Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

No battery voltage measured but battery is active

Mam instalację Gen24 z akumulatorem Byd, generalnie działa OK, ale niemal codziennie pojawia się błąd 1187 "No battery voltage measured but battery is active", czasem kilka razy w odstępie kilku minut. Wtedy dochodzi zwykle do zatrzymania falownika, który po chwili znów startuje i niby jest OK, aż do następnego razu po jakimś czasie. Zdarza się też komunikat 1240 "No battery detected" - najczęściej w odstępie kilku minut po komunikacie 1187 wspomnianym wyżej.

Co może być przyczyną? Jakiś defekt BYD, błędy w komunikacji Froniu <-> BYD, jakieś inne sugestie?

Szanowny Panie Grzegorzu,

 

Przyczyną kodu 1187 może być nieaktualne oprogramowanie falownika/baterii lub problemy komunikacyjne. Pierwszym krokiem do rozwiązania problemu jest aktualizacja falownika oraz baterii. Jeżeli to nie pomoże należy sprawdzić kabel komunikacyjny między baterią a falownikiem.

Przyczyny kodu 1240 są dokładnie takie same jak kodu 1187.

 

Jeżeli żadne z powyższych rozwiązań nie pomoże proszę o kontakt z naszym działem wsparcia pod adresem pv-support-poland@fronius.com. W mailu proszę o zawarcie numeru seryjnego GEN24 w celu dokonania dokładniejszej analizy problemu.

 

Pozdrawiam

Mariusz Majmurek

TSN

 

Zarówno falownik jak i akumulator są aktualizowane na bieżąco. Kabel komunikacyjny też jest wykonany zgodnie ze sztuką, taki sam z resztą - nawet dłuższy, jest poprowadzony do miernika energii i nigdy nie było z nim problemu.

Niemniej jednak, spróbuję wymienić kabel komunikacyjny, może faktycznie ma jakiś minimalny defekt i powoduje chwilowe problemy.

W każdym razie, jeśli podobny problem nie jest znany z innych instalacji, to być może tylko kabel zawodzi. Dzięki na razie za podpowiedź.

Czy wiadomo co było powodem problemów ?

Udało się je rozwiązać?

Jeszcze nie, trochę z braku czasu. Po którejś aktualizacji falownika problem jakby ustąpił, przynajmniej tak się wydawało przez kilka dni. Jednak komunikat nadal się pojawia, tylko teraz rzadziej - kilka razy w tygodniu, wcześniej pojawiał się niemalże codziennie, po kilka razy w krótkich odstępach czasu. No i teraz jest po polsku, al eto też pewnie zasługa którejś z ostatnich aktualizacji.

Dlatego teoria z wadliwym kablem komunikacyjnym nie bardzo mi pasuje to sytuacji, ale wymienię go kiedyś dla 100% pewności.

Cytat z Mariusz Majmurek data 17 lutego 2023, 11:51

Szanowny Panie Grzegorzu,

 

Przyczyną kodu 1187 może być nieaktualne oprogramowanie falownika/baterii lub problemy komunikacyjne. Pierwszym krokiem do rozwiązania problemu jest aktualizacja falownika oraz baterii. Jeżeli to nie pomoże należy sprawdzić kabel komunikacyjny między baterią a falownikiem.

Przyczyny kodu 1240 są dokładnie takie same jak kodu 1187.

 

Jeżeli żadne z powyższych rozwiązań nie pomoże proszę o kontakt z naszym działem wsparcia pod adresem pv-support-poland@fronius.com. W mailu proszę o zawarcie numeru seryjnego GEN24 w celu dokonania dokładniejszej analizy problemu.

 

Pozdrawiam

Mariusz Majmurek

TSN

 

Dzień dobry.

Komunikaty przez kilka miesięcy się nie pojawiały, natomiast ostatnio problem powrócił i znów kilka razy dziennie pojawia się komunikat 1187 i/lub 1240. Przypuszczam, że może to być związane z niedawną aktualizacja Gen24 lub akumulatora BYD - oba urządzenia zostały zaktualizowane do najnowszej wersji w tym samym czasie.

Mam wrażenie, że to jest jakaś niekompatybilność oprogramowania, bo samo okablowanie komunikacyjne z akumulatora do falownika się nie zmieniło, a problem pojawia się i znika co kilka tygodni/miesięcy, najpewniej w związku z kolejnymi zmianami oprogramowania.

Pozdr, Grzegorz

 

A jakie są aktualne wersje oprogramowania zainstalowane?

U mnie jest:

GEN  - 1.27.3-1

BMS - 3.27

BMU 3.22

Parametr table 12.1

Mam zainstalowane oprogramowania jak poniżej:

GEN24 - 1.27.3-1

BMU - 3.22

BMS - 3.27

Parameter Table - 9.2

 

Cytat z Grzegorz Gorny data 19 listopada 2023, 15:09

A jakie są aktualne wersje oprogramowania zainstalowane?

U mnie jest:

GEN  - 1.27.3-1

BMS - 3.27

BMU 3.22

Parametr table 12.1

 

Czyli tak samo. U mnie ten problem nie występuję.