Solar Energy Blog
0

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!
Przydatne skrót klawiszy:
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora

 

WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!

 

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Wyłączanie się falownika - samoistny restart

PreviousPage 4 of 5Next

Kolego Karllo... udostepnianie kodow umozliwiajacych zmiane normy jest lekkomyslne. Nie sadze, ze bedziesz zadowolony jak twoj klient zmieni sobie sam norme na inna niz PL a kiedy wpadnie na kontrole ZE i zechce wymierzyc domiar powie, ze tak zrobil mu instalator. Gdyby byla to nastawa dla kazdego nie byloby to umieszczone za kodem. Nawet jesli sie wybronisz to czekaja Ciebie klopoty. Pamietaj, ze nastawa normy jest potwierdzana oswiadczeniem instalatora a nie uzytkownika a wymagania dotyczace falownikow wymagaja tego, zeby zmiana nie byla mozliwa przez osobe zlapana na ulicy - stad kod.

Marcin Witkowski has reacted to this post.
Marcin Witkowski

Może w taki wypadku niech ktoś z Fronius pousuwa ten kod z postów na forum lub ustalić że trzeba dodać info pod kodem o konsekwencjach zmiany tych ustawień...

 

Mnie życie/ludzie nauczyli i od pewnego czasu robię sobie zdjęcia/printscren/kopię ustawień jakie robię w danym urządzeniu, plus raport dla klienta i jak coś się dzieje to zaczynam od sprawdzenia ich i jeśli się różnią to...

 

Nie wiem czy takowa opcja jest w oprogramowaniu falownika ale jak nie to może warto ją dodać jak datowana historia odnotowanych zmian ustawień (dobry przykład z alarmów).

Andrzej Sadowy has reacted to this post.
Andrzej Sadowy

Dubel posta... Proszę o usunięcie.

Kolego Karllo,

To, ze inny kierowca jechal pod prad i mu sie udalo nie znaczy, ze Tobie tez sie uda. Nie twierdze, ze kodu nie ma w innych miejscach. Wiem, ze jest. Jednak nie koniecznie trzeba tego typu problemy rozpowszechniac. Ciekawe ile byloby dostepnych kodow, gdyby Fronius wprowadzil kodowanie uzaleznione od numeru klienta i wiadomo byloby, kto udostepnil kod a pozniej bylyby wyciagane konsekwencje prawne. To, ze Ty sie jakos zabezpieczasz nie znaczy, ze to Ci cokolwiek pomoze a na dodatek robisz pod gorke tym, co sie nie zabezpieczaja wcale. Mysle, ze po to klient ma instalatora zeby z nim rozmawial. Wystarczy napisac, ze cos takiego jest i tyle. Niech sie dogaduja. Jak nie mozna sie dogadac to niech czlowiek zmieni obsluge. Wazne zeby nie bylo wolnej amerykanki i zawsze bylo wiadomo kto odpowiada za co.

Ta uwaga nie jest tylko do Ciebie, bo czytuje forum i wiem, ze nie jestes jedyny. Dziwie sie firmie Fronius, ze tego typu informacji nie moderuja.

Andrzej Sadowy has reacted to this post.
Andrzej Sadowy

to teraz już nie można zmieniać tych ustawień a kiedyś można było ???

Nigdy nie bylo mozna. Dostep do nastaw krajowych powinien byc chroniony przed nieautoryzowanym dostepem. Niestety.. jak to w zyciu czesto bledne decyzje ratuje sie innymi blednymi decyzjami. Trzeba wiedziec, ze nie wszedzie mozna zalozyc instalacje PV. Nawet jak sa ku temu warunki to przez glupie oszczednosci mozna to spieprzyc.. na a jak nie dziala to co? No najlepiej zmienic norme krajowa. Dyskusja na ten temat byla juz w niejednym watku. Prawidlowa nastawa w naszym kraju to PL i nic innego. Reszta nastaw jest niezgodnych z wymaganiami ZE a tym samym trzeba miec swiadomosc narazamy sie na ewentualne kary.

