Zapraszamy do aktywnego udziału!
alt+shift+h = pomoc edytora
alt+shift+z = dodatkowe menu edytora
WAŻNE: prośba ogromna o zakładanie nowych wątków, gdy pojawia się nowe zagadnienie. Aktualnie ciągną się pojedyncze tematy (“Kilka pytań nowicjusza”), które zaczęły się od uruchomienia falownika, a przeszły [wcale nie płynnie] do gwarancji i pomp ciepła. Jak Ci, którzy przyjdą po nas, mają się w tym odnaleźć???. Pytania nie związane z tematem danego wątku będą usuwane przez Administratora!
punkt Wifi niedostępny
Cytat z kar llo data 18 lipca 2021, 12:58Jest też opcja że karta datamenagera lekko się poluzowała w gnieździe i straciła kontakt na stykach... (temat był już poruszany na forum), możliwe że trzeba ją wyjąć i ponownie włożyć, możliwe że coś jeszcze się poluzowało i trzeba falownik otworzyć i posprawdzać, ale to już raczej ktoś z uprawnieniami FSP...
Ale zanim zrobisz reklamację zrób jeszcze przywrócenie do ustawień fabrycznych jak masz takową możliwość... możesz kliknąć w zakładkę Informację systemowe po prawej stronie?
Wymiana rutera mogła mieć a i może nie... ciężko powiedzieć, jest sporo możliwych czynników które mogą mieć na to wpływ...
Tak dopytam jeszcze...
- - próbując w falowniku uruchomić punkt dostępowy wifi na jego wyświetlaczu otrzymujesz informację: punkt dostępu niedostępny
- - wedle dodanego drugiego zdjęcia w poście powyżej logujesz się do datamengera, więc jakiś dostęp do niego jest...
- - w którym miejscu wyświetla ci: Status Datcom: Error na wyświetlaczu falownika czy gdzieś na stornie solarweb lub na stronach datamenager logując się do niego po ip
Dodatkowo po wszystkim opisz sytuację co było i co zostało zrobione tak na pamiątkę dla innych u których wystąpią podobne problemy...
Jest też opcja że karta datamenagera lekko się poluzowała w gnieździe i straciła kontakt na stykach... (temat był już poruszany na forum), możliwe że trzeba ją wyjąć i ponownie włożyć, możliwe że coś jeszcze się poluzowało i trzeba falownik otworzyć i posprawdzać, ale to już raczej ktoś z uprawnieniami FSP...
Ale zanim zrobisz reklamację zrób jeszcze przywrócenie do ustawień fabrycznych jak masz takową możliwość... możesz kliknąć w zakładkę Informację systemowe po prawej stronie?
Wymiana rutera mogła mieć a i może nie... ciężko powiedzieć, jest sporo możliwych czynników które mogą mieć na to wpływ...
Tak dopytam jeszcze...
- - próbując w falowniku uruchomić punkt dostępowy wifi na jego wyświetlaczu otrzymujesz informację: punkt dostępu niedostępny
- - wedle dodanego drugiego zdjęcia w poście powyżej logujesz się do datamengera, więc jakiś dostęp do niego jest...
- - w którym miejscu wyświetla ci: Status Datcom: Error na wyświetlaczu falownika czy gdzieś na stornie solarweb lub na stronach datamenager logując się do niego po ip
Dodatkowo po wszystkim opisz sytuację co było i co zostało zrobione tak na pamiątkę dla innych u których wystąpią podobne problemy...
Cytat z Łukasz Olejnik data 18 lipca 2021, 13:30@karllo
Bazuje na tym poście
https://www.forum-fronius.pl/forum/topic/datcom-error-brak-mozliwosci-polaczenia-sie-z-datamanagerem/?part=1
Ta dioda ewidentnie mówi mi że, tutaj cytuje
"świeci czerwonym światłem: w przypadku przerwania połączenia w obrębie sieci „Fronius Solar Net” (DATCOM) "
Falownik bez problemu łączy sie z routerem przez wifi jak i LAN.
Mogę jedynie zrobić ustawienia fabryczne falownika ale czy to coś da ?
Na wyświetlaczu falownika gdy wejdę w punkt dostępu mam "Niedostepny".
Status Datcom - Error
Bez problemu loguje się na falownik i tam status połączenia z witryna Solar.net mam niepołączony.
Przypomnę że przy pierwszej konfiguracji falownika nie było połączenia z routerem. W pierwszej kolejności trzeba było wywołać punkt dostępu aby falownik połączyć z siecią domową.
