Zapraszamy do aktywnego udziału!
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora
WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!
Kod #999 - Błąd komunikacji między komponentem systemu a Solar.web
Cytat z Mateusz Ruszkowski data 22 maja 2019, 07:44Witam
Proszę o informację jak rozwiązać problem pojawiającego się błędu 999
Pozdrawiam
Witam
Proszę o informację jak rozwiązać problem pojawiającego się błędu 999
Pozdrawiam
Cytat z Piotr Owsianka data 18 czerwca 2019, 15:07Podpinam się.
Podpinam się.
Cytat z Fronius Polska data 23 czerwca 2019, 12:12Dzień dobry,
kod #999 oznacza brak komunikacji pomiędzy kartą Datamanager a falownikiem przez co najmniej 24 godziny.
Początkowo może być mylące to, że skoro karta Datamanager znajduje się wewnątrz falownika, dlaczego tej komunikacji nie ma? Otóż po lewej stronie falownika, pod wyświetlaczem, znajdują się dwa gniazda Solar.Net przypominające gniazda Ethernetowe (RJ45). Służą one do podłączania kolejnych falowników w celu ich monitorowania. Jeżeli mamy tylko jeden falownik, gniazda te są obsadzone terminatorami w celu zamknięcia pętli komunikacji.
Przechodząc do rozwiązania problemu:
1. proszę sprawdzić, jaki jest stan diod LED na karcie Datamanager. Dioda oznaczona jako "x" powinna świecić na zielono. Więcej na temat znaczenia diod LED można przeczytać tutaj: https://www.forum-fronius.pl/co-sygnalizuja-diody-led-na-karcie-datamanager-2-0/;
2. jeśli dioda "x" świeci na czerwono, proszę sprawdzić, czy terminatory są obsadzone, czy się nie wysunęły. Można również zastąpić terminatory zwykłym, prostym patchcordem (nie scrossowanym), zamykając w temn sposób pętlę Solar.Net;
3. proszę sprawdzić, czy w ustawieniach falownika “Ustawienia” -> “DATCOM” –> “Typy protokołów” jest ustawiony “Solar Net“;
4. proszę przestawić przełącznik Master na pozycję Slave, odczekać 30 sek. i przełączyć z powrotem na Master. Pełny restart karty trwa około 2 minut.Jeśli powyższe kroki nie pomogą proszę zgłosić problem do Działu Wsparcia Technicznego (https://www.forum-fronius.pl/kontakt/)
Powodzenia!
Dzień dobry,
kod #999 oznacza brak komunikacji pomiędzy kartą Datamanager a falownikiem przez co najmniej 24 godziny.
Początkowo może być mylące to, że skoro karta Datamanager znajduje się wewnątrz falownika, dlaczego tej komunikacji nie ma? Otóż po lewej stronie falownika, pod wyświetlaczem, znajdują się dwa gniazda Solar.Net przypominające gniazda Ethernetowe (RJ45). Służą one do podłączania kolejnych falowników w celu ich monitorowania. Jeżeli mamy tylko jeden falownik, gniazda te są obsadzone terminatorami w celu zamknięcia pętli komunikacji.
Przechodząc do rozwiązania problemu:
1. proszę sprawdzić, jaki jest stan diod LED na karcie Datamanager. Dioda oznaczona jako "x" powinna świecić na zielono. Więcej na temat znaczenia diod LED można przeczytać tutaj: https://www.forum-fronius.pl/co-sygnalizuja-diody-led-na-karcie-datamanager-2-0/;
2. jeśli dioda "x" świeci na czerwono, proszę sprawdzić, czy terminatory są obsadzone, czy się nie wysunęły. Można również zastąpić terminatory zwykłym, prostym patchcordem (nie scrossowanym), zamykając w temn sposób pętlę Solar.Net;
3. proszę sprawdzić, czy w ustawieniach falownika “Ustawienia” -> “DATCOM” –> “Typy protokołów” jest ustawiony “Solar Net“;
4. proszę przestawić przełącznik Master na pozycję Slave, odczekać 30 sek. i przełączyć z powrotem na Master. Pełny restart karty trwa około 2 minut.
Jeśli powyższe kroki nie pomogą proszę zgłosić problem do Działu Wsparcia Technicznego (https://www.forum-fronius.pl/kontakt/)
Powodzenia!
Dodane pliki:Cytat z Piotr Owsianka data 24 czerwca 2019, 16:51Dzień dobry.
Wszystko jest ok wedle opisu. Niestety nadal problem występuje.
Dzień dobry.
Wszystko jest ok wedle opisu. Niestety nadal problem występuje.
Cytat z Kamil Marecki data 25 lipca 2019, 21:43Witam, również podpinam się do tematu, wszytko działało sprawnie do dzisiaj, 2 falowniki, wszytko podpięte ok i po miesiącu od zainstalowania pojawił się błąd.
Data Nazwa urządzenia Kod stanu Opis 25.07.2019 21:29:36 Fronius Solar.web 999 Inverter Blackout Detection - Solar.web did not receive logdata within user-defined period
Witam, również podpinam się do tematu, wszytko działało sprawnie do dzisiaj, 2 falowniki, wszytko podpięte ok i po miesiącu od zainstalowania pojawił się błąd.
