Zapraszamy do aktywnego udziału!
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora
WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!
BRAK WYŚWIETLANIA DANYCH W SOLAR.WEB LIVE.
Cytat z kar llo data 18 lipca 2021, 11:28Cytat z Adam Kostrzewa data 9 lipca 2021, 16:54No tak, oczywiście ? ale mi bardziej chodzi o to, ze w świecie komputerów , pierwsze co się robi przy problemach to instaluje wszelkie poprawki. Tu na forum widziałem, że część jest zdania żeby się nie spieszyć z poprawkami. Stąd moje pytanie.
Nie zawsze aktualizacja jest wymuszona problemami które muszą wystąpić u wszystkich aby trzeba było ją robić od razu.
Niektórzy realnie podchodzą do pewnych rzeczy (nazwijmy to tzw przyzwyczajeniem z innych branż) i wolą chwile poczekać z aktualizacjami jak nikt nie będzie zgłaszał problemów po tych aktualizacjach. Tzw przyzwyczajenie z innych branż aby poczekać, przykład z brzegu to aktualizację windowsów gdzie wystarczyła jedna aktualizacja (bez znaczenia czy aktualizacja ręcznie przeprowadzona czy też z automatu) i system stawiałeś od nowa, bo tak naknociła że nie dało się go nawet naprawić/cofnąć tej aktualizacji... pół biedy jak tylko straciłeś czas aby to cofnąć a jak poleciały dane...
Cytat z Adam Kostrzewa data 9 lipca 2021, 16:54No tak, oczywiście ? ale mi bardziej chodzi o to, ze w świecie komputerów , pierwsze co się robi przy problemach to instaluje wszelkie poprawki. Tu na forum widziałem, że część jest zdania żeby się nie spieszyć z poprawkami. Stąd moje pytanie.
Nie zawsze aktualizacja jest wymuszona problemami które muszą wystąpić u wszystkich aby trzeba było ją robić od razu.
Niektórzy realnie podchodzą do pewnych rzeczy (nazwijmy to tzw przyzwyczajeniem z innych branż) i wolą chwile poczekać z aktualizacjami jak nikt nie będzie zgłaszał problemów po tych aktualizacjach. Tzw przyzwyczajenie z innych branż aby poczekać, przykład z brzegu to aktualizację windowsów gdzie wystarczyła jedna aktualizacja (bez znaczenia czy aktualizacja ręcznie przeprowadzona czy też z automatu) i system stawiałeś od nowa, bo tak naknociła że nie dało się go nawet naprawić/cofnąć tej aktualizacji... pół biedy jak tylko straciłeś czas aby to cofnąć a jak poleciały dane...
Cytat z Adam Kostrzewa data 18 lipca 2021, 23:58No ale mam nadzieją, że soft froniusa ma bliżej do linuksów niż windowsów 😉
No ale mam nadzieją, że soft froniusa ma bliżej do linuksów niż windowsów 😉
Cytat z Mieczysław Grodzki data 28 kwietnia 2022, 18:18U mnie na podobny problem pomogła aktualizacja falownika.
U mnie na podobny problem pomogła aktualizacja falownika.
Cytat z Mirosław Krygier data 4 stycznia 2023, 11:37Dzień dobry
Mam ten sam problem, widzę moc bieżącą instalacji, natomiast nie mam dostępu do bilansu. Wczoraj w końcu udało mi się uzyskać dostęp do mocy bieżącej oraz bilansu dziennego, natomiast dzisiaj znowu pokazuje, że dane z bilansu są niedostępne, a ostatnia aktualizacja wczoraj o 16. W czym tkwi problem, skoro wczoraj zadziałał?
Dzień dobry
Mam ten sam problem, widzę moc bieżącą instalacji, natomiast nie mam dostępu do bilansu. Wczoraj w końcu udało mi się uzyskać dostęp do mocy bieżącej oraz bilansu dziennego, natomiast dzisiaj znowu pokazuje, że dane z bilansu są niedostępne, a ostatnia aktualizacja wczoraj o 16. W czym tkwi problem, skoro wczoraj zadziałał?