Moim zdaniem Datcom nie jest w stanie połączyć się z witryna Fronius Solar.net i tutaj upatruje problem.
Trzeci dzień staram się zdobyć informacje na ten temat dlaczego tak sie dzieje. Wymiana routera to jak dla mnie zbieg okoliczności.
Na YouTube można obejrzeć film co robić w przypadku wymiany routera czy zmiany dostawcy internetu.
Polaczylem nawet skrętka terminatory i bez efektu.
Jestem w stanie zrozumieć burza coś się uszkodziło ale takiego przypadku nie ogarniam.
Pachnie mi ty Chinką jutro zgłaszam reklamację do instalatora niech działa bo przyznam szczerze przy wyborze inwertera kirowalem się niezawodnością.
Jak sprawa się zakonczy dam znać ale na ta chwilę jestem rozczarowany.[spoiler][/spoiler]
@karllo
Bazuje na tym poście
Ta dioda ewidentnie mówi mi że, tutaj cytuje
"świeci czerwonym światłem: w przypadku przerwania połączenia w obrębie sieci „Fronius Solar Net” (DATCOM) "
Falownik bez problemu łączy sie z routerem przez wifi jak i LAN.
Mogę jedynie zrobić ustawienia fabryczne falownika ale czy to coś da ?
Na wyświetlaczu falownika gdy wejdę w punkt dostępu mam "Niedostepny".
Status Datcom - Error
Bez problemu loguje się na falownik i tam status połączenia z witryna Solar.net mam niepołączony.
Przypomnę że przy pierwszej konfiguracji falownika nie było połączenia z routerem. W pierwszej kolejności trzeba było wywołać punkt dostępu aby falownik połączyć z siecią domową.
Moim zdaniem Datcom nie jest w stanie połączyć się z witryna Fronius Solar.net i tutaj upatruje problem.
Trzeci dzień staram się zdobyć informacje na ten temat dlaczego tak sie dzieje. Wymiana routera to jak dla mnie zbieg okoliczności.
Na YouTube można obejrzeć film co robić w przypadku wymiany routera czy zmiany dostawcy internetu.
Polaczylem nawet skrętka terminatory i bez efektu.
Jestem w stanie zrozumieć burza coś się uszkodziło ale takiego przypadku nie ogarniam.
Pachnie mi ty Chinką jutro zgłaszam reklamację do instalatora niech działa bo przyznam szczerze przy wyborze inwertera kirowalem się niezawodnością.
Jak sprawa się zakonczy dam znać ale na ta chwilę jestem rozczarowany.
Cytat z kar llo data 18 lipca 2021, 14:31No cóż... pewnie rozwiązaniem będzie...
Cytat z Mariusz Majmurek data 30 grudnia 2019, 15:23Pozdrawiam
TSN
No cóż... pewnie rozwiązaniem będzie...
Cytat z Mariusz Majmurek data 30 grudnia 2019, 15:23Pozdrawiam
TSN
Cytat z Łukasz Olejnik data 16 sierpnia 2021, 15:12Witam
Dziś została wymieniona karta Datemanager rozumiem że muszę teraz dokonać ponownie procedurę rekonfigurcji sieci poprzez punkt dostępu Friniusa ?
Edit: Niestety dioda pali się nadal na czerwono
Witam
Dziś została wymieniona karta Datemanager rozumiem że muszę teraz dokonać ponownie procedurę rekonfigurcji sieci poprzez punkt dostępu Friniusa ?
Edit: Niestety dioda pali się nadal na czerwono
Cytat z Leszek Maziarz data 4 października 2021, 17:13Pozwalam sobie podpiąć się pod temat.
U mnie datamanager przestał działać koło lipca (tak, wiem - dopiero teraz się tym zainteresowałem).
Stało się to bez żadnej ingerencji (zmiana routera, przepinanie czegoś). Obecnie Status punktu WiFi: niedostępny
Kod Datamenagera: 0x6e
Próbowałem wypinać kabel lan, przełączać master / slave, reset zasilania - nic nie pomaga.
Status ledów: tylko led "zasilanie" świeci na zielono - reszta świeci na czerwono.
Jakieś pomysły? Jak w ogóle mogę zgłosić usterkę? Tylko przez instalatora czy jest jakaś inforlinia? Wi widzę, że jest system "SOS" ale chyba tylko dla instalatorów 🙁
Z góry dziękuje za wszelka pomoc.
Pozwalam sobie podpiąć się pod temat.
U mnie datamanager przestał działać koło lipca (tak, wiem - dopiero teraz się tym zainteresowałem).
