Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

procedura serwisu / naprawa serwisowa / uszkodzony wyświetlacz

Dzień dobry,

niestety mamy do czynienia z pierwszym serwisem falownika marki Fronius. Wyświetlacz uległ uszkodzeniu i zmienia samoistnie swoje funkcje, o fakcie dowiedziałem się przez przypadek jak byłem u klienta z próbą podłączenia falownika do internetu (falownik ma trochę ponad 2 lata). Dzwoniłem na infolinie fronius i otrzymałem informację, że muszę wysłać falownik do naprawy poprzez portal solar SOS i naprawa na 99% będzie odpłatana. Uzupełniłem swoje dane bankowe  na portalu SOS ponieważ to nasz pierwszy serwis i utworzyłem "naprawa urządzenia". Opisałem tam nasz przypadek, kod serwisowy wpisałem inny ponieważ żaden mi się nie wyświetlał na falowniku.  Jak próbowałem utworzyć list przewozowy DHL nie widziałem co mam uzupełnić w pozycji nr identyfikacyjny klienta i postanowiłem jeszcze raz zadzwonić na infolinie. Pan z infolini poinformował mnie, że zanim wyśle falownik to przy usterce jaka u mnie występuje powinienem wpierw przesłać zdjęcia płytek drukowanych na których widać kondensatory, które prawdopodobnie uległy uszkodzeniu i dopiero na tej podstawie dostanę od pomocy technicznej informacje na email co mam spakować do wysyłki. Powiedział mi także, że usterka ta nie podlega pod gwarancje ponieważ do uszkodzenia dochodzi w 99% przypadkach przy przepięciach z sieci lub przy zaniku zera. Logowałem się do profilu SOS i nawet nie widzę tam opcji dodania zdjęć do zgłoszenia naprawy, które utworzyłem(przy pierwszym zgłoszeniu była taka opcja). Proszę o informację jak wygląda cała procedura naprawy falownika, jakie kroki należy wykonać. Pan przez telefon mnie poinformował, że jak wyśle cały falownik to koszty mogą być bardzo duże ale nie umiał mi powiedzieć jakie. Przy takiej naprawie faktura będzie wystawiona prosto na klienta czy na moją firmę czy jak wygląda cały proces. Jak wygląda także proces obsługi gwarancyjnej przez firmy wykonawcze? Czy taki serwis dla naszej firmy to jest czysta strata finansowa czy na jakiej zasadzie to się odbywa, czy istnieje jakaś refundacja kosztów? Przydał by się gdzieś opis postępowania krok po kroku dla firm, które nie korzystały jeszcze z usług serwisowych. Klientowi na ten moment nie przedstawiłem żadnych kosztów, które może ponieść bo sam jestem w pełnej niewiedzy, klient na ten moment raczej myśli, że naprawa będzie pokryta z gwarancji urządzenia.

Szanowny Panie,
Zachowanie wyświetlacza jest typowe dla uszkodzenia kondensatorów w skutek zbyt wysokiego napięcia. Takie przypadki są naprawiane pozagwarancyjnie a koszty zazwyczaj pokrywa ubezpieczenie budynku.
Zdjęcia można dodać na 2 sposoby, w solar sos:
Należy wejść w sprawy, wybrać sprawę z listy.
Następnie z górnego menu wybrać wiadomości i na dole w okienku wpisywania wiadomości jest symbol załącznika.

Można także wysłać maila na pv-support-poland@fronius.com.

W lewym dolnym roku pod menu jest również możliwość podejrzenia kosztów serwisowych.

Film z obsługi solar-sos:

Pozdrawiam.

Bartosz Jany has reacted to this post.
Bartosz Jany