Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań… Zapraszamy do aktywnego udziału!
WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka
pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy
przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!
Przydatne skrót klawiszy: alt+shift+h = pomoc edytora; alt+shift+z = dodatkowe menu edytora
Cytat z Grzegorz Witek data 16 lutego 2023, 22:00Mam instalację Gen24 z akumulatorem Byd, generalnie działa OK, ale niemal codziennie pojawia się błąd 1187 "No battery voltage measured but battery is active", czasem kilka razy w odstępie kilku minut. Wtedy dochodzi zwykle do zatrzymania falownika, który po chwili znów startuje i niby jest OK, aż do następnego razu po jakimś czasie. Zdarza się też komunikat 1240 "No battery detected" - najczęściej w odstępie kilku minut po komunikacie 1187 wspomnianym wyżej.
Co może być przyczyną? Jakiś defekt BYD, błędy w komunikacji Froniu <-> BYD, jakieś inne sugestie?
Mam instalację Gen24 z akumulatorem Byd, generalnie działa OK, ale niemal codziennie pojawia się błąd 1187 "No battery voltage measured but battery is active", czasem kilka razy w odstępie kilku minut. Wtedy dochodzi zwykle do zatrzymania falownika, który po chwili znów startuje i niby jest OK, aż do następnego razu po jakimś czasie. Zdarza się też komunikat 1240 "No battery detected" - najczęściej w odstępie kilku minut po komunikacie 1187 wspomnianym wyżej.
Co może być przyczyną? Jakiś defekt BYD, błędy w komunikacji Froniu <-> BYD, jakieś inne sugestie?
Cytat z Mariusz Majmurek data 17 lutego 2023, 11:51Szanowny Panie Grzegorzu,
Przyczyną kodu 1187 może być nieaktualne oprogramowanie falownika/baterii lub problemy komunikacyjne. Pierwszym krokiem do rozwiązania problemu jest aktualizacja falownika oraz baterii. Jeżeli to nie pomoże należy sprawdzić kabel komunikacyjny między baterią a falownikiem.
Przyczyny kodu 1240 są dokładnie takie same jak kodu 1187.
Jeżeli żadne z powyższych rozwiązań nie pomoże proszę o kontakt z naszym działem wsparcia pod adresem pv-support-poland@fronius.com. W mailu proszę o zawarcie numeru seryjnego GEN24 w celu dokonania dokładniejszej analizy problemu.
Pozdrawiam
Mariusz Majmurek
TSN
Szanowny Panie Grzegorzu,
Przyczyną kodu 1187 może być nieaktualne oprogramowanie falownika/baterii lub problemy komunikacyjne. Pierwszym krokiem do rozwiązania problemu jest aktualizacja falownika oraz baterii. Jeżeli to nie pomoże należy sprawdzić kabel komunikacyjny między baterią a falownikiem.
Przyczyny kodu 1240 są dokładnie takie same jak kodu 1187.
Jeżeli żadne z powyższych rozwiązań nie pomoże proszę o kontakt z naszym działem wsparcia pod adresem pv-support-poland@fronius.com. W mailu proszę o zawarcie numeru seryjnego GEN24 w celu dokonania dokładniejszej analizy problemu.
Pozdrawiam
Mariusz Majmurek
TSN
Cytat z Grzegorz Witek data 17 lutego 2023, 13:23Zarówno falownik jak i akumulator są aktualizowane na bieżąco. Kabel komunikacyjny też jest wykonany zgodnie ze sztuką, taki sam z resztą - nawet dłuższy, jest poprowadzony do miernika energii i nigdy nie było z nim problemu.
Niemniej jednak, spróbuję wymienić kabel komunikacyjny, może faktycznie ma jakiś minimalny defekt i powoduje chwilowe problemy.
W każdym razie, jeśli podobny problem nie jest znany z innych instalacji, to być może tylko kabel zawodzi. Dzięki na razie za podpowiedź.
Zarówno falownik jak i akumulator są aktualizowane na bieżąco. Kabel komunikacyjny też jest wykonany zgodnie ze sztuką, taki sam z resztą - nawet dłuższy, jest poprowadzony do miernika energii i nigdy nie było z nim problemu.
Niemniej jednak, spróbuję wymienić kabel komunikacyjny, może faktycznie ma jakiś minimalny defekt i powoduje chwilowe problemy.
W każdym razie, jeśli podobny problem nie jest znany z innych instalacji, to być może tylko kabel zawodzi. Dzięki na razie za podpowiedź.
Cytat z Artur Zioberczyk data 11 maja 2023, 18:16Czy wiadomo co było powodem problemów ?
Udało się je rozwiązać?
Czy wiadomo co było powodem problemów ?
Udało się je rozwiązać?
Cytat z Grzegorz Witek data 13 maja 2023, 10:53Jeszcze nie, trochę z braku czasu. Po którejś aktualizacji falownika problem jakby ustąpił, przynajmniej tak się wydawało przez kilka dni. Jednak komunikat nadal się pojawia, tylko teraz rzadziej - kilka razy w tygodniu, wcześniej pojawiał się niemalże codziennie, po kilka razy w krótkich odstępach czasu. No i teraz jest po polsku, al eto też pewnie zasługa którejś z ostatnich aktualizacji.
Dlatego teoria z wadliwym kablem komunikacyjnym nie bardzo mi pasuje to sytuacji, ale wymienię go kiedyś dla 100% pewności.
