Witam
Zaproszono mnie do awarii falownika SYMO 5.0-3-M z kodem błędu 314 "Przekroczenie czasu kalibracji czujnika prądu". Dokumentacja dostępna wyjaśnia w bardzo prosty sposób błąd jako: "Krótkotrwałe przerwanie trybu zasilania sieci. Falownik rozpoczyna od nowa rozruch systemu" i jest jeszcze gwiazdka "*) Jeśli komunikat statusu jest stale wyświetlany: Skontaktować się z technikiem serwisowym przeszkolonym przez firmę Fronius." i technik się pojawił. Klient zakupił sobie urządzenie bez Datamanager`a co przy instalacji z jednym urządzeniem stało się dość problematyczne gdyż wszystkie czynności wstępnego rozpoznania problemu można by prześledzić na solarweb. Po konsultacji z serwisem centralnym padło na oprogramowanie. Podczas aktualizacji drobne różnice w oprogramowaniu były widoczne (załączone zdięcia). Niestety ponowne uruchomienie falownika pokazało , że kto inny tu rządzi i kod błędu pojawił się ponownie. W takim wypadku czekamy na kolejny dzień roboczy i szukamy innych rozwiązań. Dodam na końcu iż wizyta serwisowa u klienta na instalacji odbyła się po 19:00 co zdecydowanie utrudnia pomoc. Oczywiście falownik wyposażony w Datamanager napewno łatwiej byłoby zdiagnozować nie wspomnę tu o liczniku SmartMeter,który poprawił by stan wiedzy o instalacji.
Tak się kończą okazyjne zakupy !!!
Informacje o perypetiach błędu 314 mile widziane.
Z poważaniem
Andrzej Długosz Eko-Anwa
Witam
Zaproszono mnie do awarii falownika SYMO 5.0-3-M z kodem błędu 314 "Przekroczenie czasu kalibracji czujnika prądu". Dokumentacja dostępna wyjaśnia w bardzo prosty sposób błąd jako: "Krótkotrwałe przerwanie trybu zasilania sieci. Falownik rozpoczyna od nowa rozruch systemu" i jest jeszcze gwiazdka "*) Jeśli komunikat statusu jest stale wyświetlany: Skontaktować się z technikiem serwisowym przeszkolonym przez firmę Fronius." i technik się pojawił. Klient zakupił sobie urządzenie bez Datamanager`a co przy instalacji z jednym urządzeniem stało się dość problematyczne gdyż wszystkie czynności wstępnego rozpoznania problemu można by prześledzić na solarweb. Po konsultacji z serwisem centralnym padło na oprogramowanie. Podczas aktualizacji drobne różnice w oprogramowaniu były widoczne (załączone zdięcia). Niestety ponowne uruchomienie falownika pokazało , że kto inny tu rządzi i kod błędu pojawił się ponownie. W takim wypadku czekamy na kolejny dzień roboczy i szukamy innych rozwiązań. Dodam na końcu iż wizyta serwisowa u klienta na instalacji odbyła się po 19:00 co zdecydowanie utrudnia pomoc. Oczywiście falownik wyposażony w Datamanager napewno łatwiej byłoby zdiagnozować nie wspomnę tu o liczniku SmartMeter,który poprawił by stan wiedzy o instalacji.
Tak się kończą okazyjne zakupy !!!
Informacje o perypetiach błędu 314 mile widziane.
Z poważaniem
Andrzej Długosz Eko-Anwa
Dodane pliki:Janina Delura has reacted to this post.