Zapraszamy do aktywnego udziału!
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora
WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!
Program Solar.service - hasło
Cytat z Tomasz Lichowski data 30 czerwca 2020, 10:54Witam serdecznie,
Zainstalowałem program Solar.service i w momencie łączenia z urządzeniem prosi o hasło. Hasło admin i service które ustawiłem w ustawieniach Datamanagera nie działa. O jakie hasło dokładnie chodzi? Skąd je uzyskać?
Z góry dziękuje!
Witam serdecznie,
Zainstalowałem program Solar.service i w momencie łączenia z urządzeniem prosi o hasło. Hasło admin i service które ustawiłem w ustawieniach Datamanagera nie działa. O jakie hasło dokładnie chodzi? Skąd je uzyskać?
Z góry dziękuje!
Cytat z kar llo data 30 czerwca 2020, 21:44U mnie nie zawsze da się zalogować od razu... Sprawdź jeszcze raz hasła, w razie co to je zmień i spróbuj ponownie się zalogować przez aplikację... Nie można też wykluczyć błędnego działania aplikacji.
Którego użytkownika hasło trzeba podać to ci nie powiem, u siebie mam takie samo dla tych trzech kont (user, admin i service) u mnie i tak to nie ma znaczenia i ja mam tylko do niego dostęp...
U mnie nie zawsze da się zalogować od razu... Sprawdź jeszcze raz hasła, w razie co to je zmień i spróbuj ponownie się zalogować przez aplikację... Nie można też wykluczyć błędnego działania aplikacji.
Którego użytkownika hasło trzeba podać to ci nie powiem, u siebie mam takie samo dla tych trzech kont (user, admin i service) u mnie i tak to nie ma znaczenia i ja mam tylko do niego dostęp...
Cytat z Aśka Kłosińska data 20 września 2020, 00:46Gdzie w menu mozna zmienc te hasla, troche to dziwne i niestety niedopracowane. Pierwsze uruchomienie i konfiguracja moze nastreczac problemow. Mi juz kreci i kreci, hasla wpisuje te ktore dalam i jakos nic, cos tu trzeba dopracowac, do tego ten bug z jezykiem, ze trzeba najlepiej zmienic na ang. Niby mercedes, a na poczatku trzeba sie infolinia podpierac. Juz forum przetrzepalam w te i z powrotem. I zamiast jednej wlasciwej sciezki to kilka roznych opcji sie wylania i jak na razie konfiguracja dalej utknela w martwym punkcie. Z instrukcji tez slabo, do tego trzeba ja ekstra z netu sciagac, bo z falownikiem nie bylo. I teraz szukaj instrukcji do Symo, drugiej do Smart Metera i Datamanagera, bo moze tam czlowiek cos znajdzie. Do tego webinarium o kazdym tym produkcie, a jeszcze moze na YT, ktos cos madrego umiescil na ten temat i tak sie czlowiek przez caly weekend z tym buja i dalej nic. Jedyna nadzieja, ze sie w pn na infolinie dodzwonie. A w Austri niby porzadek lubia, a cos nie widac przy pierwszej konfiguracji. Zrobcie cos z tym Panstwo, zeby to sprawniej szlo, bylo bardziej jednolite i uporzadkowane, bo w Austri to chyba im za to wiecej placa, wiec cos madre glowy by powinny wycisnac, a akurat w Panstwa kompetencje nie watpie. Na razie slabo to wyglada, a przydaloby sie jakas jedna wlasciwa sciezke do celu wytyczyc i zeby to droga przez meke nie byla.