Cytat z kar llo data 4 stycznia 2023, 12:17Proponuję zacząć od sprawdzenia czy przypadkiem falownik nie został ukryty, wyłączona widoczność falownika: zakładka ustawienia/komponenty, pozycja falownik i czy tzw oczko nie jest przekreślone.
Następnie zresetowałbym ruter wifi, daleko jest ruter wifi od falownika, może jest na pograniczu zasięgu i nie przechodzą wszystkie pakiety danych...
Proponuję zacząć od sprawdzenia czy przypadkiem falownik nie został ukryty, wyłączona widoczność falownika: zakładka ustawienia/komponenty, pozycja falownik i czy tzw oczko nie jest przekreślone.
Następnie zresetowałbym ruter wifi, daleko jest ruter wifi od falownika, może jest na pograniczu zasięgu i nie przechodzą wszystkie pakiety danych...
Cytat z Dariusz Świątkowski data 5 stycznia 2023, 14:44Podepnę się do tematu.
Od 19 grudnia w solarwebie mam uzyski dzienne i podgląd na bieżącą produkcję oraz zużycie, ale jeśli chcę podejrzeć historię z miesiąca otrzymuję komunikat o braku danych. Restartowałem całą instalację, przeprowadziłem aktualizację do najnowszej, restartowałem sieć i niestety nie wiem co jeszcze zrobić żeby wszystko wróciło do normy. Tak samo jest z bilansem energetycznym po 19 grudnia tzn. dzienny jest, a miesięcznego i rocznego brak. Falownik jest podpięty do sieci LAN.
Czy ktoś wie gdzie tkwi problem i jak go naprawić?
Podepnę się do tematu.
Od 19 grudnia w solarwebie mam uzyski dzienne i podgląd na bieżącą produkcję oraz zużycie, ale jeśli chcę podejrzeć historię z miesiąca otrzymuję komunikat o braku danych. Restartowałem całą instalację, przeprowadziłem aktualizację do najnowszej, restartowałem sieć i niestety nie wiem co jeszcze zrobić żeby wszystko wróciło do normy. Tak samo jest z bilansem energetycznym po 19 grudnia tzn. dzienny jest, a miesięcznego i rocznego brak. Falownik jest podpięty do sieci LAN.
Czy ktoś wie gdzie tkwi problem i jak go naprawić?
Cytat z Piotr Wowra data 9 stycznia 2023, 13:11Cytat z Dariusz Świątkowski data 5 stycznia 2023, 14:44Podepnę się do tematu.
Od 19 grudnia w solarwebie mam uzyski dzienne i podgląd na bieżącą produkcję oraz zużycie, ale jeśli chcę podejrzeć historię z miesiąca otrzymuję komunikat o braku danych. Restartowałem całą instalację, przeprowadziłem aktualizację do najnowszej, restartowałem sieć i niestety nie wiem co jeszcze zrobić żeby wszystko wróciło do normy. Tak samo jest z bilansem energetycznym po 19 grudnia tzn. dzienny jest, a miesięcznego i rocznego brak. Falownik jest podpięty do sieci LAN.
Czy ktoś wie gdzie tkwi problem i jak go naprawić?Dzień dobry,
Panie Dariuszu, problem występuje tutaj po stronie serwera solar.web. Poprosiłem kolegów, aby zajęli się tematem. Proszę o kilka dni cierpliwości, problem jest łatwy do rozwiązania, ale musi być przekazany do działu IT.
Pozdrawiam serdecznie
Piotr
Cytat z Dariusz Świątkowski data 5 stycznia 2023, 14:44Podepnę się do tematu.
Od 19 grudnia w solarwebie mam uzyski dzienne i podgląd na bieżącą produkcję oraz zużycie, ale jeśli chcę podejrzeć historię z miesiąca otrzymuję komunikat o braku danych. Restartowałem całą instalację, przeprowadziłem aktualizację do najnowszej, restartowałem sieć i niestety nie wiem co jeszcze zrobić żeby wszystko wróciło do normy. Tak samo jest z bilansem energetycznym po 19 grudnia tzn. dzienny jest, a miesięcznego i rocznego brak. Falownik jest podpięty do sieci LAN.
