Zapraszamy do aktywnego udziału!
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora
WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!
Kod #401 - brak komunikacji z płytą mocy
Cytat z zbigniew wądolny data 13 stycznia 2019, 21:24witam po zamontowaniu klientowi instalacji fotowoltaicznej na fronusie symo 20 kw falownik po 3 tatach przestał działać pojawia się błąd 401 prawdo podobnie jest to płyta dc moje pytanie jest takie czy mogę kupić u państwa taką część lub czy państwo naprawiaja falowniki fronius
witam po zamontowaniu klientowi instalacji fotowoltaicznej na fronusie symo 20 kw falownik po 3 tatach przestał działać pojawia się błąd 401 prawdo podobnie jest to płyta dc moje pytanie jest takie czy mogę kupić u państwa taką część lub czy państwo naprawiaja falowniki fronius
Cytat z Michał Kściuczyk data 15 stycznia 2019, 11:12Dzień dobry,
Kod 401 w przypadku Symo 20 oznacza błąd komunikacji z sekcją zasilania. Przyczyną takiego stanu może być:
- przewód płaski między płytą filtra i sekcją zasilania jest uszkodzony lub nieprawidłowo podłączony
- płyta RECERBO (wyświetlacza) nieprawidłowo podłączona
- problem z komunikacją wewnętrzną.Jedną z możliwości naprawy jest oczywiście wymiana płyty DC, o ile oczywiście mamy pewność, że to ona. Płyta filtrów lub płyta AC również mogą przyczyniać się do wyświetlania takiego kodu.
W odpowiedzi na Pana pytanie odnośnie zakupu płyty - oczywiście taką płytę można zakupić.
Można również wysłać falownik do centrum serwisowego w Austrii - w Polsce nie naprawiamy falowników. Zostanie przedstawiony kosztorys naprawy, po akceptacji naprawa zostanie dokonana a falownik odesłany.Przy okazji zapytam, czy falownik nie jest jeszcze na gwarancji, skoro pracował dopiero trzy lata?
Pozdrawiam
Michał Kściuczyk
Dzień dobry,
Kod 401 w przypadku Symo 20 oznacza błąd komunikacji z sekcją zasilania. Przyczyną takiego stanu może być:
- przewód płaski między płytą filtra i sekcją zasilania jest uszkodzony lub nieprawidłowo podłączony
- płyta RECERBO (wyświetlacza) nieprawidłowo podłączona
- problem z komunikacją wewnętrzną.
Jedną z możliwości naprawy jest oczywiście wymiana płyty DC, o ile oczywiście mamy pewność, że to ona. Płyta filtrów lub płyta AC również mogą przyczyniać się do wyświetlania takiego kodu.
W odpowiedzi na Pana pytanie odnośnie zakupu płyty - oczywiście taką płytę można zakupić.
Można również wysłać falownik do centrum serwisowego w Austrii - w Polsce nie naprawiamy falowników. Zostanie przedstawiony kosztorys naprawy, po akceptacji naprawa zostanie dokonana a falownik odesłany.
Przy okazji zapytam, czy falownik nie jest jeszcze na gwarancji, skoro pracował dopiero trzy lata?
Pozdrawiam
Michał Kściuczyk
Cytat z zbigniew wądolny data 16 stycznia 2019, 18:33witam w jakiej cenie byłaby ta płyta dc do froniusa
witam w jakiej cenie byłaby ta płyta dc do froniusa
Cytat z Fronius Polska data 16 stycznia 2019, 19:13Panie Zbigniewie,
aby móc samodzielnie wymienić płytę PCB w falowniku, powinien Pan posiadać uprawnienia Partnera Serwisowego Fronius (FSP).
Proponuję zwrócić się do firmy zlokalizowanej najbliżej, co można ustalić na mapce: https://www.fronius.pl/fsp
Alternatywnie, możemy odebrać urządzenie i wysłać do serwisu w Austrii w celu diagnostyki oraz naprawy.Procesy wymiany i naprawy są szczegółowo opisane w "Webinarium FSP #01 :: Opis procesu serwisowego"
Chciałbym ponowić pytanie kolegi: czy falownik nie jest objęty gwarancją? Uszkodzenie z kodem 401 powinno się do naprawy gwarancyjnej kwalifikować (o ile nie było ingerencji w urządzenie, zalania lub innych czynników zewnętrznych). Nasze urządzenia po zarejestrowaniu objęte są łącznie okresem 5 lub 7 lat.
Serdecznie pozdrawiamy,
Zespół Fronius Polska
Panie Zbigniewie,
aby móc samodzielnie wymienić płytę PCB w falowniku, powinien Pan posiadać uprawnienia Partnera Serwisowego Fronius (FSP).
Proponuję zwrócić się do firmy zlokalizowanej najbliżej, co można ustalić na mapce: https://www.fronius.pl/fsp
Alternatywnie, możemy odebrać urządzenie i wysłać do serwisu w Austrii w celu diagnostyki oraz naprawy.
Procesy wymiany i naprawy są szczegółowo opisane w "Webinarium FSP #01 :: Opis procesu serwisowego"
Chciałbym ponowić pytanie kolegi: czy falownik nie jest objęty gwarancją? Uszkodzenie z kodem 401 powinno się do naprawy gwarancyjnej kwalifikować (o ile nie było ingerencji w urządzenie, zalania lub innych czynników zewnętrznych). Nasze urządzenia po zarejestrowaniu objęte są łącznie okresem 5 lub 7 lat.
