Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Kod #733 Galvo 2.5

Witam.

Dostałem informację o statusie 733 w fronius ie galvo 2.5 wg instrukcji mówi on o:

Nie podłączono nośnika da￾nych USB

Na wyświetlaczu jest wyświe￾tlany komunikat ostrzegawczy.

Podłączyć lub sprawdzić no￾śnik danych USB.

....

Na wyświetlaczu stałe wyświetla się status 733.

Z Tego co się dowiedziałem nie było nigdy tam nośnika danych.

Prąd i napięcie po podłączeniu miernika wydaje się być w normie.

Próbować podłączyć nośnik danych USB lub dokonać aktualizacji czy jest to coś innego i muszę kontaktować się z technikiem Froniusa?

Z góry dziekuje za pomoc, pozdrawiam

 

Edit:

Jeszcze jedna sprawa, a mianowicie jak to jest z monitoringiem poprzez solar web w tym przypadku? Falownik ma w sobie data managera gdyż widnieje antenka pdo pokrywa lecz w opcjach nie ma aktywacji punktu dostępowego? Czy sposób konfiguracji wygląda inaczej niż w nowszych symo czy najzwyczajniej wystarczy zaaktualizowac falownik poprzez USB ponieważ jest to kilkuletni "staruszek"?

Dodane pliki:
  • IMG_20210227_123958.jpg

Ja bym poszedł na początku w przywrócenie ustawień fabrycznych / tzw reset falownika i ponowna jego konfiguracja. Sprawdził czy po tym dalej będzie wyświetlany błąd. Jeśli wersja oprogramowania jest starsza to dokonał też aktualizacji jej ale między czynnościami obserwował czy błąd będzie powracał.

A i profilaktycznie zdjął obudowę i zrobił przeczyszczenia/przedmuchanie powietrzem falownika.

Możesz też spróbować podpiąć jakiegoś usb i uruchomić funkcję archiwizacji na nim danych po czym ją wyłączyć i odpiąć usb - czynność raczej w formie placebo ale można spróbować.

Jak nic to nie da to raczej kontakt z działem technicznym Fronius.

Co do błędu dodatkowy opis z gwiazdki:

*) Jeśli komunikat statusu jest stale wyświetlany: Skontaktować się z technikiem serwisowym przeszkolonym przez firmę Fronius.

 

Edit:

Kwestia czy był kiedyś podłączony do jakiegoś konta na solarweb?

Klient twierdzi, że nie. Była to inwestycja gminna. Powiedział w tej kwestii tyle że instalatorzy zostawili jakiś kabel i że można kiedyś będzie podłączyć do internetu - jego słowa. Chciałem właśnie coś w tym kierunku też przy okazji zrobić lecz nie widnieje punkt dostępowy dlatego pytałem o aktualizacje jeśli chciałbym opanować to poprzez WiFi.

Hmmm czyli jakiś staruszek...

Wedle opisów to niby powinien mieć w opcjach punkt dostępowy wifi ale jak nie ma to... może zanim coś zaczniesz przy nim robić może pospisuj dane jego i przedzwoń na infolinię aby ustalić konkretnie sytuację jak oni się do tego odniosą. Niby punkt dostępowy w falownikach jest głównie do pierwszej konfiguracji i w razie co dostępu do falownika jak nie jest on podpięty pod internet. Jak jest w nim karta datamenager to teraz kwestia jaki to model i sprawdzenia co ona ma za funkcję.

Możliwe że jak nigdy nic nie było przy nim robione to możliwe że jest jakaś stara wersja oprogramowania i trzeba zacząć od jego aktualizacji, ale jak piszesz że jest to staruszek to może warto zacząć od porządnego przeczyszczenia falownika i poprawienia wszystkich połączeń w nim (wyjęcie i ponowne wpięcie wtyczek aby wykluczyć problem wysunięcia lub straty kontaktu różnych wtyczek i kart w tym karty datamenager) oraz reset falownika.

Sprawa ma się następująco.

Na początku pomiary, w normie.

Zdjąłem falownik, coś tam wyczyściłem. Połączenia strony ac w normie, po stronie dc założyłem tulejki na kable ponieważ same odizolowane kable były wciśnięte w zacisk falownika.

Założyłem falownik.

Następnie pobrałem oprogramowanie z strony fronius na USB, dokonałem aktualizacji, parę minut i ok falownik "popykał" pojawił się status 473 jak dobrze pamiętam, który mówi o błędzie przekaźnika napięcia, poprzez kod wpisywany na wyświetlaczu ustawiłem konfiguracje na International 50hz i zaraz jednoczenie język falownika na polski gdyż nie było co oczywiście pojawiło się po aktualizacji razem z punktem dostępowym WiFi o którego braku wcześniej pisałem. Falownik ruszył i od jakieś czasu pracuje normalnie.

Także sprawa rozwiązana. Jak na razie.

Jeśli coś się będzie działo w tym temacie w najbliższym czasie pozwolę sobie tutaj poinformować.