Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Kod #452 - moduł mocy, błąd komunikacji z płytą filtrów

Moduł mocy - błąd komunikacji z filtrem
Dlaczego ten kod sie pojawil? Czy ktos spotkal sie juz z tym problemem?

Cyprian Gałaj has reacted to this post.
Cyprian Gałaj

Dzień dobry,

może być kilka powodów takiego stanu rzeczy:

  • Problem z komunikacją spowodowany chwilowymi zakłóceniami środowiskowymi (siec, EMC itd.); Rozwiązanie: Korekcja automatyczna (uruchom ponownie falownik — odłącz i podłącz ponownie AC/DC)
  • Nieaktualne oprogramowanie; Rozwiązanie: Zainstaluj najnowsze oprogramowanie, najlepiej przez Solar.Web, zakładka USTAWIENIAKOMPONENTY

Jeżeli to nie pomoże, proszę zgłosić sprawę do instalatora, który wykonał instalację.

Serdecznie pozdrawiamy,
Fronius Polska

Cyprian Gałaj has reacted to this post.
Cyprian Gałaj
Produkujemy falowniki od 1992 roku!

Witam,

Czy ktoś jeszcze spotkał się z tym błędem? Może komuś udało się rozwiązać ten problem bez wysyłania do serwisu?

Kupiłem używany inwerter Gavos. Podobno był sprawny. Podmieniłem stary inwerter na tego kupionego forniusa wieczorem. Inwerter  miał produkcję rzędu kilkuset Watów min 30min (do zajścia słońca).  Późniejszym wieczorem nie spojrzałem czy jest błąd czy nie ma tylko od razu wyłączyłem go i doprowadziłem skrętkę do portu LAN. Próbowałem go skonfigurować i dopisać do solar.web, ale hasła, które dostałem od poprzedniego właściciela nie działały. Następnego dnia rano zauważyłem ten błąd.

Kontaktowałem się z serwisem Fronius i zrobiliśmy to co podaje instrukcja - czyli restart (odcięcie AC, później DC, odczekanie 10min i podłączenie DC i AC) - nie pomogło. Później poczyśliśmy hasła i zaktualizowaliśmy inwerter. Niestety to też nie pomogło.  Od razu dodam, że instalacja DC mieści się w parametrach tego inwertera i jest na 100% sprawna. Po stronie AC też wszystko jest ok. Nie mam problemów z za wysokim napięciem czy innymi zakłóceniami co sugerował mi sprzedawca.

Swoją drogą kontakt z serwisem Fronius wzorowy ;). SMA mogłoby wziąć przykład...

Cytat z Grzegorz Celiński data 27 sierpnia 2021, 16:22

Kupiłem używany inwerter Gavos.

Chyba GALVO

 

Swoją drogą kontakt z serwisem Fronius wzorowy ;). SMA mogłoby wziąć przykład...

Z tego co kojarzę to SMA to jakiś czas temu chyba zostało sprzedane w jakimś tam stopniu, apka nierozwijana etc... więc raczej się nie będą uczyć...

Zgadza się GALVO.

Z mojego doświadczenia z SMA problem jest taki, że mają zapchaną infolinię i czasem trzeba czekać po 30min, podobnie jest z zapytaniami mailowymi. Na odpowiedź trzeba czasem trochę poczekać. Ale sam serwis gwarancyjny bez zastrzeżeń. W ciągu 2 dni miałem nowy inwerter.

Wracając do problemu błędu 452 to chyba już nic więcej sam nie zrobię. Inwerter został zaktaulizowany i wielokrotnie restetowany. Podłaczałem go pod dwie różne instalacje działające na innych inwererach w tym jedna na Froniusie(ziemną 1,5kW i dachową 3kW). Za każdym razem jeżeli wyłączę inwerter na noc i rano włączę to wystartuje i z godzinę popracuje. Po czym wyskakuje błąd 452. Krótkie resety/wyłaczenia takie na 30min nie pomagają.

Byłem pewien, że ma to związek z podłaczeniem kabla sieciowego. Ale to już wyeleminowałem.