Czy ktoś wie gdzie tkwi problem i jak go naprawić?
Dzień dobry,
Panie Dariuszu, problem występuje tutaj po stronie serwera solar.web. Poprosiłem kolegów, aby zajęli się tematem. Proszę o kilka dni cierpliwości, problem jest łatwy do rozwiązania, ale musi być przekazany do działu IT.
Pozdrawiam serdecznie
Piotr
Cytat z Dariusz Świątkowski data 25 stycznia 2023, 12:15Cytat z Piotr Wowra data 9 stycznia 2023, 13:11Cytat z Dariusz Świątkowski data 5 stycznia 2023, 14:44Podepnę się do tematu.
Od 19 grudnia w solarwebie mam uzyski dzienne i podgląd na bieżącą produkcję oraz zużycie, ale jeśli chcę podejrzeć historię z miesiąca otrzymuję komunikat o braku danych. Restartowałem całą instalację, przeprowadziłem aktualizację do najnowszej, restartowałem sieć i niestety nie wiem co jeszcze zrobić żeby wszystko wróciło do normy. Tak samo jest z bilansem energetycznym po 19 grudnia tzn. dzienny jest, a miesięcznego i rocznego brak. Falownik jest podpięty do sieci LAN.
Czy ktoś wie gdzie tkwi problem i jak go naprawić?Dzień dobry,
Panie Dariuszu, problem występuje tutaj po stronie serwera solar.web. Poprosiłem kolegów, aby zajęli się tematem. Proszę o kilka dni cierpliwości, problem jest łatwy do rozwiązania, ale musi być przekazany do działu IT.
Pozdrawiam serdecznie
Piotr
Witam,
Problem rozwiązał dział IT za co dziękuję. Wszystko wróciło do normy włącznie z brakami od grudnia.
Pozdrawiam
Dariusz
Cytat z Piotr Wowra data 9 stycznia 2023, 13:11Cytat z Dariusz Świątkowski data 5 stycznia 2023, 14:44Podepnę się do tematu.
Od 19 grudnia w solarwebie mam uzyski dzienne i podgląd na bieżącą produkcję oraz zużycie, ale jeśli chcę podejrzeć historię z miesiąca otrzymuję komunikat o braku danych. Restartowałem całą instalację, przeprowadziłem aktualizację do najnowszej, restartowałem sieć i niestety nie wiem co jeszcze zrobić żeby wszystko wróciło do normy. Tak samo jest z bilansem energetycznym po 19 grudnia tzn. dzienny jest, a miesięcznego i rocznego brak. Falownik jest podpięty do sieci LAN.
Czy ktoś wie gdzie tkwi problem i jak go naprawić?Dzień dobry,
Panie Dariuszu, problem występuje tutaj po stronie serwera solar.web. Poprosiłem kolegów, aby zajęli się tematem. Proszę o kilka dni cierpliwości, problem jest łatwy do rozwiązania, ale musi być przekazany do działu IT.
Pozdrawiam serdecznie
Piotr
Witam,
Problem rozwiązał dział IT za co dziękuję. Wszystko wróciło do normy włącznie z brakami od grudnia.
Pozdrawiam
Dariusz
Cytat z Piotr PĘKACKI data 9 maja 2023, 07:07Witam 🙁
Mam problem, nie po prostu program SOLAR.WEB nie wyświetlania danych bieżących, miesięcznych, rocznych i globalnych!!! Pokazywana jest aktualna moc paneli i du.a. Czy informatycy jak chca coś nowego wprowadzić to musza spie...yć coś innego? Nie testują zmienianego oprogramowania? To takie trudne?
Witam 🙁
Mam problem, nie po prostu program SOLAR.WEB nie wyświetlania danych bieżących, miesięcznych, rocznych i globalnych!!! Pokazywana jest aktualna moc paneli i du.a. Czy informatycy jak chca coś nowego wprowadzić to musza spie...yć coś innego? Nie testują zmienianego oprogramowania? To takie trudne?