Zapraszamy do aktywnego udziału!
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora
WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!
Problemy z siecią WiFi (po aktualizacji?)
Cytat z Jakub Fajfer data 20 września 2022, 17:37Witam,
mam falownik Fronius Symo 8.2 od prawie 2 lat. Za wyjątkiem problemów, jakie przysparzały optymalizatory Tigo, nie było z nim żadnych problemów. Aż do mniej więcej tygodnia temu. Ponieważ mam go podłączonego do system inteligentnego budynku, mogłem zauważyć przerwy w komunikacji. Idąc dalej, zauważyłem, że "wypada" czasem też z sieci WiFi. Jak już wypada, to raczej na kilkadziesiąt minut/kilka/naście godzin. Restart falownika nie działa lub działa na moment. Restart Datamanagera też nic nie daje. Po jakimś czasie falownik znowu sam łączy się z routerem i przesyła dane.
Co dziwne, dziś była taka sytauacja:
falownik, który ma zatrzymany w menu punkt dostępu (zdaje się, że standard pracy po jego skonfigurowaniu bezpośrednim), i ma problem z komunikacją - nie przesyła danych ale widać go zalogowanego na routerze - nie daje się połączyć wchodząc na jego IP - strona niedostepna. Ale gdy włączyłem w falowniku punkt dostępu można się już było z nim połączyć i tu właśnie najciekawsze - nie zmieniając w laptopie sieci na wykreowaną przez falownik [FRONIUS_240.XXXXX], tylko nadal będąc w sieci domowej i używając nadal IP nadanego przez router (a nie serwisowego 192.168.250.181) - daje się zalogować na falownik. Jedynie ma problem z pingiem strony solarweb.comTeraz sprawdziłem, nie jest to raczej wina ostatniej aktualizacji bo robiłem ją 16.09 dla DataManagera (do 3.23.6-1) a pierwszy raz problem z wypadnięciem z sieci pojawił się 13.09. Fakt, że od 16.09 one się nasiliły (wydłużyły czasu niedostępności).
Pada karta DataManagera? Czy coś jest nie tak z jakąś konfiguracją?
pozdrawiam
Witam,
mam falownik Fronius Symo 8.2 od prawie 2 lat. Za wyjątkiem problemów, jakie przysparzały optymalizatory Tigo, nie było z nim żadnych problemów. Aż do mniej więcej tygodnia temu. Ponieważ mam go podłączonego do system inteligentnego budynku, mogłem zauważyć przerwy w komunikacji. Idąc dalej, zauważyłem, że "wypada" czasem też z sieci WiFi. Jak już wypada, to raczej na kilkadziesiąt minut/kilka/naście godzin. Restart falownika nie działa lub działa na moment. Restart Datamanagera też nic nie daje. Po jakimś czasie falownik znowu sam łączy się z routerem i przesyła dane.
Co dziwne, dziś była taka sytauacja:
falownik, który ma zatrzymany w menu punkt dostępu (zdaje się, że standard pracy po jego skonfigurowaniu bezpośrednim), i ma problem z komunikacją - nie przesyła danych ale widać go zalogowanego na routerze - nie daje się połączyć wchodząc na jego IP - strona niedostepna. Ale gdy włączyłem w falowniku punkt dostępu można się już było z nim połączyć i tu właśnie najciekawsze - nie zmieniając w laptopie sieci na wykreowaną przez falownik [FRONIUS_240.XXXXX], tylko nadal będąc w sieci domowej i używając nadal IP nadanego przez router (a nie serwisowego 192.168.250.181) - daje się zalogować na falownik. Jedynie ma problem z pingiem strony solarweb.com
Teraz sprawdziłem, nie jest to raczej wina ostatniej aktualizacji bo robiłem ją 16.09 dla DataManagera (do 3.23.6-1) a pierwszy raz problem z wypadnięciem z sieci pojawił się 13.09. Fakt, że od 16.09 one się nasiliły (wydłużyły czasu niedostępności).
Pada karta DataManagera? Czy coś jest nie tak z jakąś konfiguracją?
pozdrawiam
Cytat z kar llo data 20 września 2022, 18:12Też widuję falownik offline ale raczej jest to rzadkie zjawisko... i jak sprawdzałem czy jest na liście podpiętych do rutera to go tam nie było, często wystarczy zresetować u mnie ruter i spokojnie wtedy łączy się. Kwestia że w tym czasie inne urządzenia dalej są podpięte a sam falownik nie...
Na tą chwilę nie zawracam sobie tym głowy gdyż jest to rzadkie zjawisko ale prędzej obwiniłbym jakiś błąd w oprogramowaniu falownika lub rutera wedle utrzymania połączenia/wznowienia połączenia.
Karat datamenager ma podwójny tryb działania tak jak np: w smartfonach i albo używasz wifi albo punktu dostępowego (działa jak ruter wifi) ale nigdy razem.
Też widuję falownik offline ale raczej jest to rzadkie zjawisko... i jak sprawdzałem czy jest na liście podpiętych do rutera to go tam nie było, często wystarczy zresetować u mnie ruter i spokojnie wtedy łączy się. Kwestia że w tym czasie inne urządzenia dalej są podpięte a sam falownik nie...
