasu kalibracji czujnika prądu". Dokumentacja dostępna wyjaśnia w bardzo prosty sposób błąd jako: "Krótkotrwałe przerwanie trybu zasilania sieci. Falownik rozpoczyna od nowa rozruch systemu" i jest jeszcze gwiazdka "*) Jeśli komunikat statusu jest stale wyświetlany: Skontaktować się z technikiem serwisowym przeszkolonym przez firmę Fronius." i technik się pojawił. Klient zakupił sobie urządzenie bez Datamanager`a co przy instalacji z jednym urządzeniem stało się dość problematyczne gdyż wszystkie czynności wstępnego rozpoznania problemu można by prześledzić na solarweb. Po konsultacji z serwisem centralnym padło na oprogramowanie.  Podczas aktualizacji drobne różnice w oprogramowaniu były widoczne (załączone zdięcia). Niestety ponowne uruchomienie falownika pokazało , że kto inny tu rządzi i kod błędu pojawił się ponownie. W takim wypadku czekamy na kolejny dzień roboczy i szukamy innych rozwiązań. Dodam  na końcu iż wizyta serwisowa u klienta na instalacji odbyła się po 19:00 co zdecydowanie utrudnia pomoc. Oczywiście falownik wyposażony w Datamanager napewno łatwiej byłoby zdiagnozować nie wspomnę tu o liczniku SmartMeter,który poprawił by stan wiedzy o instalacji.

Tak się kończą okazyjne zakupy !!!

Informacje o perypetiach błędu 314 mile widziane.

Z poważaniem

Andrzej Długosz Eko-Anwa

Dodane pliki:
  • 20180407_192302.jpg
  • 20180407_194008.jpg
Janina Delura has reacted to this post.
Janina Delura

Witam,

Czy mogę prosić o informację  jak poradził Pan sobie z tym błędem bo właśnie u klienta się pojawił.

Krzysztof  Matuszak

Votaik Ekspert

Witam

Interwencja zakończyła się wymianą falownika i kłopoty zakończyły się.

Z poważaniem

Andrzej Długosz Eko-Anwa

503005359

oze@eko-anwa.p

Witam Wszystkich

Ostatnio mój klient miał identyczny problem błąd 314 - przyczyna 2 fazy po stronie zakładu energetycznego były jednakie.

Między L1 i L2 było 400 V AC miedzy L1 i L3 400 V AC a pomiędzy L2 i L3 mV AC ( napięcie szczątkowe).

Energetyka po około 4 godzinach rozwiązała problem.