Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Partacze instalatorzy - 280v w gniazdku + spalone agd

Witam, poszukuję pomocy bo nie znam się na zagadanieniach instalacji pv i elektrycznej a przygoda spotkała mnie okrutna.

Kupiłem instalację od firmy w okolicach Poznania (nazwę pominę na tym etapie), dostawca solidny, duży, o sprawdzonej opinii. Na montaż przysłano ekipę młodziaków, poradzili sobie jednak sprawnie. Ok tygodnia po oddaniu instalacji enea wymieniła licznik i pozwolili odpalić produkcję.

 

w okresie 04.06. - 16.06. średni dzienny uzysk z 3,2kWp wynosił 6-8 kWh/dzień, falownik co chwilę się wyłączał meldując za wysokie napięcie w sieci. W pierszym kroku zmieniono ustawienia masymalnego napięcia w falowniku - nic to nie dało. Po interwencji, ekipa która montowała instalację przyjechała, z pomocą infolinii dokonała prób zmian fazy podpiecia falownika (jednofazowy) i orzekła, że z ich strony wszystko jest ok a winę ponosi enea. Falownik nadal pracował bez zmian - test, produkcja, wzrost napięcia do 280V, rozłączenie. I tak w kółko.