Marcin Witkowski has reacted to this post.
Marcin Witkowski

A jak zmienić normę krajową?

Cytat z Krzysztof Cudajewicz data 27 lipca 2021, 14:33

A jak zmienić normę krajową?

Po wiadomości pana Szymona (powyżej, i generalnie ma rację) chyba nikt się już nie odważy tego napisać 😉 Ale jak dobrze poszukasz, to znajdziesz. Pojawiło się na forum kilka razy.

Szymon Grajek has reacted to this post.
Szymon Grajek

Wychodze na wywrotowca, ale chyba kazdy ma wyobraznie, czym grozi globalny wzrost napiecia w sieci spowodowany zmiana normy i checia na sile wepchniecia energii do sieci.

Ruch zacznie sie wtedy, kiedy w kilku domach zostana zniszczone urzadzenia a ich mieszkancy wystapia o odszkodowania. Jezeli ktos sadzi, ze zeby dowiedziec sie jaka ma sie nastawe trzeba miec dostep do falownika a barykadowanie drzwi przed ludzmi z ZE cos pomoze i unikniemy reperkusji, to jest w bledzie. Dane mozliwe do odczytania z licznikow czterokwadrantkwych sa wystarczajacymi, zeby okreslic co mamy ustawione w domu.

Slyszalem juz historie pochodzaca od instalatora, ktory odebral telefon z informacja o koniecznosci zmiany nastawy krajowej pod grozba kary za jej niedostosowanie. Po to sie podpisujemy na oswiadczeniach i po to podawany jest tam numer telefonu. Nie wiem jakie bedzie postepowanie ZE. Moze jeden raz ostrzega a jak zobacza, ze dany instalator "lubi" tak dzialac to dostanie domiar za kazda kolejna bez ostrzezenia. Jesli ktos sadzi, ze klient dobrowolnie przyzna sie do zmiany nastawy przy grozacej mu karze finansowej to chyba jest naiwny. Powie, ze na elektronice to on sie nie zna i ze obsluga kalkulatora go przerasta a gdzie falownik.. to na pewno ten instalator albo z fabryki tak przyszlo. Teraz mozemy sie usmiechac... bo nic jeszcze nie slychac o karaniu... wszystko do czasu.

Widzę że "przy okazji" wyszła sprawa, która szczerze mówiąc od dłuższego czasu mnie zastanawia i zdumiewa. Dokładnie chodzi o pojawiające się na forum kody serwisowe. Przyznam że zgadzam się w pełni z opinią wyrażoną przez Szymona Grajka i uważam że puszczanie w świat kodów, które służą do wprowadzania istotnych zmian w funkcjonowaniu falownika jest delikatnie mówiąc lekkomyślne. Dziwi mnie troszkę, że nie jest to w żaden sposób przez Fronius nadzorowane chociażby na tym forum. Z drugiej strony pilnowanie porządku w dostępie do ustawień serwisowych, a w szczególności do ustawień norm krajowych leży bardziej w interesie instalatorów niż firmy Fronius, stąd może takie podejście.

Podsumowując, jestem zdania, że pomoc w przypadku dotyczący, zmiany/sprawdzenia ustawienia norm krajowych powinna sprowadzać się do wyjaśnienia jak je sprawdzić, co powinno być i ewentualnie dlaczego, co jest nieprawidłowe i zalecić kontakt z instalatorem odpowiedzialnym za daną instalację. Inaczej sami sobie robimy mocno pod górkę, bo nie możemy być pewni że na którejś z uruchomionych przez nas instalacji ktoś nie zmieni ustawień wedle swojego uznania i to będzie nasz problem...

Szymon Grajek has reacted to this post.
Szymon Grajek
PreviousPage 4 of 5Next