Stało się to bez żadnej ingerencji (zmiana routera, przepinanie czegoś). Obecnie Status punktu WiFi: niedostępny
Kod Datamenagera: 0x6e
Próbowałem wypinać kabel lan, przełączać master / slave, reset zasilania - nic nie pomaga.
Status ledów: tylko led "zasilanie" świeci na zielono - reszta świeci na czerwono.
Jakieś pomysły? Jak w ogóle mogę zgłosić usterkę? Tylko przez instalatora czy jest jakaś inforlinia? Wi widzę, że jest system "SOS" ale chyba tylko dla instalatorów 🙁
Z góry dziękuje za wszelka pomoc.
Cytat z kar llo data 5 października 2021, 08:54Cytat z Leszek Maziarz data 4 października 2021, 17:13U mnie datamanager przestał działać koło lipca (tak, wiem - dopiero teraz się tym zainteresowałem).
Stało się to bez żadnej ingerencji (zmiana routera, przepinanie czegoś). Obecnie Status punktu WiFi: niedostępny
Jakieś pomysły?
Spróbuj zrobić przywrócenie do ustawień fabrycznych i ponowna konfiguracja.
Jak w ogóle mogę zgłosić usterkę? Tylko przez instalatora czy jest jakaś inforlinia? Wi widzę, że jest system "SOS" ale chyba tylko dla instalatorów 🙁
Ogólnie to prawidłowa droga to najpierw kontakt z instalatorem...
Jak ta droga jest niemożliwa to możesz próbować dzwonić na infolinię
Fronius Polska Sp. Z o. o.
ul. Gustawa Eiffel`a 8
44-109 Gliwice
Telefon: +48 32 621 07 00
Faks: +48 32 621 07 01
Sales.poland@fronius.com
http://www.fronius.pl/Możesz też pisać na email suportu: pv-support-poland@fronius.com
Cytat z Leszek Maziarz data 4 października 2021, 17:13U mnie datamanager przestał działać koło lipca (tak, wiem - dopiero teraz się tym zainteresowałem).
Stało się to bez żadnej ingerencji (zmiana routera, przepinanie czegoś). Obecnie Status punktu WiFi: niedostępny
Jakieś pomysły?
Spróbuj zrobić przywrócenie do ustawień fabrycznych i ponowna konfiguracja.
Jak w ogóle mogę zgłosić usterkę? Tylko przez instalatora czy jest jakaś inforlinia? Wi widzę, że jest system "SOS" ale chyba tylko dla instalatorów 🙁
Ogólnie to prawidłowa droga to najpierw kontakt z instalatorem...
Jak ta droga jest niemożliwa to możesz próbować dzwonić na infolinię
Fronius Polska Sp. Z o. o.
ul. Gustawa Eiffel`a 8
44-109 Gliwice
Telefon: +48 32 621 07 00
Faks: +48 32 621 07 01
Sales.poland@fronius.com
http://www.fronius.pl/
Możesz też pisać na email suportu: pv-support-poland@fronius.com
Cytat z Marcin -- data 8 czerwca 2023, 14:26Witam.
Też jestem w podobnej sytuacji. Mam wymieniony falownik na nowy, bo stary szwankował. Datalogger oczywiście przełożony ze starego falownika bo nowy falownik był niekompletny. Robotę robił instalator, zworka jest na master. Czy czegoś tu czasem nie brakuje?
Witam.
Też jestem w podobnej sytuacji. Mam wymieniony falownik na nowy, bo stary szwankował. Datalogger oczywiście przełożony ze starego falownika bo nowy falownik był niekompletny. Robotę robił instalator, zworka jest na master. Czy czegoś tu czasem nie brakuje?
Dodane pliki:Cytat z kar llo data 8 czerwca 2023, 14:51Cytat z Marcin -- data 8 czerwca 2023, 14:26Czy czegoś tu czasem nie brakuje?
Tak, brak tzw: terminator datcom - LINK
Instalator powinien je przełożyć z poprzedniego falownika.
Cytat z Marcin -- data 8 czerwca 2023, 14:26Czy czegoś tu czasem nie brakuje?
Tak, brak tzw: terminator datcom - LINK
Instalator powinien je przełożyć z poprzedniego falownika.
Cytat z kar llo data 8 czerwca 2023, 15:09Mógł zapomnieć... zadzwoń do niego i niech ci je podrzuci, wyśle czy coś a do tego czasu możesz zamontować jakiś krótki kabel eth...
Mógł zapomnieć... zadzwoń do niego i niech ci je podrzuci, wyśle czy coś a do tego czasu możesz zamontować jakiś krótki kabel eth...