Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

1143

Witam serdecznie po aktualizacji GEN 24 do wersji 1.12.5-0  co jakiś czas restartuje mi się falownik  po 3 razy z rzędu .

Mam pytanie czy to coś z oprogramowaniem czy z falownikiem ?   W poprzednim sofcie tego nie było .

 

Dodane pliki:
  • 1.png

Może widziałeś, może nie... w google wedle pewnego forum niemieckojęzycznego... LINK ktoś też opisywał podobny problem po aktualizacji...

ich habe am Donnerstag meinen Symo Gen24 8.0 Plus von 1.11.6-0 auf die neue Version 1.12.5-0 geupdated damit der CAN Bus Fehler verschwindet.

Ab Freitag Mittag tritt alle paar Minuten der Fehler "1143 System Operator-Dienst ist nicht aktiv" auf und der Wechselrichter stürzt ab. Ich habe darauf hin den Wechselrichter komplett neu gestartet. Der Fehler war dann für ca 3 Stunden weg und ist dann wieder gekommen. Es hat nur ein Rücksetzen auf die Version 1.11.6-0 Abhilfe geschaffen "bis jetzt".

Hat noch jemand von euch die Fehlermeldung seit dem Update? Und evtl. eine Lösung

 

W czwartek zaktualizowałem Symo Gen24 8.0 Plus z 1.11.6-0 do nowej wersji 1.12.5-0, dzięki czemu błąd magistrali CAN zniknął. Od południa w piątek co kilka minut pojawia się błąd „1143 Serwis operatora systemu nie jest aktywny” i falownik ulega awarii. Następnie całkowicie zrestartowałem falownik. Błąd zniknął następnie przez około 3 godziny, a następnie pojawił się ponownie. Jedynym rozwiązaniem był reset do wersji 1.11.6-0 „do teraz”. Czy ktoś inny otrzymał komunikat o błędzie od czasu aktualizacji? I być może rozwiązanie

 

Wskazywałoby to na problem z softem... ale jak by nie było raczej trzeba czekać na odpowiedź kogoś z ekipy Fronius...

Maciej XX has reacted to this post.
Maciej XX

Nie czytałem nie widziałem . Dzięki za potwierdzenie moich Domysłów . Wypada czekać na zajęcie stanowiska przez Fronius .

Udało się rozwiązać problem?

Witam

Ostatni tydzień spokój żadnych restartów nie było .

No niestety dziś wjechało spowrowtórem X 3 i nie mam pojęcia co jest przyczyną ww błędu

Podpinam się pod pytanie. Czy ktoś z szanownego grona ma wiedzę czym spowodowany jest ten błąd? Użytkuję falownik od końcówki kwietnia (od pierwszego dnia najnowszy soft) i po pierwszy raz pojawił mi się ten bład kilka dni temu - łącznie 8x restart falownika w ciągu dnia, potem do 4 dni bezproblemowej pracy i dziś na ten moment jestem po 5ciu restartach :/

 

Co jakiś czas występuje . Nikt z wsparcia technicznego jeszcze się nie wypowiedział . Zauważyłem jedynie tyle że pojawiają się  nowe pozycje przy połączeniu się z falownikiem po IP .

Tak jakby jakaś automatyczna aktualizacja następowała.

Też wyskakuje mi ten kod stanu 3x w lipcu tak zrobił tylko raz i myślałem że to jakiś jednorazowy komunikat ale w sierpniu znowu i teraz we wrześniu też 3x ten kod. Zacząłem szukać na forum, ale chyba dalej nic nie wiadomo co jest przyczyną. może serwis Fronius się wypowie?

Mam taki właśnie taki sam  problem u klienta. 1143 wyskakuje dwa raz i system się restartuje. Ostatnio podczas aktualizacji automatycznej coś nie tak poszło ponieważ falownik działał ale nie miał połączenia z solarweb.com. Cofnięcie aktualizacji pomogło. A teraz ten błąd 1143.  Czy ktoś coś poradzi?