Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Problemy z siecią WiFi (po aktualizacji?)

Page 1 of 2Next

Witam,

mam falownik Fronius Symo 8.2 od prawie 2 lat. Za wyjątkiem problemów, jakie przysparzały optymalizatory Tigo, nie było z nim żadnych problemów. Aż do mniej więcej tygodnia temu. Ponieważ mam go podłączonego do system inteligentnego budynku, mogłem zauważyć przerwy w komunikacji. Idąc dalej, zauważyłem, że "wypada" czasem też z sieci WiFi. Jak już wypada, to raczej na kilkadziesiąt minut/kilka/naście godzin. Restart falownika nie działa lub działa na moment. Restart Datamanagera też nic nie daje. Po jakimś czasie falownik znowu sam łączy się z routerem i przesyła dane.

Co dziwne, dziś była taka sytauacja:
falownik, który ma zatrzymany w menu punkt dostępu (zdaje się, że standard pracy po jego skonfigurowaniu bezpośrednim), i ma problem z komunikacją - nie przesyła danych ale widać go zalogowanego na routerze - nie daje się połączyć wchodząc na jego IP - strona niedostepna. Ale gdy włączyłem w falowniku punkt dostępu można się już było z nim połączyć i tu właśnie najciekawsze - nie zmieniając w laptopie sieci na wykreowaną przez falownik [FRONIUS_240.XXXXX], tylko nadal będąc w sieci domowej i używając nadal IP nadanego przez router (a nie serwisowego 192.168.250.181) - daje się zalogować na falownik. Jedynie ma problem z pingiem strony solarweb.com

Teraz sprawdziłem, nie jest to raczej wina ostatniej aktualizacji bo robiłem ją 16.09 dla DataManagera (do 3.23.6-1) a pierwszy raz problem z wypadnięciem z sieci pojawił się 13.09. Fakt, że od 16.09 one się nasiliły (wydłużyły czasu niedostępności).

Pada karta DataManagera? Czy coś jest nie tak z jakąś konfiguracją?

pozdrawiam

Też widuję falownik offline ale raczej jest to rzadkie zjawisko... i jak sprawdzałem czy jest na liście podpiętych do rutera to go tam nie było, często wystarczy zresetować u mnie ruter i spokojnie wtedy łączy się. Kwestia że w tym czasie inne urządzenia dalej są podpięte a sam falownik nie...

Na tą chwilę nie zawracam sobie tym głowy gdyż jest to rzadkie zjawisko ale prędzej obwiniłbym jakiś błąd w oprogramowaniu falownika lub rutera wedle utrzymania połączenia/wznowienia połączenia.

Karat datamenager ma podwójny tryb działania tak jak np: w smartfonach i albo używasz wifi albo punktu dostępowego (działa jak ruter wifi) ale nigdy razem.

Aktualizacja - wkrótce po napisaniu powyższego posta aktualizowałem falownik (nie Datamanagera). Po zaktualizowaniu się falownik znowu przestał być dostępny. Sprawdziłem, falownik w międzyczasie wyłączył swój punkt dostępu. Po ponownym włączeniu punktu znowu się komunikuje i można się na niego zalogować.

Cytat z karllo data 20 września 2022, 18:12

Karat datamenager ma podwójny tryb działania tak jak np: w smartfonach i albo używasz wifi albo punktu dostępowego (działa jak ruter wifi) ale nigdy razem.

Dlatego właśnie mnie dziwi zachowanie jakie opisałem.

Cytat z Jakub Fajfer data 20 września 2022, 18:18

Aktualizacja - wkrótce po napisaniu powyższego posta aktualizowałem falownik (nie Datamanagera). Po zaktualizowaniu się falownik znowu przestał być dostępny. Sprawdziłem, falownik w międzyczasie wyłączył swój punkt dostępu. Po ponownym włączeniu punktu znowu się komunikuje i można się na niego zalogować.

ale punkt dostępowy nie służy do komunikacji z chmurą

Nie powinien ale coś jest nie tak jeśli po jego uruchomieniu przesyła dane.

Według Pomocy Technicznej infolinii Froniusa włączenie punktu dostępu Froniusa nie wyłącza komunikacji z siecią WLAN. Pytałem dwa razy. Aktualnie nie mogę zweryfikować, u mnie bywa, że tak działa ale wygląda na to, że mój Datamanager nie jest aktualnie wzorcowym urządzeniem Fronius.

Udało się rozwiązać ten problem? Niestety mam podobny problem po tej aktualizacji.

Robert

Udało. Wystarczyło wymienić DataManagera 🙂 Przy czym trzeba być czujnym bo u niektórych konsultantów w Supporcie istnieje dość silne przekonanie, że większość problemów leży po stronie sieci domowej/routera. Nie znam statystyk ale trzeba być ostrożnym by nie utknąć w tej ścieżce.

Dlatego możliwe problemy związane z innymi urządzeniami w naszym domu warto najpierw wykluczyć tak aby nikt ci na siłę nie wmawiał że problem jest u ciebie a nie z ich urządzeniem...

Page 1 of 2Next