Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Czyszczenie wentylatora a warunki gwaracji

PreviousPage 2 of 3Next

wystarczy  sprężone powietrze w spray np hama do komputerów i urządzeń biurowych

Zgadzam się warto mieć takową puszkę powietrza w domu ale prędzej ktoś będzie miał kompresor (jego sąsiad) i go użyje niż będzie leciał do sklepu po ten spray (mówię tu o użytkownikach/właścicielach PV chociaż różnie bywa u instalatorów...)

kompresor trochę kosztuje...

 

Paweł Pruś has reacted to this post.
Paweł Pruś

O losie nie idź w tą stronę... nie o to chodzi aby wybierać między kupnem kompresora a puszki powietrza a o stwierdzenie że jak ktoś już ma kompresor to go użyje a nie będzie leciał i kupował puszkę sprężonego powietrza. I jak już to będzie robił to nie pełnym ciśnieniem dmuchać na wiatrak lub go zablokować aby się w tym czasie nie obracał...

Tak zgadzam się taniej wyjdzie kupić spray aby raz na jakiś czas coś przedmuchać...

Oto dowód na to, że jednak przeglądy okresowe, nie są do końca tylko naciąganiem Klienta na dodatkowe koszty...dwie rózne instalacje:

1. Montaż pompy ciepła... chłopakom trochę pociekło na główny wylot chłodzenia;

2. Falownik w typowym "pomieszczeniu gospodarczym". Tak wygląda wlot powietrza po około roku od odpalenia

Dodane pliki:
  • 20200730_115058.jpg
  • 20200730_115100.jpg
  • 20200730_130818.jpg

Z tymi przeglądami nie do końca się zgodzę... Przyczepiłbym się do takich firmy które na siłę po tzw cichu, drobnym drukiem wpisują w umowę zapis o obowiązkowym przeglądzie corocznym który musi zostać przez nich dokonany inaczej klient traci gwarancję...

 

Niezłe paproki z tych od pompy ciepła... wystarczy jak by na czas prac jakoś to zabezpieczyli... Zostawili tak i odjechali nie informując klienta o tym?

Taaaa typowe pomieszczenie gospodarcze... raczej składzik kurzu i rupieci... a za ścianą w innym pomieszczeniu lub tym piec węglowy/miałowy etc...

to pierwsze zdjęcie to jawne niedbalstwo,  to drugie, że za mały wylot w obudowie 😉

Piszesz o 2 czy 3 zdjęciu, jak o 3zd to akurat ta kratka jest stroną zasysającą kanału chłodzenia.

tak, masz rację , ale nadal twierdzę, ze troszkę mały ten otwór... ps miałem taki przypadek, ze pomimo kratki i wentylatora w szafie sterowniczej na markecie rozbiło się zbyt gorąco i na monitoringu załączał się alarm... dodanie dodatkowego wentylatorka oraz wycięcie dodatkowego otworu wlotowego polepszyło sprawę cyrkulacji powietrza wewnątrz tej szafy.

Zgadzam się ale to jest tak projektowane aby zminimalizować możliwość włożenia/wpadnięcia czegoś co mogłoby uszkodzić wiatrak.

Kwestia może jak byłby dostęp do wskazań temperatury falownika, troszkę osób narzeka na głośność falownika/wiatraków w nim pracujących, może zastosowanie odsunięcia falownika od ściany na jakichś szynach polepszyłoby chłodzenie, może tak jak piszesz wycięcie tych kratek polepszyłoby przepływ powietrza szczególnie w wersjach 10kW (ale jest kwestia utraty gwarancji, domniemam). Inna sprawa że w najbliższym czasie ma wejść do sprzedaży nowy model bardzie wszechstronnych więc ten już może być powoli wycofywany z produkcji/rozwoju, co niepowiedziane że tak będzie...

PreviousPage 2 of 3Next