Data | Nazwa urządzenia | Kod stanu | Opis |
---|---|---|---|
25.07.2019 21:29:36 | Fronius Solar.web | 999 | Inverter Blackout Detection - Solar.web did not receive logdata within user-defined period |
Cytat z Dariusz Jamka data 23 kwietnia 2020, 07:57Dopadło i mnie - raz dziennie mam komunikat 999 - Inverter Blackout Detection - Solar.web did not receive logdata within user-defined period.
Zaczęło się po wymianie falownika na większy (ale rok temu też robiłem taką operację i wszystko działało OK). Oprócz komunikatu już 2 raz w ciągu tygodnia falownik robi się OFFLINE i pomaga wyłączenie falownika z prądu i ponowny start. Okres jest losowy - nawet w nocy. Karta w tym czasie działa ponieważ z sieci LAN po adresie lokalnym mogę się na nią dostać i widać produkcję i zużycie.
Co może być przyczyną??
EDIT:
Dzisiaj nawet wył/wł falownika nie pomogło. Dopiero przełączenie na slave odczekanie około minuty i ponowne przełączenie na master przywróciło wszystko do normy.
Dopadło i mnie - raz dziennie mam komunikat 999 - Inverter Blackout Detection - Solar.web did not receive logdata within user-defined period.
Zaczęło się po wymianie falownika na większy (ale rok temu też robiłem taką operację i wszystko działało OK). Oprócz komunikatu już 2 raz w ciągu tygodnia falownik robi się OFFLINE i pomaga wyłączenie falownika z prądu i ponowny start. Okres jest losowy - nawet w nocy. Karta w tym czasie działa ponieważ z sieci LAN po adresie lokalnym mogę się na nią dostać i widać produkcję i zużycie.
Co może być przyczyną??
EDIT:
Dzisiaj nawet wył/wł falownika nie pomogło. Dopiero przełączenie na slave odczekanie około minuty i ponowne przełączenie na master przywróciło wszystko do normy.
Cytat z Mateusz Idzikowski data 11 grudnia 2020, 08:10Dzień dobry!
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Mam pytanie. Mam dwa falowniki podpięte w jednej lokalizacji. Czy może każdy z nich być niezależnie podpięty do internetu w jednej sieci lokalnej? Czy nie będzie to rodziło problemów z komunikacją po LAN/ WAN? Oczywiście adresy Ip są inne w LAN-nie. Chodzi mi przede wszystkim o komunikacje w WAN kwestia zajętości portów itp. Problem polega na tym ze dwa falowniki są tak podpięte i jedne z nich pracuje ok a drugi aktualizuje dane na solarwebie orientacyjnie raz na 3 dni choć tez nie regularnie. Oczywiście wyrzucając błąd #999 Jak zdiagnozować i naprawić problem?
Dzień dobry!
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Mam pytanie. Mam dwa falowniki podpięte w jednej lokalizacji. Czy może każdy z nich być niezależnie podpięty do internetu w jednej sieci lokalnej? Czy nie będzie to rodziło problemów z komunikacją po LAN/ WAN? Oczywiście adresy Ip są inne w LAN-nie. Chodzi mi przede wszystkim o komunikacje w WAN kwestia zajętości portów itp. Problem polega na tym ze dwa falowniki są tak podpięte i jedne z nich pracuje ok a drugi aktualizuje dane na solarwebie orientacyjnie raz na 3 dni choć tez nie regularnie. Oczywiście wyrzucając błąd #999 Jak zdiagnozować i naprawić problem?
Cytat z Dariusz Jamka data 11 grudnia 2020, 09:232 falowniki w jednej siedzi powinny działać bezproblemowo. Co do błędu to trzeba sprawdzić stan diod i terminatorów co jest opisane na forum.
2 falowniki w jednej siedzi powinny działać bezproblemowo. Co do błędu to trzeba sprawdzić stan diod i terminatorów co jest opisane na forum.
Cytat z Łukasz Wierzbicki data 21 grudnia 2020, 11:04Czy brak tej komunikacji może wynikać ze słabych warunków atmosferycznych, sytuacji , w której falownik się nie chce wzbudzić?
Czy brak tej komunikacji może wynikać ze słabych warunków atmosferycznych, sytuacji , w której falownik się nie chce wzbudzić?
Cytat z kar llo data 21 grudnia 2020, 11:24Jakoś ta twoja teoria mi nie pasuje... chyba że masz na to jakąś koncepcję czy też jakieś dane na ten temat to można to przeanalizować...
Co najwyżej jak by występował błąd w oprogramowaniu, zrywał połączenie i sypał błędami podczas startu produkcji... ale to jest tylko "nadinterpretacja" 😉
Prędzej obstawiam wewnętrzne problemy w sieci gdzie podpięty jest falownik lub gubienie się serwera solarweb...
Jakoś ta twoja teoria mi nie pasuje... chyba że masz na to jakąś koncepcję czy też jakieś dane na ten temat to można to przeanalizować...
Co najwyżej jak by występował błąd w oprogramowaniu, zrywał połączenie i sypał błędami podczas startu produkcji... ale to jest tylko "nadinterpretacja" 😉
Prędzej obstawiam wewnętrzne problemy w sieci gdzie podpięty jest falownik lub gubienie się serwera solarweb...