Na tą chwilę nie zawracam sobie tym głowy gdyż jest to rzadkie zjawisko ale prędzej obwiniłbym jakiś błąd w oprogramowaniu falownika lub rutera wedle utrzymania połączenia/wznowienia połączenia.
Karat datamenager ma podwójny tryb działania tak jak np: w smartfonach i albo używasz wifi albo punktu dostępowego (działa jak ruter wifi) ale nigdy razem.
Cytat z Jakub Fajfer data 20 września 2022, 18:18Aktualizacja - wkrótce po napisaniu powyższego posta aktualizowałem falownik (nie Datamanagera). Po zaktualizowaniu się falownik znowu przestał być dostępny. Sprawdziłem, falownik w międzyczasie wyłączył swój punkt dostępu. Po ponownym włączeniu punktu znowu się komunikuje i można się na niego zalogować.
Aktualizacja - wkrótce po napisaniu powyższego posta aktualizowałem falownik (nie Datamanagera). Po zaktualizowaniu się falownik znowu przestał być dostępny. Sprawdziłem, falownik w międzyczasie wyłączył swój punkt dostępu. Po ponownym włączeniu punktu znowu się komunikuje i można się na niego zalogować.
Cytat z Jakub Fajfer data 20 września 2022, 18:20Cytat z karllo data 20 września 2022, 18:12Karat datamenager ma podwójny tryb działania tak jak np: w smartfonach i albo używasz wifi albo punktu dostępowego (działa jak ruter wifi) ale nigdy razem.
Dlatego właśnie mnie dziwi zachowanie jakie opisałem.
Cytat z karllo data 20 września 2022, 18:12Karat datamenager ma podwójny tryb działania tak jak np: w smartfonach i albo używasz wifi albo punktu dostępowego (działa jak ruter wifi) ale nigdy razem.
Dlatego właśnie mnie dziwi zachowanie jakie opisałem.
Cytat z Bartosz Jany data 21 września 2022, 20:15Cytat z Jakub Fajfer data 20 września 2022, 18:18Aktualizacja - wkrótce po napisaniu powyższego posta aktualizowałem falownik (nie Datamanagera). Po zaktualizowaniu się falownik znowu przestał być dostępny. Sprawdziłem, falownik w międzyczasie wyłączył swój punkt dostępu. Po ponownym włączeniu punktu znowu się komunikuje i można się na niego zalogować.
ale punkt dostępowy nie służy do komunikacji z chmurą
Cytat z Jakub Fajfer data 20 września 2022, 18:18Aktualizacja - wkrótce po napisaniu powyższego posta aktualizowałem falownik (nie Datamanagera). Po zaktualizowaniu się falownik znowu przestał być dostępny. Sprawdziłem, falownik w międzyczasie wyłączył swój punkt dostępu. Po ponownym włączeniu punktu znowu się komunikuje i można się na niego zalogować.
ale punkt dostępowy nie służy do komunikacji z chmurą
Cytat z Jakub Fajfer data 29 września 2022, 08:40Według Pomocy Technicznej infolinii Froniusa włączenie punktu dostępu Froniusa nie wyłącza komunikacji z siecią WLAN. Pytałem dwa razy. Aktualnie nie mogę zweryfikować, u mnie bywa, że tak działa ale wygląda na to, że mój Datamanager nie jest aktualnie wzorcowym urządzeniem Fronius.
Według Pomocy Technicznej infolinii Froniusa włączenie punktu dostępu Froniusa nie wyłącza komunikacji z siecią WLAN. Pytałem dwa razy. Aktualnie nie mogę zweryfikować, u mnie bywa, że tak działa ale wygląda na to, że mój Datamanager nie jest aktualnie wzorcowym urządzeniem Fronius.
Cytat z Robert Łukaszczyk data 5 grudnia 2022, 21:25Udało się rozwiązać ten problem? Niestety mam podobny problem po tej aktualizacji.
Robert
Udało się rozwiązać ten problem? Niestety mam podobny problem po tej aktualizacji.
Robert
Cytat z Jakub Fajfer data 6 grudnia 2022, 14:28Udało. Wystarczyło wymienić DataManagera 🙂 Przy czym trzeba być czujnym bo u niektórych konsultantów w Supporcie istnieje dość silne przekonanie, że większość problemów leży po stronie sieci domowej/routera. Nie znam statystyk ale trzeba być ostrożnym by nie utknąć w tej ścieżce.
Udało. Wystarczyło wymienić DataManagera 🙂 Przy czym trzeba być czujnym bo u niektórych konsultantów w Supporcie istnieje dość silne przekonanie, że większość problemów leży po stronie sieci domowej/routera. Nie znam statystyk ale trzeba być ostrożnym by nie utknąć w tej ścieżce.
Cytat z kar llo data 6 grudnia 2022, 16:58Dlatego możliwe problemy związane z innymi urządzeniami w naszym domu warto najpierw wykluczyć tak aby nikt ci na siłę nie wmawiał że problem jest u ciebie a nie z ich urządzeniem...
Dlatego możliwe problemy związane z innymi urządzeniami w naszym domu warto najpierw wykluczyć tak aby nikt ci na siłę nie wmawiał że problem jest u ciebie a nie z ich urządzeniem...