Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Problem z uruchomieniem Falownika Gen 24 10. Kod błędu 1065

Page 1 of 2Next

Dzień dobry, mam nową instalację uruchomioną 03.08.2022 w pierwszym dniu falownik działał przez około godzinę, kolejne dni aż do dzis nadal nie reaguje przy próbach uruchomienia wyrzuca taki komunikat jak w załączniku . Nie mogę nigdzie znaleźć informacji o co chodzi. Instalatorzy twierdza, że to przeciążenie sieci, zrobiłem  pomiary i ani razu wartość nie przekroczyła 235V, więc to nie problem sieci. Załączam też parametry z dziś godzina 14:00 słonecznie.

Proszę o wsparcie.

Dodane pliki:
  • Screenshot_20220807-125909_Solarstart.jpg
  • Screenshot_20220807-140714_Solarstart.jpg
  • Screenshot_20220807-140729_Solarstart.jpg
  • Screenshot_20220807-140740_Solarstart.jpg

Podrzuć link do swojej instalacji (solarweb, ustawienia, uprawnienia).

Wedle informacji coś jak by z pierwszą fazą.

1065 wedle: LINK

/ New error codes for hardware defect in the AC bridge circuit. State 1065 for L1, 1066 for L2 and 1068 for L3 have been added.

/ Nowe kody błędów dla defektu sprzętowego w obwodzie mostka AC. Stan 1065 dla L1, 1066 dla L2 i 1068 dla L3 zostało dodane.

 

Instalator nie nadał mi uprawnień w solarweb do ustawien instalacji, ale mam dostęp do solar.strat. Co konkretnie jest potrzebne?

 

I co zrobić z tym błędem? falownik przez niego nie działa...

Hmmm, może tak, na komputerze na jakiejś przeglądarce wejdź na stronę solarweb (zaloguj się na swoje konto) i wejdź w zakładkę ustawienia i uprawnienia.

Jeśli nie masz dostępu do zakładki ustawienia znaczy że instalator falownik zarejestrował na swoje konto i tobie dał dostęp jako gość. Jeśli tak to kolejni ograniczeni instalatorzy którym zdaje się że ograniczając w ten sposób właściciela instalacji PV ratują go przed namieszaniem w niej (np ustawienia falownika których tam nie ma).

Prawidłowo to falownik powinien być zarejestrowany na konto właściciela instalacji (twój adres email) i dopiero oni dodają swoje konto jako nadzorca w ustawieniach twojego konta..

Jak byś podał link to sprawdziłbym historię pracy falownika i zarejestrowane parametry pracy.

I co zrobić z tym błędem? falownik przez niego nie działa...

Pozostaje jutro dzwonić do firmy która zainstalowała ci falownik aby zjawili się u ciebie i sprawdzili co jest nie tak. Czyli co powiedzieli że to przeciążenie sieci i co kazali czekać? Czy w ogóle falownik od dnia pierwszego uruchomienia instalacji coś więcej pracował niż tą godzinę?

Ok, sprawdzę jutro z kompa,  jak coś to zadzwonię do instalatora żeby mi dał normalny dostęp, oni to chyba mniej wiedzą na ten temat niż ja....

 

Co do info od instalatora, uznali,  że to problem po stronie transformatora i będą pisać do taurona o obniżenie napięcia... co nią ma sensu bo nawet dziś przy bardzo ładnej pogodzie na żadnej fazie napięcie nie skończyło powyżej 235V...

W środę przez tą godzinę falownik działał, i koło 12:35, przestał, czwartek piątek i do wczoraj wieczora nic nie ruszyło a instalator uznał to co powyżej napisałem, jakiekolwiek rozmowy zakończyły się w piątek o 16, bo do tej godziny pracują w weekendy nie m kontaktu... Wczoraj wieczorem zacząłem trochę kąbinowac zrobiłem mu aktualizację (chwilę podziałał), póniej wyłączalem i włączalem zasilanie, ustawiłem połączenie po LAN-ie podejmował próby startu i się rozlaczali wywołując tytułowy błąd.

 

Szanowny Panie,

Kod błędu oraz zachowanie Pana urządzenia wskazuje na uszkodzenie, proszę tylko o zweryfikowanie czy ma Pan aktualne oprogramowanie.

Jeżeli po aktualizacji falownik nie będzie działać, proszę kontaktować się z instalatorem celem rozpoczęcia procesu serwisowego.

Pozdrawiam,

Sebastian Słabosz

Cytat z Sebastian Słabosz data 8 sierpnia 2022, 10:16

Szanowny Panie,

Kod błędu oraz zachowanie Pana urządzenia wskazuje na uszkodzenie, proszę tylko o zweryfikowanie czy ma Pan aktualne oprogramowanie.

Jeżeli po aktualizacji falownik nie będzie działać, proszę kontaktować się z instalatorem celem rozpoczęcia procesu serwisowego.

Pozdrawiam,

Sebastian Słabosz

Dzień dobry a jakie powinno być aktualne oprogramowanie?

Pozdrawiam

Szanowny Panie,

Dostępna: 1.21.6-1
Pozdrawiam,
Sebastian Słabosz
Cytat z karllo data 7 sierpnia 2022, 19:32

Hmmm, może tak, na komputerze na jakiejś przeglądarce wejdź na stronę solarweb (zaloguj się na swoje konto) i wejdź w zakładkę ustawienia i uprawnienia.

Jeśli nie masz dostępu do zakładki ustawienia znaczy że instalator falownik zarejestrował na swoje konto i tobie dał dostęp jako gość. Jeśli tak to kolejni ograniczeni instalatorzy którym zdaje się że ograniczając w ten sposób właściciela instalacji PV ratują go przed namieszaniem w niej (np ustawienia falownika których tam nie ma).

Prawidłowo to falownik powinien być zarejestrowany na konto właściciela instalacji (twój adres email) i dopiero oni dodają swoje konto jako nadzorca w ustawieniach twojego konta..

Jak byś podał link to sprawdziłbym historię pracy falownika i zarejestrowane parametry pracy.

I co zrobić z tym błędem? falownik przez niego nie działa...

Pozostaje jutro dzwonić do firmy która zainstalowała ci falownik aby zjawili się u ciebie i sprawdzili co jest nie tak. Czyli co powiedzieli że to przeciążenie sieci i co kazali czekać? Czy w ogóle falownik od dnia pierwszego uruchomienia instalacji coś więcej pracował niż tą godzinę?

Cześć, podsyłam link mam nadzieje, że zadziała:

https://www.solarweb.com/PvSystemSettings/Permissions?pvSystemId=08166924-b3c5-406f-a542-942f617fae8a

 

Cytat z Sebastian Słabosz data 8 sierpnia 2022, 10:26

Szanowny Panie,

Dostępna: 1.21.6-1
Pozdrawiam,
Sebastian Słabosz

To mam aktualne.

 

Dodane pliki:
  • Zrzut-ekranu-2022-08-08-111606.png
Page 1 of 2Next