Gdzie w menu mozna zmienc te hasla, troche to dziwne i niestety niedopracowane. Pierwsze uruchomienie i konfiguracja moze nastreczac problemow. Mi juz kreci i kreci, hasla wpisuje te ktore dalam i jakos nic, cos tu trzeba dopracowac, do tego ten bug z jezykiem, ze trzeba najlepiej zmienic na ang. Niby mercedes, a na poczatku trzeba sie infolinia podpierac. Juz forum przetrzepalam w te i z powrotem. I zamiast jednej wlasciwej sciezki to kilka roznych opcji sie wylania i jak na razie konfiguracja dalej utknela w martwym punkcie. Z instrukcji tez slabo, do tego trzeba ja ekstra z netu sciagac, bo z falownikiem nie bylo. I teraz szukaj instrukcji do Symo, drugiej do Smart Metera i Datamanagera, bo moze tam czlowiek cos znajdzie. Do tego webinarium o kazdym tym produkcie, a jeszcze moze na YT, ktos cos madrego umiescil na ten temat i tak sie czlowiek przez caly weekend z tym buja i dalej nic. Jedyna nadzieja, ze sie w pn na infolinie dodzwonie. A w Austri niby porzadek lubia, a cos nie widac przy pierwszej konfiguracji. Zrobcie cos z tym Panstwo, zeby to sprawniej szlo, bylo bardziej jednolite i uporzadkowane, bo w Austri to chyba im za to wiecej placa, wiec cos madre glowy by powinny wycisnac, a akurat w Panstwa kompetencje nie watpie. Na razie slabo to wyglada, a przydaloby sie jakas jedna wlasciwa sciezke do celu wytyczyc i zeby to droga przez meke nie byla.
Cytat z kar llo data 20 września 2020, 08:46O jakie, które menu ci chodzi?
Hasła unser, admin i service zmienia się po zalogowaniu do datamengera po jego ip, logujesz się używając konta admina do zmiany haseł. Tylko po co zmieniać hasła jak je znasz.
Jeśli odnosisz się do aplikacji to cóż jest jak jest i może ją poprawią.
O jakie, które menu ci chodzi?
Hasła unser, admin i service zmienia się po zalogowaniu do datamengera po jego ip, logujesz się używając konta admina do zmiany haseł. Tylko po co zmieniać hasła jak je znasz.
Jeśli odnosisz się do aplikacji to cóż jest jak jest i może ją poprawią.
Cytat z Aśka Kłosińska data 20 września 2020, 13:26No wlasnie po co, dziwnym trafem nie wchodza, wpisuje haslo, a on dalej wola, ze to nie to, a wpisuje dobrze. I jak je ustawialam to pisal, ze jest wystarczajace.
No wlasnie po co, dziwnym trafem nie wchodza, wpisuje haslo, a on dalej wola, ze to nie to, a wpisuje dobrze. I jak je ustawialam to pisal, ze jest wystarczajace.
Cytat z Aśka Kłosińska data 20 września 2020, 13:33Przy konfiguracji Datamanagera zawiesilo sie i po uruchomieniu na innym komputerze wolal juz login i haslo i jest taki komunikat, nie wiem czy to istotne ale mam Smart Meter.
Błąd uwierzytelniania (401)!
Aby zobaczyć bieżące dane, należy wprowadzić hasło użytkownika (użytkownik: „user”);
aby skonfigurować ustawienia, należy wprowadzić hasło administratora (użytkownik: „admin”).Punkty menu „Licznik” i „Edytor EVU” są zastrzeżone wyłącznie dla przeszkolonego personelu; aby uzyskać do nich dostęp, wymagane jest hasło technika serwisowego (użytkownik: ''service'' )
Przy konfiguracji Datamanagera zawiesilo sie i po uruchomieniu na innym komputerze wolal juz login i haslo i jest taki komunikat, nie wiem czy to istotne ale mam Smart Meter.
Błąd uwierzytelniania (401)!
aby skonfigurować ustawienia, należy wprowadzić hasło administratora (użytkownik: „admin”).
Punkty menu „Licznik” i „Edytor EVU” są zastrzeżone wyłącznie dla przeszkolonego personelu; aby uzyskać do nich dostęp, wymagane jest hasło technika serwisowego (użytkownik: ''service'' )
Cytat z Aśka Kłosińska data 20 września 2020, 13:58W menu Monitorowanie instalacji na stronie 192.168.250.181
Zaloguj sie
http//192.168.250.181 wymaga nazwy uzytkownika i hasla. Twoje polaczenie z ta strona nie jest prywatne
Nazwa uzytkownika ..........................
Haslo ..........................
Anuluj Zaloguj sieI wpisuje user i haslo, ktore nadalam -- nie wchodzi
wiec wpisuje admin i haslo, ktore nadalam -- nie wchodzi
a hasla service to chyba nie nadawalam, ale w razie czego tez probuje i wpisuje service i haslo, ktore daje zawsze i dalej nie wchodzi tylko wola o inne haslo.A mi pomimo, ze jestem spokojna osoba i sama radze sobie dobrze w sprawach informatycznych, to juz para uszami idzie z nerwow. Nie ma jakiegos podrecznika kompleksowego do falownika z datamenagerem i smart meterem.