Jeszcze nie, trochę z braku czasu. Po którejś aktualizacji falownika problem jakby ustąpił, przynajmniej tak się wydawało przez kilka dni. Jednak komunikat nadal się pojawia, tylko teraz rzadziej - kilka razy w tygodniu, wcześniej pojawiał się niemalże codziennie, po kilka razy w krótkich odstępach czasu. No i teraz jest po polsku, al eto też pewnie zasługa którejś z ostatnich aktualizacji.
Dlatego teoria z wadliwym kablem komunikacyjnym nie bardzo mi pasuje to sytuacji, ale wymienię go kiedyś dla 100% pewności.
Cytat z Grzegorz Witek data 19 listopada 2023, 12:42Cytat z Mariusz Majmurek data 17 lutego 2023, 11:51Szanowny Panie Grzegorzu,
Przyczyną kodu 1187 może być nieaktualne oprogramowanie falownika/baterii lub problemy komunikacyjne. Pierwszym krokiem do rozwiązania problemu jest aktualizacja falownika oraz baterii. Jeżeli to nie pomoże należy sprawdzić kabel komunikacyjny między baterią a falownikiem.
Przyczyny kodu 1240 są dokładnie takie same jak kodu 1187.
Jeżeli żadne z powyższych rozwiązań nie pomoże proszę o kontakt z naszym działem wsparcia pod adresem pv-support-poland@fronius.com. W mailu proszę o zawarcie numeru seryjnego GEN24 w celu dokonania dokładniejszej analizy problemu.
Pozdrawiam
Mariusz Majmurek
TSN
Dzień dobry.
Komunikaty przez kilka miesięcy się nie pojawiały, natomiast ostatnio problem powrócił i znów kilka razy dziennie pojawia się komunikat 1187 i/lub 1240. Przypuszczam, że może to być związane z niedawną aktualizacja Gen24 lub akumulatora BYD - oba urządzenia zostały zaktualizowane do najnowszej wersji w tym samym czasie.
Mam wrażenie, że to jest jakaś niekompatybilność oprogramowania, bo samo okablowanie komunikacyjne z akumulatora do falownika się nie zmieniło, a problem pojawia się i znika co kilka tygodni/miesięcy, najpewniej w związku z kolejnymi zmianami oprogramowania.
Pozdr, Grzegorz
Cytat z Mariusz Majmurek data 17 lutego 2023, 11:51Szanowny Panie Grzegorzu,
Przyczyną kodu 1187 może być nieaktualne oprogramowanie falownika/baterii lub problemy komunikacyjne. Pierwszym krokiem do rozwiązania problemu jest aktualizacja falownika oraz baterii. Jeżeli to nie pomoże należy sprawdzić kabel komunikacyjny między baterią a falownikiem.
Przyczyny kodu 1240 są dokładnie takie same jak kodu 1187.
Jeżeli żadne z powyższych rozwiązań nie pomoże proszę o kontakt z naszym działem wsparcia pod adresem pv-support-poland@fronius.com. W mailu proszę o zawarcie numeru seryjnego GEN24 w celu dokonania dokładniejszej analizy problemu.
Pozdrawiam
Mariusz Majmurek
TSN
Dzień dobry.
Komunikaty przez kilka miesięcy się nie pojawiały, natomiast ostatnio problem powrócił i znów kilka razy dziennie pojawia się komunikat 1187 i/lub 1240. Przypuszczam, że może to być związane z niedawną aktualizacja Gen24 lub akumulatora BYD - oba urządzenia zostały zaktualizowane do najnowszej wersji w tym samym czasie.
Mam wrażenie, że to jest jakaś niekompatybilność oprogramowania, bo samo okablowanie komunikacyjne z akumulatora do falownika się nie zmieniło, a problem pojawia się i znika co kilka tygodni/miesięcy, najpewniej w związku z kolejnymi zmianami oprogramowania.
Pozdr, Grzegorz
Cytat z Grzegorz Gorny data 19 listopada 2023, 15:09A jakie są aktualne wersje oprogramowania zainstalowane?
U mnie jest:
GEN - 1.27.3-1
BMS - 3.27
BMU 3.22
Parametr table 12.1
A jakie są aktualne wersje oprogramowania zainstalowane?
U mnie jest:
GEN - 1.27.3-1
BMS - 3.27
BMU 3.22
Parametr table 12.1
Cytat z Grzegorz Witek data 3 grudnia 2023, 18:57Mam zainstalowane oprogramowania jak poniżej:
GEN24 - 1.27.3-1
BMU - 3.22
BMS - 3.27
Parameter Table - 9.2
Cytat z Grzegorz Gorny data 19 listopada 2023, 15:09A jakie są aktualne wersje oprogramowania zainstalowane?
U mnie jest:
GEN - 1.27.3-1
BMS - 3.27
BMU 3.22
Parametr table 12.1
Mam zainstalowane oprogramowania jak poniżej:
GEN24 - 1.27.3-1
BMU - 3.22
BMS - 3.27
Parameter Table - 9.2
Cytat z Grzegorz Gorny data 19 listopada 2023, 15:09A jakie są aktualne wersje oprogramowania zainstalowane?
U mnie jest:
GEN - 1.27.3-1
BMS - 3.27
BMU 3.22
Parametr table 12.1
Cytat z Grzegorz Gorny data 4 grudnia 2023, 15:10Czyli tak samo. U mnie ten problem nie występuję.
Czyli tak samo. U mnie ten problem nie występuję.