Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

BRAK WYŚWIETLANIA DANYCH W SOLAR.WEB LIVE.

PreviousPage 9 of 9
Cytat z Piotr PĘKACKI data 9 maja 2023, 07:07

Witam 🙁

Mam problem, nie po prostu program SOLAR.WEB nie wyświetlania danych bieżących, miesięcznych, rocznych i globalnych!!! Pokazywana jest aktualna moc paneli i du.a. Czy informatycy jak chca coś nowego wprowadzić to musza spie...yć  coś innego? Nie testują zmienianego oprogramowania? To takie trudne?

Wrzuć skrin zakładki z solarweb: ustawienia/komponenty.

Problem z SOLAR.WEB dla mojego falownika. Nie pokazuje danych od godziny 6:00.

Ciekawa sprawa bo znajomy ma SOLAR EDGE  i to samo.

Raczej coś u was jest/było.

Sprawdzałem i wszystkie nadzorowane instalacje działają i podają aktualne dane niezależnie do producenta...

Wątek adekwatny do mojej sytuacji,

od 7.VI dokładnie od godz 00:00 przestały rejestrować się dane z mojej instalacji. Dane chwilowe "BIEŻĄCA MOC" widzę na portalu/smartfonie - widać również ŹRÓDŁA DANYCH i MOC po wejściu w ANALIZA - jednak szczegółowych/historycznych danych za te już 3 dni brakuje.

 Wykonałem wczoraj aktualizację falownika do najnowszej wersji - niestety, żadnych zmian.
Zauważyłem na samym falowniku dwie rzeczy:
- po kliknięciu w menu w ikonkę "i" widzę:
Połączenie z siecią Solar Net: Połączone
Połączenie z Solar.web: Rozłączone
czy w/w może być za to odpowiedzialne ?
- druga sprawa to czas - w "Informacje systemowe" mam czas systemowy poprawny w strefie CEST, ale po wejściu w Ustawienia w "Informacje ogólne" mam go o 1h do tyłu pomimo ustawionej strefy czasowej jako EUROPE / WARSAW
Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem / mogę liczyć na jakąś wskazówkę ?
Pozdrawiam,
Cytat z Sławomir Golon data 9 czerwca 2023, 18:46

Temat ma już kilka stron i obstawiam że sprawdziłeś podawane w nim możliwości.

Sprawdziłbym czy na pewno falownik ma normalny dostęp do internetu czy nie ma jakichś zablokowanych portów. Można na jakieś 2/3 godziny udostępnić falownikowi internet w telefonie poprzez ustawienie takiego samego punktu wifi z takim samym hasłem, a ruter na ten czas wyłączyć - opcja jeśli internet falownik ma po wifi z ip dynamicznym, nie musimy wtedy nic ustawiać w falowniku.

Możesz ustawić godzinę w falowniku z poziomu jego ekranu na taką jaka powinna być.

A czy przypadkiem falownik nie jest ukryty, opcja przekreślonego oczka w ustawieniach/komponenty na solarweb?

Mój problem jest już nieaktualny - kluczem był status na falowniku"Połączenie z Solar.web: Rozłączone"

Nie ukrywam, iż było to dla mnie dość dziwne - dane chwilowe były widoczne na portalu, a sam falownik miał komunikację z Internetem (falownik połączony jest z siecią LAN po kablu, a dalej światłowodem od operatora) - zrealizowałem zresztą jego upgrade. Dotychczasowe rozwiązanie działało prawie 2 lata i 6.VI o północy żadnych zmian oczywiście nie wprowadzałem, a jednak ... coś musiało się zmienić. Mam dość specyficzną konfigurację w sieci domowej - sygnał od operatora terminowany mam w garażu, jednak trunkiem puszczam komunikację do drugiego głównego u mnie routera FritzBox - właśnie w sieci za nim pracował dotychczas falownik.

Przyczyna problemu: na Fritzu korzystam z Fallback, gdzie LTE jest backupem dla kabla - jak wyłączę to rozwiązanie komunikacja z Solar.web wstaje. Jest to jednak na tyle ważne dla mnie rozwiązanie, że z niego nie zrezygnuję - przesunąłem więc falownik do pracy w sieci za pierwszym routerem od operatora światłowodowego - obecnie wszystko działa poprawnie

Pozdrawiam,

PreviousPage 9 of 9