W menu Monitorowanie instalacji na stronie 192.168.250.181
Zaloguj sie
http//192.168.250.181 wymaga nazwy uzytkownika i hasla. Twoje polaczenie z ta strona nie jest prywatne
Nazwa uzytkownika ..........................
Haslo ..........................
Anuluj Zaloguj sie
I wpisuje user i haslo, ktore nadalam -- nie wchodzi
wiec wpisuje admin i haslo, ktore nadalam -- nie wchodzi
a hasla service to chyba nie nadawalam, ale w razie czego tez probuje i wpisuje service i haslo, ktore daje zawsze i dalej nie wchodzi tylko wola o inne haslo.
A mi pomimo, ze jestem spokojna osoba i sama radze sobie dobrze w sprawach informatycznych, to juz para uszami idzie z nerwow. Nie ma jakiegos podrecznika kompleksowego do falownika z datamenagerem i smart meterem.
Cytat z kar llo data 20 września 2020, 14:04Kto instalował instalację PV? Dla doświadczonego instalatora to jest dodatkowe 10min na rejestrację falownika do konkretnego konta właściciela.
Zapytam jeszcze raz czy chodzi ci o aplikację solar.service.exe czy o niedokończoną rejestrację falownika na solarweb z problemem z hasłami?
Kto instalował instalację PV? Dla doświadczonego instalatora to jest dodatkowe 10min na rejestrację falownika do konkretnego konta właściciela.
Zapytam jeszcze raz czy chodzi ci o aplikację solar.service.exe czy o niedokończoną rejestrację falownika na solarweb z problemem z hasłami?
Cytat z Aśka Kłosińska data 20 września 2020, 15:07Chodzi o niedokończoną rejestrację falownika na solarweb i problemem z hasłami. Instalację montował instalator PV, jednak wyszedł problem z hasłami w pt popołudniu, a on nie ma dostępu do sos. Falownik działa, produkcja idzie pięknie i to jest najważniejsze, tylko, że w solarweb falownika w komponentach jeszcze nie widać, jest Datamanager i w kreatorze konfiguracji woła hasła któres user/admin/service. Na pewno dwa pierwsze byly ustawione i wpisuje tak samo i nic. Nie ma co poczekam do jutra na infolinię i na pewno mi Panowie pomogą. W webinarium tak Państwo twierdzą. Innego wyjścia chyba nie ma, moze to jednodniowe hasło Państwo podadzą i pójdzie. Szkoda, że nie udostępniają Państwo jakiejś bardziej kompleksowej instrukcji, w razie takich różnych problemów.
Chodzi o niedokończoną rejestrację falownika na solarweb i problemem z hasłami. Instalację montował instalator PV, jednak wyszedł problem z hasłami w pt popołudniu, a on nie ma dostępu do sos. Falownik działa, produkcja idzie pięknie i to jest najważniejsze, tylko, że w solarweb falownika w komponentach jeszcze nie widać, jest Datamanager i w kreatorze konfiguracji woła hasła któres user/admin/service. Na pewno dwa pierwsze byly ustawione i wpisuje tak samo i nic. Nie ma co poczekam do jutra na infolinię i na pewno mi Panowie pomogą. W webinarium tak Państwo twierdzą. Innego wyjścia chyba nie ma, moze to jednodniowe hasło Państwo podadzą i pójdzie. Szkoda, że nie udostępniają Państwo jakiejś bardziej kompleksowej instrukcji, w razie takich różnych problemów.
Cytat z Aśka Kłosińska data 20 września 2020, 15:11Proszę się nie przejmować, wytrzymam do jutra, już nie będę Panu zawracać głowy przy niedzieli, a z Państwa profesjonalną pomocą infolini pewnie wszystko pójdzie dalej gładko.
Proszę się nie przejmować, wytrzymam do jutra, już nie będę Panu zawracać głowy przy niedzieli, a z Państwa profesjonalną pomocą infolini pewnie wszystko pójdzie dalej gładko.