Serdecznie pozdrawiamy,
Zespół Fronius Polska
Cytat z zbigniew wądolny data 17 stycznia 2019, 18:30witam rozumiem ale jeżeli wyśle koszty wzrosna naprawy mam pewna firme którą moge zagwarantować jest to firma http://www.trak.com.pl/kontakt/ oni naprawia każdy falownik kwestia częśći czy jest możliwość kupienia tej płyty i jaka bedzie cena
witam rozumiem ale jeżeli wyśle koszty wzrosna naprawy mam pewna firme którą moge zagwarantować jest to firma http://www.trak.com.pl/kontakt/ oni naprawia każdy falownik kwestia częśći czy jest możliwość kupienia tej płyty i jaka bedzie cena
Cytat z Michał Kściuczyk data 18 stycznia 2019, 11:01Panie Zbigniewie,
oczywiście można u nas zakupić każdą część do falownika, jednak do tego potrzebny będzie numer seryjny urządzenia i dokładne wskazanie, która płyta jest potrzebna (w tym przypadku jak rozumiem jest to płyta DC). Na tej podstawie zostanie przedstawiona oferta.
Oczywiście do zrealizowania zakupu będziemy potrzebować oficjalne zamówienie.Jak poda nam Pan numer seryjny, będziemy również w stanie stwierdzić, czy falownik jest na gwarancji - oczywiście jeśli nie występują wykluczenia, o czym wcześniej pisaliśmy. Jeśli falownik jest na gwarancji, a naprawy dokona firma nie posiadająca FSP (Fronius Serwis Partner) falownik gwarancję utraci.
--> WĄTEK KONTYNUOWANY W WIADOMOŚCIACH PRYWATNYCH...
Serdecznie pozdrawiamy,
Zespół Fronius Polska
Panie Zbigniewie,
oczywiście można u nas zakupić każdą część do falownika, jednak do tego potrzebny będzie numer seryjny urządzenia i dokładne wskazanie, która płyta jest potrzebna (w tym przypadku jak rozumiem jest to płyta DC). Na tej podstawie zostanie przedstawiona oferta.
Oczywiście do zrealizowania zakupu będziemy potrzebować oficjalne zamówienie.
Jak poda nam Pan numer seryjny, będziemy również w stanie stwierdzić, czy falownik jest na gwarancji - oczywiście jeśli nie występują wykluczenia, o czym wcześniej pisaliśmy. Jeśli falownik jest na gwarancji, a naprawy dokona firma nie posiadająca FSP (Fronius Serwis Partner) falownik gwarancję utraci.
--> WĄTEK KONTYNUOWANY W WIADOMOŚCIACH PRYWATNYCH...
Serdecznie pozdrawiamy,
Zespół Fronius Polska
Cytat z zbigniew wądolny data 20 stycznia 2019, 08:58witam przesyłam zdjęcie tabliczki znamionowej falownika
witam przesyłam zdjęcie tabliczki znamionowej falownika
Dodane pliki:Cytat z Mateusz Majdański data 14 września 2021, 21:02Witam kilka dni temu zauważyłem że nie pracuje jeden z stringów. Wezwałem instalatora i okazało się że jedna z wtyczek przy panelach była uszkodzona. Po wymianie i ponownym włączeniu pojawił się błąd 457. Cała instalacja została sprawdzona i wydaje się być wszystko ok. A błąd nie znika i falownik się nie uruchamia. Wieczorem tego samego dnia dokonałem aktualizacji na stronie solar web. W sumie to też nic nie pomoglo a nawet pojawił się błąd 401. Falownik dalej nie pracuje. Pomiary instalacji wykonane i wydaje się być wszystko ok. Chociaż przy miezeniu napięcia DC między pe a + to przy rozłączonym falowniku jest okolo4v a przy załączonym powyżej 30v. Dodam że falownik pracował 2.5 roku bez zastrzeżeń
Witam kilka dni temu zauważyłem że nie pracuje jeden z stringów. Wezwałem instalatora i okazało się że jedna z wtyczek przy panelach była uszkodzona. Po wymianie i ponownym włączeniu pojawił się błąd 457. Cała instalacja została sprawdzona i wydaje się być wszystko ok. A błąd nie znika i falownik się nie uruchamia. Wieczorem tego samego dnia dokonałem aktualizacji na stronie solar web. W sumie to też nic nie pomoglo a nawet pojawił się błąd 401. Falownik dalej nie pracuje. Pomiary instalacji wykonane i wydaje się być wszystko ok. Chociaż przy miezeniu napięcia DC między pe a + to przy rozłączonym falowniku jest okolo4v a przy załączonym powyżej 30v. Dodam że falownik pracował 2.5 roku bez zastrzeżeń
Cytat z Paweł Cwalina data 22 września 2021, 21:11Trzeba sprawdzić uziemienie (napięcie przewód neutralny-ziemia musi być niższe niż 30 V).
Trzeba sprawdzić uziemienie (napięcie przewód neutralny-ziemia musi być niższe niż 30 V).