Zapraszamy do aktywnego udziału!
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora
WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!
Solar.Web - możliwości portalu.
Cytat z Andrzej Długosz data 8 kwietnia 2018, 14:27Witam
Portal Solar.Web - jak to działa i jakie ma funkcje. Mamy narzędzie z którego każdy użytkownik falownika FRONIUS powinien korzystać, ale nie wszyscy wiedzą o jak to narzędzie funkcjonuje. Oczywiście w pierwszym kontakcie portal jest prosty w obsłudze, wiele informacji jest przedstawionych w sposób przejrzysty i przemyślany. Bliższe poznawanie i zagłębianie się w zakładki Solar.Web odkrywa nowe oblicze to bardziej tajemnicze, które dla nie wtajemniczonych jest zagadką. Wszelkie informacja są dostępna na:
https://www.fronius.com/pl-pl/poland/energia-sloneczna/produkty-i-rozwizania/wszystkie-produkty/rozwi%C4%85zania/rozwi%C4%85zania-serwisowe-firmy-fronius/fronius-solar-web/fronius-solar-web
Zakładka "Przegląd" jest zbiorem podstawowych informacji dotyczących instalacji, kolejne zakładki "Analizy" oraz " Bilans energetyczny" nie przysparzają kłopotów. Odczytujemy tam wszystkie informacje o instalacji te bieżące jak i te historyczne. Można na podstawie danych odczytanych analizować produkcję oraz schemat i nawyki konsumpcji prądu przez domowników. Kolejny już raz pojawia się tutaj aspekt doposażenia instalacji o licznik SmartMeter, który daje nam niebagatelnie dużo więcej danych o instalacji jak i o sieci energetycznej. Licznik nie może być podstawą do reklamacji u operatora sieci energetycznej, ale jest narzędziem do szybkiej diagnozy błędów i do błyskawicznej interwencji przez użytkownika i serwis nadzorujący co w efekcie eliminuje straty spowodowane wyłączeniem instalacji. Dla bardziej zainteresowanych i wnikliwych służy zakładka "Raporty" gdzie można wygenerować różne informacje zgodnie ze schematem podanym na poszczególnych polach. Trzeba też pamiętać o wpisaniu adresata tych raportów w zakładce "Ustawienia/Kontakty"gdzie wpisujemy również nr telefonu na który będą przychodzić wiadomości SMS w postaci krótkich komunikatów o błędach. Kolejna zakładka to "Komunikaty serwisowe" gdzie znajdziemy wszystkie informacje co się z instalacją dzieje teraz i w przeszłości. Ostatnia zakładka "Ustawienia" jest przeznaczona dla bardziej zaawansowanych użytkowników oraz dla instalatora\serwisanta. Wpisujemy tam wszystkie wrażliwe informacje dla instalacji. Informacje na temat zakładki "Ustawienia" już wkrótce . . .
Z poważaniem
Andrzej Długosz Eko-Anwa
ps
Czekamy na opublikowanie "Webinarium #05 :: Nowy Solar.Web – zaawansowane funkcje"
Witam
Portal Solar.Web - jak to działa i jakie ma funkcje. Mamy narzędzie z którego każdy użytkownik falownika FRONIUS powinien korzystać, ale nie wszyscy wiedzą o jak to narzędzie funkcjonuje. Oczywiście w pierwszym kontakcie portal jest prosty w obsłudze, wiele informacji jest przedstawionych w sposób przejrzysty i przemyślany. Bliższe poznawanie i zagłębianie się w zakładki Solar.Web odkrywa nowe oblicze to bardziej tajemnicze, które dla nie wtajemniczonych jest zagadką. Wszelkie informacja są dostępna na:
Zakładka "Przegląd" jest zbiorem podstawowych informacji dotyczących instalacji, kolejne zakładki "Analizy" oraz " Bilans energetyczny" nie przysparzają kłopotów. Odczytujemy tam wszystkie informacje o instalacji te bieżące jak i te historyczne. Można na podstawie danych odczytanych analizować produkcję oraz schemat i nawyki konsumpcji prądu przez domowników. Kolejny już raz pojawia się tutaj aspekt doposażenia instalacji o licznik SmartMeter, który daje nam niebagatelnie dużo więcej danych o instalacji jak i o sieci energetycznej. Licznik nie może być podstawą do reklamacji u operatora sieci energetycznej, ale jest narzędziem do szybkiej diagnozy błędów i do błyskawicznej interwencji przez użytkownika i serwis nadzorujący co w efekcie eliminuje straty spowodowane wyłączeniem instalacji. Dla bardziej zainteresowanych i wnikliwych służy zakładka "Raporty" gdzie można wygenerować różne informacje zgodnie ze schematem podanym na poszczególnych polach. Trzeba też pamiętać o wpisaniu adresata tych raportów w zakładce "Ustawienia/Kontakty"gdzie wpisujemy również nr telefonu na który będą przychodzić wiadomości SMS w postaci krótkich komunikatów o błędach. Kolejna zakładka to "Komunikaty serwisowe" gdzie znajdziemy wszystkie informacje co się z instalacją dzieje teraz i w przeszłości. Ostatnia zakładka "Ustawienia" jest przeznaczona dla bardziej zaawansowanych użytkowników oraz dla instalatora\serwisanta. Wpisujemy tam wszystkie wrażliwe informacje dla instalacji. Informacje na temat zakładki "Ustawienia" już wkrótce . . .
Z poważaniem
Andrzej Długosz Eko-Anwa
ps
Czekamy na opublikowanie "Webinarium #05 :: Nowy Solar.Web – zaawansowane funkcje"
Dodane pliki: